in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-04-2009 10:24 AM by Django. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-02-2009 1:08 PM

Beo4 Beolab 3500 en Ouverture

Hallo luitjes,

Het is weer zover, heb me weer iets in de maag laten splitsen van B&O.

Had besloten (op aanraden van...)om voor de serre cq woonkeuken de stereo weg te doen en een Beolab 3500 aan te schaffen, in

combinatie met reeds aanwezige Ouverture in de living.

Welnu, ML en 220 kabeltje aangesloten, Beo4 erbij en spelen maar....Nee, natuurlijk niet meneer, het is toch b&o, dat doet het

per definitie niet de eerste keer. Echt, het is niet te geloven...ieder ander merk speelt binnen 5 minuten behalve b&o. Je moet

en zal alle gebr.aanw. doorlezen om er achter te komen of je niet weer een of ander simpel dingetje over het hoofd ziet.

Vervolgens de conclusie trekken, na het tig keer te hebben doorgenomen en aanwijzingen te hebben opgevolgd, dit echt de allerlaatste

keer is geweest dat ik tot enig aanschaf van verder B&O apparaat overga. Wie o Wie kan mij enige instructie geven? Via Beo4 zover dat

vanuit standby met knop "list"      "radio" of "cd" in venster oplichten maar verder ook helemaal niets, grootste stilte dus.

Ook bij B&O evenals Windows zijn ze er nog niet achter dat die apparatuur er voor de mensen is en niet andersom!!!

Apple is gelukkig al een heel stuk verder, nu alleen het stukje audio nog.......

Ignace heeft mij enige tijd geleden ook al geholpen met mijn Beo4, waarvoor nog steeds grote dank, ook bij dit euvel bleek het om een

handeling te gaan die niet in de gebr.aanw. was omschreven. Als iemand mij stap voor stap zou willen helpen graag?!?!?! 

M.vr. gr.

Django

• 03-02-2009 1:34 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Beo4 Beolab 3500 en Ouverture

Ouverture in hoofdruimte, Beolab 3500 in Link-ruimte,

zou Optie 1 voor de Ouverture en Optie 6 voor Beolab 3500 moeten zijn.

Heb je de Beolab 3500 in Optie 6 gezet ?

Zou het niet te zwaar zien m.b.t. aankoop, wanneer het straks werkt

ben ik er zeker van dat je er van zult genieten  Smile

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan lopen we het stap voor stap na.

• 03-02-2009 1:49 PM In reply to

Hoi Ignace,

Wat is optie 6? Ik neem aan dat ik optie 1 al gebruik voor hoofdruimte met Ouverture.

Het zal helaas weer stap voor stap moeten.......

Gr.

• 03-02-2009 2:06 PM In reply to

Volgens mij zou een 3500 in één keer moeten werken ......................... je moet even de stroom van je hele systeem af gooien , grote kans dat het werkt !

Ik zal in de volgende post eventueel beschrijven hoe je hem in de juiste optie zet  , mocht dit niet werken !

• 03-02-2009 3:03 PM In reply to

Nou, alles even los gehaald en van de 220 gehaald...helaas nog steeds niets....

Inmiddel weer de handleiding ingedoken van de Beo4. Er staat inderdaad bij "overzicht extra toetsen" bij "link" sub. 3 (optie 4). Maar wat is optie 4? is dat een knop, is dat nummer 4 letterlijk, is dat etc. etc. om gek van te worden....Ook al de opmerking bij L.OPT..zie OPTION?...en dan keuze V.OPT...A.OPT...L.OPT..Zodra de juiste optie wordt weergegeven, toets u het juiste optienummer in. Wat is de juiste optie in mijn geval, is dat A.OPT of L.OPT? Welk optienummer enz.enz.enz. 

• 03-02-2009 4:46 PM In reply to

die 3500 heb je die niet bij een dealer gekocht dan.

ik heb zelf ook die optie en werkt perfect.

wel moet je realiseren dat de bl 3500 zelf geen radie of cd of cassette aanboord heeft alleen versteker, ml en speakers.

dus je moet altijd met link benaderen.

Ik weet niet welke beo4 je heb.

• 03-02-2009 5:24 PM In reply to

ligth011:

die 3500 heb je die niet bij een dealer gekocht dan.

Ja we hebben hier duidelijk met iemand te maken die het niet bij een dealer heeft gekocht en dus B&O maar de schuld geven

• 03-02-2009 5:35 PM In reply to

Hallo Django.

De ml kabel mag in ieder geval niet langer zijn dan 20 meter mits blauw,wit met rose gekoppeld is.

De BL3500 kan het beste op optie 6 staan

Toets stand-by en list tegelijk.

Toets list tot OPTION.

Toets GO.

Toets list tot L.OPT

Toets GO

Richt de beo4 nu naar de lab 3500

Toets 6(er verschijnt als het goed is option 6 op het display van de lab3500).

In OPTION 5 reageerd hij alleen op een beo4 commando met voorafgaand LINK uit de LIST of een beo4 in de LINK modus.

B&O Heeft gewoon wat kennnis nodig die de dealer bekwaam is.

Succes.

Groet,Maurice 

• 03-02-2009 5:38 PM In reply to

Django:

Hallo luitjes,

Het is weer zover, heb me weer iets in de maag laten splitsen van B&O.

Had besloten (op aanraden van...)om voor de serre cq woonkeuken de stereo weg te doen en een Beolab 3500 aan te schaffen, in

combinatie met reeds aanwezige Ouverture in de living.

Welnu, ML en 220 kabeltje aangesloten, Beo4 erbij en spelen maar....Nee, natuurlijk niet meneer, het is toch b&o, dat doet het

per definitie niet de eerste keer. Echt, het is niet te geloven...ieder ander merk speelt binnen 5 minuten behalve b&o. Je moet

en zal alle gebr.aanw. doorlezen om er achter te komen of je niet weer een of ander simpel dingetje over het hoofd ziet.

Vervolgens de conclusie trekken, na het tig keer te hebben doorgenomen en aanwijzingen te hebben opgevolgd, dit echt de allerlaatste

keer is geweest dat ik tot enig aanschaf van verder B&O apparaat overga. Wie o Wie kan mij enige instructie geven? Via Beo4 zover dat

vanuit standby met knop "list"      "radio" of "cd" in venster oplichten maar verder ook helemaal niets, grootste stilte dus.

Ook bij B&O evenals Windows zijn ze er nog niet achter dat die apparatuur er voor de mensen is en niet andersom!!!

Apple is gelukkig al een heel stuk verder, nu alleen het stukje audio nog.......

Ignace heeft mij enige tijd geleden ook al geholpen met mijn Beo4, waarvoor nog steeds grote dank, ook bij dit euvel bleek het om een

handeling te gaan die niet in de gebr.aanw. was omschreven. Als iemand mij stap voor stap zou willen helpen graag?!?!?! 

M.vr. gr.

Django

Eerst een kerstliedje zingen!Stick out tongue

• 03-03-2009 1:32 PM In reply to

Hallo Maurice,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geheel volgens jouw aanwijzingen uitgevoerd, er gebeurt echter niets.

De ML kabel is 12,5 mtr lang, ik zie blauw, wit en rose wel naast elkaar zitten maar of deze gekoppeld zijn weet ik niet.

Ik heb ook OPTION 5 met LINK geprobeerd, niets dus. Heb het ook geprobeerd met en zonder ML kabel op de 3500.

De 3500 heb ik overigens van een kennis van een gemeenschappelijke vriend. Hij had dat ding alweer jaren op zolder liggen zonder te weten hoe hij daar gekomen is (handelt zijn hele leven al in van alles en nog wat). De ML kabel heb ik bij secondlife Almere gehaald omdat de zeer vriendelijke B&O dealer in Bussum (waar ik de kabel wilde aanschaffen) verder geen uitleg wenste te geven. 

Wat ik mij wel bedenk is dat toen ik de 3500 voor het eerst op 220 aansloot en een paar keer met m'n hand over mute en timer bewoog er een keer het woord OPTION in het venster is verschenen. Dit lukt mij nu niet meer. En zoals eerder vermeld schakelt hij wel naar Radio, CD etc.

Voor zover ik het nu bekijk werkt alles naar behoren, het zal zo zijn dat ik iets in de aanloop niet goed doe of vergeet. Hoe kan hij nu wel naar Radio en CD etc. schakelen en geen geluid geven?

Nou Maurice tot zover in ieder geval bedankt mocht je nog iets binnenvallen hoor ik het graag.........

Groet Django

• 03-03-2009 1:41 PM In reply to

Ik dacht eigenlijk het om een nieuwe BL-3500 ging in je verhaal ..............

Op het moment dat je optie 6 ingeeft , zie je dan wel het rode lampje even knipperen op je 3500 ?

• 03-03-2009 2:13 PM In reply to

Maurice,

Is het een Beolab 3500 of een LCS9000; dit kun je aan de buitenkant niet zien, je moet op de sticker bij de aansluitingen kijken? In het laatste geval kan hij nog ingesteld zijn voor het oudere MasterControl Link; het apparaat moet echter voor ML ingesteld zijn. Dit is met een afstandbediening om te zetten:

-. Stand By; Menu 09 Play. Display geeft aan: ML OFF (indien ingesteld is voor MCL) of ML ON (ingesteld voor ML)

-. Step up: wijzigt ON/OFF

-. Store

-. stekker uit stopcontact

-. stekker in stopcontact

-. programmeer: Link 6 Store (apperaat moet in stand-by staan!)

Welk type nummer en "serial number" heeft het apparaat? Het is namelijk bij oudere LCS900 ook nog mogelijk dat iets ander ook nog gewijzigd moet worden.

gegroet

Paul

• 03-03-2009 2:44 PM In reply to

Als het een wat oudere is , weten jullie dan zeker dat hij evengoed in optie 6 moet staan ?

• 03-03-2009 2:58 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Dit is wat de PCG software aangeeft m.b.t. Beolab 3500 / LCS 9000 :

***************************** LINK SYSTEEM ****************************

Master Link

BeoLab 3500 (LCS 9000)

Aansluiting

Verbind de Master Link kabel met de Master Link aansluiting van de
    Audio Master in de centrale kamer.

Verbind de Master Link kabel met de Master Link aansluiting van de
    BeoLab 3500. Sluit de BeoLab 3500 op het lichtnet aan.

Instellen optie Link kamer

BeoLab 3500:
      Option 6, met Beo4

Druk op:                  | Display:
            --------------------------------------
             STANDBY + LIST tegelijk   | OPTION?
             GO                        | V.OPT
             LIST                      | A.OPT
             LIST                      | L.OPT
             6                         | Let op de bevestiging
                                       | van het Link Produkt

Als de Beolab LCS 9000 is uitgerust met S/W 1.0, moet de set-up
    procedure handmatig worden uitgevoerd.
    De procedure is als volgt:

Druk op:  STAND-BY  MENU  09  PLAY   Display uitlezing: ML OFF
    Druk op:  STEP-toets omlaag          Display uitlezing: ML ON
    Druk op:  STORE
              Neem stekker uit het stopcontact
              Sluit het lichtnet weer aan
    Druk op:  STAND-BY  LINK  6  STORE

Als de Beolab LCS 9000 een serienummer heeft wat lager is dan 10552474
    dan moeten pen 4 en 12 van de ML plug in Beolab LCS 9000 worden kort-
    gesloten. Zie Technical Information 160X-2

• 03-03-2009 3:30 PM In reply to

Ignace Maurice HarleyD en Paul,

Allemaal bedankt voor de info en moeite. Zie nu aan de zijkant van ingang huis staan waar het om gaat.

LCS 9000 Type: 1601 Serial: 10473681 MCMXCIII CE 93 SW 1.0

Morgen zal ik even verder kijken hoe en wat.

Groet Django

• 03-03-2009 4:38 PM In reply to

Beste  Maurice, HarleyD, Paul en Ignace,

Django heeft de over*prust*buurman Unsure erbij gehaald en dat ben ik.

We zijn inmiddels zover in het verhaal dat we op de display van de LCS9000 MLON te zien krijgen. Op dat moment moeten we echter de instellingen "storen" op de afstandsbediening via de "knop" store. We zien echter geen storeknop op de afstandsbediening Hmm.  Na elke toets die we aanraken na:

* standby > menu > 09 > Go > MLOFF verschijnt > Pijltje omhoog > MLON op display * (nu raak ik dus willekeurig elke knop aan op AB) verdwijnt "MLON" van de LCS9000 en zijn de instellingen niet opgeslagen.

Hebben jullie enig idee wat ik moet doen om de instellingen in de AB op te slaan?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord\hulp.

mvg.s

• 03-03-2009 5:09 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Je hebt niet toevallig een Beolink 1000 ?

De LCS 9000 is de voorloper van de Beolab 3500 , ik heb het vermoeden dat bij de beschrijving van het
    programmeren van een LCS 9000 men ervan uitging dat een Beolink 1000 wordt gebruikt,
    maar dit weet ik niet zeker.

Met Beo4 moet het echter ook mogelijk zijn om de functie "STORE" te kiezen,
    deze moet dan echter wel zijn toegevoegd aan de lijst van extra "knoppen", onder de LIST toets.

(Het is/lijkt een heel gedoe, maar er zit een bepaalde structuur/logica achter,
    waardoor oudere en nieuwere producten samen kunnen werken in
    zeer verschillende setups)

De volgende toetsen moeten zijn toegevoegd aan de List van Beo4 om alle functies
    in de Link-ruimte te kunnen bedienen, waarbij "A.SETUP" het belangrijkst is,
    hieronder vallen meerdere "knoppen" die met het instellen van het geluid te maken hebben,
    zo ook "STORE" :

Setup voor Beo4 afstandsbediening:

De Beo4's "LIST" moet de volgende items bevatten om de produkten
    vanuit de Link kamer  te kunnen bedienen.

RANDOM REPEAT
    CLOCK
    MONO (gewijzigd in SOUND met S/W 4.0 of hoger in Beo4)
    TURN RETURN
    (RESET)
    A.SETUP (alleen met S/W 2.0 of hoger in Beo4)
    AV      (alleen met S/W 4.0 of hoger in Beo4)

Zie handleiding van Beo4 pagina 10/12 onder functies VERWIJDEREN en
    TOEVOEGEN van/aan het overzicht

• 03-04-2009 4:44 AM In reply to

Django, Let op!

Naast de software setup is ook het volgende belangrijk:

Zie het serienummer van jouw LCS9000 en de opmerking in de post van Ignace hierover. Voor een goede ML werking moeten de pinnen 4 & 12 van de ML verbonden worden/zijn!

gegroet

Paul

• 03-04-2009 10:24 AM In reply to

Heren,

Ben vanmiddag naar een B&O dealer geweest in Almere-Buiten.

Gaat mij verder uit de problemen helpen. Eerste dealer met een luisterend oor.

Hij gaat pin 4 en 12 verbinden en de boel ugraden, printplaat PCB 3 etc. etc.

De aanwijzingen die door jullie gegeven zijn kloppen in ieder geval helemaal.

Tot zover allemaal bedankt, met een dag of 10 laat ik wel horen hoe het gegeaan is. (ben even weekje golfen) Groeten Django

Page 1 of 1 (19 items)