Igår lanserade B&O Beosound 5 här i Stockholm. Evenemanget var i Frihamnshallen, i Värtahamnen.
Påkostad tillställlning med god buffé och uppträdanden (en dansk artist som jag glömt namnet på, samt Eric Gadd).
Man hade även representanter från Audi, Breitling, Sand, First Hotels samt en firma för träningsutrustning som visade vad dom hade att erbjuda.
En uppsättning B&O produkter i vitt fanns på display.
Själva launchen inleddes med lite B&O historik, och en exposé över de design ikoner B&O har tagit fram under åren.
Efter en konstnärlig bild och ljudshow på tre stora skärmar, presenterades Beosound 5.
Därefter drogs skynket undan för en ordentlig uppsättning med många Beosound 5 att fingra på själv.
Personligen tyckte jag BS5 var lite knepig att hantera. Inte helt intuitivt. B&O hade nog tjänat på att ha mer personal framme som visade handhavandet. Den B&O representant jag pratade med hade inte riktigt kläm på BS5 heller.
Kvalitetskänslan i aluminium detaljerna var fin, och det är en riktigt fin skärm.
På det hela taget en trevlig kväll som kändes påkostad.
Någon annan som var där?