Beobuddy,
Geloof me vrij, het gemiddelde B&O publiek (dus geen Beoworld leden) is technisch helemaal niet op de hoogte, dus ook niet wat betreft alle afspeelformaten, hier heb ik het al uitvoerig met mijn dealer over gehad. Zij moeten dus beroep doen op een deskundige dealer. Ik heb geluk met mijn verdeler maar ik weet bijna zeker dat er zijn die nog nooit een beomedia verkocht hebben, laat staan ondersteunen.
Na wat wennen is beoplayer inderdaad een mooie en gebruiksvriendelijke interface die de naam B&O best mag dragen. Gelukkig ondersteunt beoplayer en de BM meerdere formaten zodat je niet verplicht bent het vooropgestelde wma formaat te gebruiken. Dit lost echter het probleem niet op.
Ik heb net een reply gekregen op het general forum van iemand die net hetzelfde ondervonden heeft als ik, nog sterker, ook bij een BS2 en BS3200. Er zit dus echt iets scheef en ik kan er echt niet bij dat dit bij mij weten nooit gelift is. Er moeten toch B&O klanten zijn die hun klassieke CD's rippen en ook bij die muziek zal zich dit voordoen (intro, prelude, intermezzo,...)
Als je natuurlijk wat rondsurft op dit forum lijkt me het merendeel een Apple produkt te gebruiken waar je met het AAC formaat hier geen last van hebt. En dit is nu net de clue, BM ondersteunt AAC maar breekt de muziek toch weer in stukken.
Een van de reden waarom we investeren in een geluidsinstallatie is toch wel een getrouwe weergave van onze muziek, niet?
Nu, als B&O 2000 euro aanrekent voor een BM verwacht ik toch wel een exacte weergave van mijn CD's en niet van het werkt enkel voor 80% van uw CD verzameling.
Gelukkig is er nu een betere ondersteuning naar andere merken zoals Apple, zodat dit nog steeds een uitweg is.
Wat betreft de off topic, Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat het beolink systeem schitterend is. En geloof me, ik ben geen tweede Bingo die wakker ligt van de nieuwste technologie, dan ben ik wel verslaafd aan het verkeerde merk. Dit is reeds zoveel aan bod gekomen en behoeft geen verdere uitleg. Mijn BS3 is gekoppeld aan een BV5 en zal me nog jaren plezier bezorgen, daar kan voor mij geen enkel andere technologie tegenop. Dit werkt zoals het hoort en daar is een prijs voor betaald. Dit kan ik nu echter niet zeggen van het digitale tijdperk van B&O, ik voel me toch een beetje bedrogen.