in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-19-2008 3:14 PM by Coolskin. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-14-2008 8:20 AM

Lintronic ervaringen gezocht

Er wordt regelmatig gesproken over de oplossing van lintronic om niet B&O apparaten te bedienen met de Beo4 ed.

Ik zou dit graag in de praktijk willen ervaren, is er een dealer in het noorden van het land die dit kan demonstreren.

Of is er een forum lid die mij de ins&outs kan leren?

Antwoorden op vragen als: gaat en de TV aan en de niet B&O DVD-recorder als je de DVD-toets indrukt en als je vervolgens op TV drukt, gaat ie dan uit? Kun je dit programmeren? Zijn er standaard programma's of moet je de lintronic alles leren?

Alvast mijn dank,

Dougie 

• 06-14-2008 9:50 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Lintronic ervaringen gezocht

Hallo Dougie,

De ervaringen / info over Lintronic heb ik op mijn website gezet,
    wellicht kun je daar al iets mee.  

Over het algemeen staan de meestgebruikte merken / apparaten al in de lijst van ondersteunde apparaten.
    Staat een product niet in die lijst, dan kunnen de toetsen van die afstandbediening worden toegewezen.

Je kunt in de software van Lintronic zelf kiezen welke toets een bepaalde functie heeft.

In mijn setup gebruik ik bijv. de DVD-toets op Beo4 alleen om de bediening van het apparaat te selecteren,
    met andere toetsen, zoals GO, <, > , enz. bedien ik de DVD-recorder.
    De rode toets op Beo4 gebruik ik voor op te nemen, de gele toets voor de programmagids,
    de groene voor de lijst van opgenomen programma's, enz.
    Je kunt dus zelf kiezen welke functies je wilt toewijzen en aan welke toets je ze toewijst.  

Wanneer ik SAT / DTV indruk, dan activeer ik de bediening van de Samsung kabel-decoder,
    waarna ik met up/down, GO, enz. de decoder bedien.  

Welke apparaten zou je willen bedienen met Beo4 ?  

Groet,
    Ignace  

• 06-14-2008 4:59 PM In reply to

Hallo Dougie,

Heb vorig jaar alles van B&O verkocht, gebruik nu alleen nog maar de light controls van B&O en de beo4 waarmee ik alle andere apparatuur ,niet zijnde b&o mee bedien.

Lintronic is echt perfect. Heb nu dus maar een afstandsbediening, de beo4, waarmee ik het volgende bedien.

NAD dvd speler, NAD sur. receiver. Humax pvr ,Philips plasma scherm. Faber gashaard. waarvan ik eerlijkheids halve moet zeggen dat ik niet alles zelf geprogrammeerd heb,  Bij de Humax heb ik hulp gehad maar werkt nu ook perfect.  Ik persoonlijk vindt het een perfect systeem waarmee je in principe alles kunt bedienen. De randapparatuur staat allemaal uit het zicht in een kast en de bediening is perfect middels een externe sensor die de signalen van de beo4 doorgeeft middels infrarood extenders. Gebruik het systeem al een hele tijd en is storingsvrij.

• 06-15-2008 7:22 AM In reply to

Hallo Ignace,

Ben van plan om het te laten werken met een Philips DVDR 725H, harddisk dvdrecorder, en een UPC digitale kabel tuner.

In eerste instantie. Misschien later een multimediaspeler van TVix DVico.

Ik neem aan dat jij je kabel-decoder ook met de 0 tm 9 nummers kunt bedienen?

Hoe is de ontvangst, moet je de Beo 4 richten, wat normaal niet hoeft, en zit er een vertraging in? Ik heb nu een DVD-controler, die heeft een kleine vertraging.

Hoe hebben jullie het aangeschaft? Via internet of een dealer in Nederland, zoja waar?

Is het raadzaam om meteen een extender aan te schaffen met losse emitters?

Alvast mijn dank, 

Dougie 

• 06-15-2008 8:44 AM In reply to

mestreechteneer:

Hallo Dougie,

Heb vorig jaar alles van B&O verkocht, gebruik nu alleen nog maar de light controls van B&O en de beo4 waarmee ik alle andere apparatuur ,niet zijnde b&o mee bedien.

Lintronic is echt perfect. Heb nu dus maar een afstandsbediening, de beo4, waarmee ik het volgende bedien.

NAD dvd speler, NAD sur. receiver. Humax pvr ,Philips plasma scherm. Faber gashaard. waarvan ik eerlijkheids halve moet zeggen dat ik niet alles zelf geprogrammeerd heb,  Bij de Humax heb ik hulp gehad maar werkt nu ook perfect.  Ik persoonlijk vindt het een perfect systeem waarmee je in principe alles kunt bedienen. De randapparatuur staat allemaal uit het zicht in een kast en de bediening is perfect middels een externe sensor die de signalen van de beo4 doorgeeft middels infrarood extenders. Gebruik het systeem al een hele tijd en is storingsvrij.

Waarom heb je alles weg gedaan?

• 06-16-2008 2:15 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

dougie747:

Hallo Ignace,

Ben van plan om het te laten werken met een Philips DVDR 725H, harddisk dvdrecorder, en een UPC digitale kabel tuner.

In eerste instantie. Misschien later een multimediaspeler van TVix DVico.

Hoe is de ontvangst, moet je de Beo 4 richten, wat normaal niet hoeft, en zit er een vertraging in? Ik heb nu een DVD-controler, die heeft een kleine vertraging.

Hoe hebben jullie het aangeschaft? Via internet of een dealer in Nederland, zoja waar?

Alvast mijn dank, 

Dougie 

Ja, al geef ik zelf de voorkeur om de kanalenlijst weer te geven en
    daar met up/down/</> doorheen te scrollen en met GO te selecteren. 

Hoe is de ontvangst, moet je de Beo 4 richten, wat normaal niet hoeft, en zit er een vertraging in?
    Ik heb nu een DVD-controler, die heeft een kleine vertraging.

Nee, Beo4 hoef je niet op de converter te richten, heeft groot bereik.
    Vertraging is te verwaarlozen, de grootste vertraging is van de decoder zelf,
    maar dat staat los van de converter.

Wel zou ik, indien je een lcd / plasma gebruikt, een externe "plasma-protected" infraroodsensor gebruiken,
    daar de infraroodstraling van de platte schermen de bediening met Beo4 kan beïnvloeden.

Via internet, is binnen een paar dagen bij je thuis. 

Ligt eraan of je de apparaten die je met de converter wilt bedienen bij elkaar staan / in het directe "zicht" van de converter,
    is dat niet het geval (bijv. indien de apparaten op grote afstand van elkaar staan), dan zou ik een extender kopen.
    Wel zou ik de losse emitters kopen; op 1 kabel zitten 3 emitters die je elk voor de sensor van een apparaat kunt plaatsen. 
    De converter heeft 1 aansluiting voor een kabel met emitters.
    Heb je er meer nodig (dan die 3 emitters), dan heb je een extender nodig.  

• 06-19-2008 3:14 PM In reply to

dougie747:
    Er wordt regelmatig gesproken over de oplossing van lintronic om niet B&O apparaten te bedienen met de Beo4 ed.

Ik zou dit graag in de praktijk willen ervaren, is er een dealer in het noorden van het land die dit kan demonstreren.

Of is er een forum lid die mij de ins&outs kan leren?

Antwoorden op vragen als: gaat en de TV aan en de niet B&O DVD-recorder als je de DVD-toets indrukt en als je vervolgens op TV drukt, gaat ie dan uit? Kun je dit programmeren? Zijn er standaard programma's of moet je de lintronic alles leren?

Alvast mijn dank,

Dougie

Kan onze Somfy zonwering bedienen met de BEO4.

Toets LIGHT + kleur = (afhankelijk van kleur) bediening een of twee screens. 

Dit allemaal met het relais printje -> link naar PDF (moderator? kan je onderstaand linkbaar maken?)

http://www.lintronic.dk/LINTRONIC-RELAY-108.pdf 

Page 1 of 1 (7 items)