in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-02-2009 11:13 AM by bartdev. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-29-2008 4:22 PM

showviewnummers invoeren

ik heb een sony rdr-gx3 recorder. ik wil graag opnemen via showviewnummers. dat lukt niet altijd omdat je een speciale code eenmalig moet invoeren. die heb ik onderhand in een rtv gids gevonden. in de toelichting staat dat je per zender het genoemde nummer, dus bv voor ned 1 is dat 008 eenmalig moet invoeren. weet iemand hoe je dat moet doen???
    dank
    vraag 2.
    sinds kort een hd sony tv. heb kabel van ziggo en hd decoder van samsung.
    daarnaast een dvd recorder sony rdr-gx3.overigens een schitterend beeld met een slecht geluid.
    ik heb de kabel vanuit de ziggodoos verbonden met de decoder. de decoder via hdmi met tv. de decoder met een scart aan de recorder en de recorder met een scart aan de tv. daarnaast een coaxkabel tussen de decoder en de dvdrecorder. voor het geluid heb ik mijn b en o installatie doorgekoppeld aan de tv.(prima geluid) nog met dank aan ignace!!!!!!!!
    dat werkt prima. echter als ik een dvd wil afkijken, gekocht of zelf opgenomen, kan ik het geluid niet regelen met de ziggo afstandsbediening en moet ik dus een derde afstandbediening hanteren. 1. de ziggo; 2. om de dvd te bedienen;3 de originele afstandsbediening van de tv. als ik een dvd wil kijken gaat de tv in analoge(?) stand met eigen kanalen en moet ik het geluid dus met de eigen sony afstandbediening regelen.

om bij "normaal" digitaal tvkijken een goed volume te hebben moet ik de tv via de analoge stand eerst op max zetten; dan uitschakelen en vervolgens tv/decoder aanzetten.
    VRAAG:
    is er een manier om de geluidssterkte bij het kijken via de dvdrecorder te regelen via de ziggo afstandsbediening???
    heeft het zin de dvdrecorder qua ontvangstkanalen opnieuw te programmeren gelijk aan de kanaalinstelling van de digitale tv/decoder??????
    groet
    bart
  • 12-30-2008 10:20 AM In reply to

Re: showviewnummers invoeren

Met alle respect Bart, maar dit soort problemen hebben/kennen veel B&O gebruikers niet. Veel tv's zijn uitgerust met een STB-C of PUC controller waarbij de tv de besturingsfuncties overneemt voor de diverse apparaten en zo het bedieningsgemak drastisch verbeteren.

In jouw geval is er wellicht de mogelijkheid om over te gaan naar een lintronic achtig systeem, waarbij je dat systeem leert welk apparaat bijvoorbeeld moet zappen en welk apparaat op dat moment het geluid regelt.

Ignace is overigens hier ook zo'n beetje de Lintronic man, dus bij hem kun je daar ook terecht. 

Een ander alternatief is om een Logotech Harmony, zoals de 525 te nemen. Deze kun je per bron (dus TV, DVD, Sat etc) aangeven welk apparaat gebruikt wordt voor het zappen en welke apparaat er moet worden aangesproken voor het regelen van het geluid. 

Ik denk dat het slimste is om te inventariseren met wat kijk je tv, dvd e.d. en wat regelt het geluid. Dus ga niet met 3 verschillende volume regelingen werken, wat dan raak je het spoor bijster. Dus zorg bij voorbeeld dat de (vooringestelde) volume bij iedere bron op max staat en dat uiteindelijk de beomaster degene is die uiteindelijk het volume regelt. 

• 12-31-2008 4:30 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Zoals Beobuddy al aangeeft is een universele afstandbediening ideaal voor je setup.

Lintronic is een mogelijkheid om al je apparaten te kunnen bedienen met een B&O afstandbediening,

zo'n converter kost echter ongeveer hetzelfde als zo'n Logitech afstandbediening, 

maar heeft als nadeel dat je er echt voor moet gaan zitten en het kost je behoorlijk wat tijd en energie 

om alles te programmeren en af te stemmen op je setup, is best taaie materie.

Dit zal een stuk gemakkelijker gaan met de Logitech oplossing. 

Mocht je meer info willen hebben over Lintronic, op mijn website heb ik basis info gezet hierover.

Het grote verschil tussen deze oplossingen is : 

- Bij Logitech geef je in het systeem op welke apparaten je wilt bedienen door het apparaat in een lijst te selecteren.

- Bij Lintronic moet je de signalen van de andere afstandbedieningen eerst aanleren en opslaan,

daarna moet je in het systeem de functies toewijzen aan de toetsen van bijv. Beo4. 

Je moet dan dus bijv. aangeven dat, wanneer je op DVD en GO drukt,

dat de converter dat signaal omzet naar de signalen voor het betreffende apparaat. 

Je hebt danwel het voordeel dat je via Lintronic alles met Beo4 kunt bedienen, het programmeren kost je veel meer tijd.

Succes ! 

• 01-02-2009 6:05 AM In reply to

bedankt voor je reaktie.ik gebruikte de beolink niet voor het geluid; doe ik nu wel en daarmee is het probleem grotendeels van de baan. bedankt voor je reaktie

groet

bart

• 01-02-2009 6:09 AM In reply to

beste ignace,

heb eerst het advies van beobuddy opgevolgd en daarmee is het volumeprobleem onder controle. ga me nog wel verdiepen in een afstandsbediening. onderhand sterk deventer gebeld, die kwamen met de oplossing van een onkyo(??) afstandsbediening omdat op logitech blijkbaar niet alle b en o goed reageren.bedankt voor je suggesties

weet je trouwens ook iets van het eenmalig invoeren van die netcodes voor showviewnrs??

groet en overigens een goed en gezond 2009

bart

• 01-02-2009 9:38 AM In reply to

bartdev:

beste ignace,

heb eerst het advies van beobuddy opgevolgd en daarmee is het volumeprobleem onder controle. ga me nog wel verdiepen in een afstandsbediening. onderhand sterk deventer gebeld, die kwamen met de oplossing van een onkyo(??) afstandsbediening omdat op logitech blijkbaar niet alle b en o goed reageren.bedankt voor je suggesties

Hallo Bart,

UIteraard ook een goed 2009 toegewenst.

Ikzelf heb de 525 zoals ik meldde.

Deze kan prima de B&O apparatuur besturen. Voordat ik deze kocht was ik best twijfelachtig of dit zou lukken.

Het ir-systeem van B&O is namelijk  wezenlijk anders dan het systeem wat de meeste andere merken hanteren.

Maar, zoals ik aangaf, configureer je de Harmony middels hulp van Logitech op het internet.

Als je de software op de pc start en de USB kabel aansluit op de afstandsbediening, dan volg je stapsgewijs de setupwizard.

Deze wizard vraagt welke apparatuur je hebt en die haalt vervolgens de ir-codes via het internet op. Je maakt a.h.w. een account aan en je verzameling van apparaten blijft dan bekend op de site van Logitech. In de lijst op internet staan ook B&O apparatuur die gewoon dagelijks bediend worden door een Beolink 1000 of Beo4.

Verder staat het uiteraard vrij om de configuratie te wijzigen.

Ikzelf heb voor de goedkoopste 525 (nu hier en daar voor rond de 45 euro) gekozen omdat deze het minst aantal knoppen heeft en een duidelijk display die oplicht waarneer het nodig is.

Verder beschikt deze ab ook over macro functies die eenvoudig aan te leren zijn, ook middels de wizard.

Dus een B&O installatie, met een externe DVD speler en een hdmi switch voor naar de beamer, het kan allemaal.

Heb overigens geen aandelen in Logitech Big Smile 

Het enige nadeel is alleen de behuizing van de ab. Als het zware/degelijke van B&O gewend bent, dan voelt dat plastic erg goedkoop aan.

• 01-02-2009 11:13 AM In reply to

heel hartelijk bedankt. ga morgen maar even zo'n afstandsbediening halen. is alles echt opgelost.

groet

bart

Page 1 of 1 (7 items)