Ik ben al een aantal jaar in het bezti van een Beovision 1, nr 8630 (in 2004 nieuw gekocht).
Ik heb me nooit erg verdiept in de aansluitmogelijkheden. Als ik achter de TV kijk, zie ik het volgende:
2 x scart, 1 x Masterlink, een powerlink met 2 aansluitingen en 1x een IR-out.
Verder staat achterop nog het type, dat is 8630 en daarbij staat ook nog Acc.: STB, COG , MOT
Volgens mij zijn de Masterlink en de Powerlink 'fake', ze zitten er wel, maar in feite hebben ze geen functie. Ik kan mij niet herinneren dat ik apart de Masterlink en Powerlink als optie er bij genomen heb. Of heb ik het mis en zijn beide opties toch bruikbaar?
Dan ben ik ook erg nieuwsgierig naar de 'STB'. Betekent dit, dat er een set-top-box controller aanwezig is, zodat het in principe mogelijk is om een set-top-box met de Beo4 afstandbediening te bedienen? Ik heb sinds kort digitale televisie (Ziggo) en daarbij heb ik een Samsung decoder gekregen. Die heb ik nu op de Beovision 1 aangesloten via een scart aansluiting. Nu gebruik ik 2 afstandsbedieningen, de Beo4 en de samsung afstandsbediening. Het zou geweldig zijn, wanneer de Samsung decoder met de Beo4 bestuurd kan worden. Of moet ik een speciale decoder aanschaffen?