in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-27-2009 12:19 PM by ligth011. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-02-2009 8:18 AM

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Afbeeldingen albumhoezen in BeoPlayer

Om wat ervaring met N-music etc. op te doen, heb ik de nieuwste versie van Beoplayer gedownload. Ik heb (nog) geen Beoport of Beomedia. Bij het overzetten van CD's op de PC krijg je via Beoportal keurig alle trackinfo en afbeeldingen van de albumhoezen te zien, (uiteraard alleen als deze in het databestand aanwezig zijn).

Om verder te experimenteren heb ik een paar ontbrekende hoezen gescand en gezocht naar een mogelijkheid om de plaatjes in beoplayer te zetten. Dit is me niet gelukt.

M'n vraag is of dit überhaupt mogelijk is en zoja op welke manier. Of moet je eerst een B-Port c.q. B-Media aangesloten hebben om ook maar iets te kunnen beginnen?

Groet, Johan

• 02-25-2009 1:31 PM In reply to

Re: Afbeeldingen albumhoezen in BeoPlayer

Beetje een laate reactie maar je kan ze er gewoon heen slepen zo die linker zwarte gedeelte in en dan op de juiste album loslaten.

• 02-25-2009 2:38 PM In reply to

maar volgens mij kun je met de bm1 geen hoesjes laten zien, alleen trackinfo, artiest, genre etc.

de bm 5 wel

• 02-25-2009 4:28 PM In reply to

Mij lukt dit ook niet. Ik heb de beoplayer geïnstalleerd en van de cd's waarvan die de hoezen niet kent, krijg ik geen afbeelding geïnstalleerd.

Wie kan het iets duidelijker uitleggen?

• 02-25-2009 5:15 PM In reply to

Om afbeeldingen van hoezen te verzamelen als beoplayer ze niet kent, haal ik ze van amazon.co.uk, bol.com of freerecordshop.nl vandaan.

Die afbeeldingen sla je op in je mapje " mijn Afbeeldingen".

Als je m.b.v. PC CD de cd geript hebt naar de beoplayer, start je vervolgens de NMusic op.

Zorg dat je aan de linkerzijde op "album"  hebt gesorteerd en dat deze zijde vast (hold) staat.

Nu open je de map " mijn afbeeldingen" rechts ervan, klik op de juiste afbeelding en sleep die naar de linkerzijde over de album en laat dan pas los.

Nu zie je dat het album(en tracks als ze in beeld zijn) even rood worden als teken dat er gegevens verwerkt worden.

Als dit niet lukt, kun je ook windows mediaplayer het album laten rippen als die de hoes wel kent.

Standaard ript de mediaplayer de cd naar "mijn muziek". Als het album dan geript is, knip en plak je eventueel waar beoplayer zijn albums heeft staan. (bij mij een aparte partitie).

Bij de eerstvolgende keer dat beoplayer opstart, zal het album incl. hoes vanzelf in het rijtje worden toegevoegd.

Dat laatste in ook handig als beoplayer sowieso de inhoud van een cd niet herkent. En dat is best vaak. Veel nederlandse cd's worden niet herkent.

• 02-26-2009 2:22 PM In reply to

oke dit is alleen als je beoplayer draait (PC) ,op het tv scherm komt toch nooit geen hoesje.

• 02-26-2009 2:23 PM In reply to

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Bedankt Beobuddy voor de uitvoerige en duidelijke uitleg! Ook dank voor de handige tip om onbekende hoezen van amazon.co.uk, bol.com of freerecordshop.nl te kopiëren. Heb tot nu toe de ontbrekende afbeeldingen gescand.

• 02-26-2009 3:46 PM In reply to

Ook van mij bedankt. Zoals je het uitlegde werkte het inderdaad heel simpel. Ik heb mijn albums nu ook gescand. Dank je!

• 02-26-2009 4:02 PM In reply to

Graag gedaan, was een kleine moeite!

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het album-hoes sleep actie getriggerd werd door B&O Naarden (Rinie top!)

Ze zitten daar echt niet voor niets.

Overigens staat het summier in de handleiding van Beoplayer beschreven, een gevalletje " RTFM" dus, zullen we maar zeggen.

• 02-26-2009 4:06 PM In reply to

ligth011:

oke dit is alleen als je beoplayer draait (PC) ,op het tv scherm komt toch nooit geen hoesje.

Maar stel he, dat je in de mogelijke positie bent om een mini-pc (met de beoport erbij) in de buurt van je 3000, 3200 of BC2 weg kan werken en dat je dan een klein schermpje neemt met een video-ingang. Dan ben je al aardig (klein beetje) op weg richting een BS5, of niet?

Iets wat hier op lijkt?

Deze heeft een vlakke glasplaat over het gehele formaat en ziet er best chique uit, toch? 

• 02-27-2009 1:59 AM In reply to

zeker, maar helaas genn B&O,en an nog een touch scherm en we zijn er helemaal

• 02-27-2009 12:16 PM In reply to

hoi Beobuddy,

klopt het dat je het hoesje klein in het linker gedeelte ziet

• 02-27-2009 12:19 PM In reply to

heb het al gevonden als je op info drukt komt het info beeld

Page 1 of 1 (13 items)