Så har jeg fået tilsluttet den nye modtager til BV7-40 (mkii)
Tilsluttet med både scart og et HDMI -> DVI-kabel (lyd kører via scart, og Beo4 opererer ligeledes boksen via scart-signalet)
MKii har jo ikke HDMI, derfor HDMI>DVI-kablet.
Det hele er tilsluttet og alt virker glimrende.
Dog er der 2 ting der ærgrer mig.
1: Text-TV skal på BEO4 aktiveres via GO+rød, og ikke via TEXT-knappen som der ellers står i boksens tillægsmanual at man kan. Der står nemlig at hvis man bruger TEXT-knappen er det TV'ets Text-TV-funktion der anvendes, og ved GO+rød er det boksens metode der bruges. Sidstnævnte er nemlig en temmelig ærgerlig og gnidret grafik, og så udnytter det ikke engang skærmens størrelse, men minder mest af alt om et popupvindue.
2: 16:9-issues på HDMI/DVI-signalet: Udsendelser i ægte 16:9, typisk på DR og TV2 virker upåklageligt, mens kanaler som Discovery o.lign. kun vises i 4:3 med sorte bjælker i venstre og højre side af skærmen. Ærgerligt. Boksen er sat op til korrekt skærmformat. Triax udtaler at pr. 1. november udsendes alt via "ægte 16:9" og det løser muligvis problemet. Der er indtil den dato en mærkelig zoom-funktion tilgængelig i opsætningen, men den duer ikke da den skærer alt for meget af udsendelsen af.
Boksen er ellers fin, kvik og hurtig og kan skjules fuldstændigt i et skab e.lign. da BEO4'erens signal går via selve TV'et - > SCART - > Triax-boksen.
Men Text-TV-problematikken ærgrer mig dog rigtig meget, men bortset fra det er det et glimrende stykke isenkram der ej heller bruger strøm (næsten ingenting i hvertfald).
Læs mere på http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Terrestrisk.aspx?productId={5F414170-8FA5-4758-9F71-6B595245B219}&Tab=0
Husk at den findes i 2 udgaver. En almindelig og en B&O-udgave. Se en B&O-udgave og pris m.m. på http://www.digital-tv-danmark.dk/triax_t_hd405va_b_o_m_boxer_programpakke_-p-798.html
NB! Jeg har forresten også forsøgt at få digital lyd til at virke via et lyd coaxial kabel fra boksen til en A1-indgang på TV'et. Aktiveret funktionen under Tilslutninger i TV'ets menu, og i Triaxens menu. Men der kommer aldrig lyd igennem dette, det vil kun virke med SCART.