in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-08-2009 10:34 AM by ligth011. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-06-2009 4:11 AM

Overstappen op satelliet

Ik overweeg over te stappen naar satelliet vanwege de kwaliteit, maar weet eigenlijk gewoon niet precies hoe het precies werkt.

In mijn situatie wil ik 3 tv's aansturen alle Beovision (2 * tegelijk kijken is voldoende) en een beosound 3000. De reden waarom ik het overweeg is dat we een kleine verwachten en ik een nieuw linkkamertje mag maken ;) Dat betekent frezen en hakken en kan ik nu wel makkelijk van boven naar beneden komen met een coaxkabel. Ik heb alles gecentreerd in 1 kast en vandaar uit makkelijk naar de Master in de woonkamer komen.

Praktische zaken, ik wil graag 2 satellietontvangers met harddisk, met digitaal geluid aansluiten op de master en vandaaruit doorlinken. Dit laatste is belangrijk omdat de kabel vanaf de ontvanger ruim 10 meter zijn en het geluid en het beeld van mijn Samsung 850 aardig is maar het niet meer haalt bij de huidige standaard. Ik heb geen zin in teleurstellingen als het geluid niet digitaal is op de BV 32" doordat het geluidsformaat niet ondersteund wordt moet ik of een andere TV of een andere decoder. Ik begrijp dat het geluid van de linkkamers mono zal zijn maar dat neem ik wel voor lief.

Volgende probleem de BS3000. De vrouw wil niet van het ding af en internetradio wil ik niet. Kun je ook geluid sturen met een satellietontvanger en kan ik daar nog een losse ontvanger voor neerzetten of moet ik upgraden naar een dab radio?

Ik snap dat het een lang verhaal is maar weet gewoon dat er echt slimme mensen zijn op dit forum die precies weten hoe ik dit het beste kan inrichten zonder dat  het een teleurstelling wordt.

Alvast bedankt,

Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

• 12-06-2009 6:31 AM In reply to

Re: Overstappen op satteliet

Als je het goed wil doen, bekabel je vanaf de schotel apart naar elk vertrek. 2 ontvangers met harddisk aansluiten op 1 master-tv is vragen om bedienings-problemen, en ook beperkt icm het B&O ML-protocol. Bovendien kun je geen hd-beelden door-linken. Dat kan alleen als je de ontvanger ook met analoog aansluit.

Nog een ander ding, als het geluid alleen digitaal aansluit op je master, heb je in de link-vertrekken geen geluid!

Sat-radio in de link-vertrekken is uiteraard wel mogelijk. Alleen kun je diezelfde ontvanger dan weer niet gebruiken om tv te kijken.

Met satelliet ga je in kwaliteit er niet op vooruit tov digitale kabel. De kabel zend met een hogere bitrate uit. Heb overigens zelf satelliet.

Van dab kunnen we wel zeggen dat het geflopt is in Nederland.

• 12-06-2009 12:49 PM In reply to

ik heb het anders, ik ga van de schotel met 2x 7 coax kabels naar een central punt.

die gaan in een switch en vanaf de switch naar de link van B@O

in de wkaamer heb ik een tf 7710(lan) en inde eetkamer en keuken kijk ik mee met de wk.

in de tuinkamer en slaapkamer een philps ontvanger met smart wi

zo kan ik in alle kamers ook linken ook ps3 geluid en bm

werkt bij mij prima. ontvangst van 2 satelieten

• 12-06-2009 2:21 PM In reply to

Ik heb naast de BV5 in de woonkamer 2x een Dreambox 7025+ op elkaar gestapeld staan. Ieder met een harddisk.

Iedere box is een twintuner en kan zo dus minimaal 4 zenders tegelijkertijd opnemen.

De boxen onafhankelijk en gelijktijdig te bedienen middels de STB-C en splitter.

Deze opzet geeft een veelzijdigheid aan weergeven en opnemen tegelijkertijd.

Alleen 2 verschillende zenders in 2 linkruimtes gaat niet lukken. Verder is de beeldkwaliteit in de linkruimtes afhankelijk van de gebruikte onderdelen goed, maar niet optimaal.

Overigens wel stereo te bekijken in de linkruimtes  middels de AV-DTV instructie.

Bij de dreambox kun je intern (legaal) de smartcard delen en hoef je maar 1 kaart te hebben. CD verkoopt geen losse kaarten meer en gaan nu samen met hun Ci module.

• 12-06-2009 5:38 PM In reply to

Wat ik begrijp is elke kamer apart bekabelen vanaf de satelliet beter is, zou kunnen in mijn opstelling. Welke switch gebruik jij ligth dat maakt de bekabeling uiteraard gemakelijker. Een dreambox lijkt me dan met een stuk goekoper dan 3 aparte kaarten met 3 abonnenten, is dat gewoon een sat recorder of moet ik dan weer een halve expert zijn om het draaibaar te krijgen met sat kaarten ed?

Alavst dank ben al een stuk verder.

mvgrt Chucky 

Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

• 12-07-2009 2:04 AM In reply to

ik weet alleen dat het bij werkt, want als je vanaf de schotel naar elke vetrek afzonderlijk gaat moet je ook nog een coax trekken vanaf je rf controller. Ander heb je geen link dtv etc.

ik heb een switch die op horizontaal e verticaal zoekt, weet even niet welke merk hoor je later.

zorg wel dat je goede caox kabel gebruik.

verder heb ik ook maar 1 cd card en 3 smart wi kaarten.

het is zo,n switch maar dan van triax

EMP 09/08 voor 2 satellieten op 8 ontvangersEMP Vantage topkwaliteit switch om met 2 quattro LNBs maar liefts 8 tuners aan te sluiten en volledig onafhankelijk van elkaar te laten werken.is er ook 02/04

• 12-08-2009 2:15 AM In reply to

Als je gaat voor de multi-switch zoals light011 het heeft, moet je per satellietpunt 4 kabels brengen naar je centraal punt vanaf je schotel. Astra 1 en 3 is al minimaal en komt dus al op 8 kabels. Wil je Astra2 en Hotbird er ook bij worden het er al 16. Vergis je niet. Dat is een diameter van een dikke 4 cm, schat ik. Misschien wel meer.

Maar als het mogelijk is, zou ik dat wel doen om die switch bij de bestaande CAI te krijgen. Want dan kun je het bestaande netwerk van je kabelinstallatie blijven gebruiken.

ligth011:

ik weet alleen dat het bij werkt, want als je vanaf de schotel naar elke vetrek afzonderlijk gaat moet je ook nog een coax trekken vanaf je rf controller. Ander heb je geen link dtv etc.

Light011, waarom heb je rf-out link niet aangesloten op je 09/08 switch? Die 9de ingang is een terrestriale die de linkfrequentie 599 MHz van B&O aankan. Dan kun je met 1 coax, naar de verschillende vertrekken, 2x coax als je ook wil opnemen. Je einddozen radio/tv vervang je dan wel voor radio/tv/sat.

• 12-08-2009 10:34 AM In reply to

zo zit het ook bij mij zo.

vanaf de 8/9 switch naar de rf link en vertrokken naar vertrekken en einddozen st,tv, radio.

ik neem alleen op in de masterroom.

en idd veel kabels. ik geloof zo,n 500 mtr

gebruik ook goede connectors

heb ook een hele goede dealer die alles weet.

Page 1 of 1 (8 items)