in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-16-2009 4:23 PM by Leslie. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-28-2009 6:55 PM

    Beolab 6000 project

    Ik heb een paar Beolabs 6000 die een revisie nodig hebben. Er moeten nieuwe speakertjes in of de foamranden vervangen. Wat adviseren jullie? Kosten foamrandjes ongeveer 20 - 25 Euro geloof ik. Maar als ik de beschrijving zie hoe het gedaan moet worden... en dat bij die kleine speakertjes? Of komt dat niet zo precies?

    Of dus nieuwe. Waar zijn die voordelig te krijgen? En hoeveel gaat me dat kosten. 2 x 2 = 4 stuks... (hadden ze er niet 1 per speaker in kunnen bouwen ;-)

    Ook zoek ik nog 1 speakerdoek. Heeft iemand nog een net doek liggen? Of minder net doek mag ook voor een zacht prijsje.

  • 11-29-2009 3:10 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    4 nieuwe bas luidsprekers kosten met verzendkosten erbij ongeveer 155 euro.

    Dus reken maar uit....

     

  • 11-29-2009 3:35 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Randen plakken komt erg precies, en vooral bij de BeoLab 6000 omdat het maar hele kleine randjes zijn. Persoonlijk zou ik voor nieuwe woofers gaan, weet je zeker dat het goed is!

  • 11-29-2009 4:04 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Wat gebeurt er dan als ze niet precies zitten?

    Ze zijn toch met zijn 2-en, hoor je dat als normale leek ook als ze een beetje uit het midden zitten?

  • 11-29-2009 4:15 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Blackrix:

    Randen plakken komt erg precies, en vooral bij de BeoLab 6000 omdat het maar hele kleine randjes zijn. Persoonlijk zou ik voor nieuwe woofers gaan, weet je zeker dat het goed is!

    Eigenlijk Blackrix is het te gek voor worden dat die woofertjes zo snel verharde/uitdrogen.

    B&O staat toch voor duurzaamheid en kwaliteit?

    Koop je een luidspreker van ruim 2800 euro en gaan de woofertjes met een beetje pech na drie jaar kapot.

    Het probleem is bekend in struer want ze kunnen elke week de order niet aan.

    Waarom is er nooit geen modificatie voor die woofertjes geweest?

  • 11-29-2009 5:02 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Meestal gaan de woofers, voor zover ik weet, na vele jaren pas defect.  Ik weet niet of dit te voorkomen is. En BeoLab's 6000 kunen tot zo'n 15 jaar oud zijn!! Een ander type rubber dat niet defect gaat kan weer een ander geluid geven. Dus even andere randen toepassen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Geldt trouwens ook voor het zelf plaatsen van andere randen.

    Het plaatsen van de randen komt erg precies. Als de randen niet goed recht worden geplaatst, is de kans groot dat de spreekspoel van de luidspreker tegen de luchtspleet in de magneet gaat lopen. Aan de andere kant, je kan natuurlijk gewoon de kans wagen met de losse randen. Als het niet goedgaat of bevalt, kun je alsnog de originele woofers bestellen. Is een gokje van tussen de €20,-- en €25,-- .

  • 11-29-2009 5:12 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    musicsound:

    Wat gebeurt er dan als ze niet precies zitten?

    Ze zijn toch met zijn 2-en, hoor je dat als normale leek ook als ze een beetje uit het midden zitten?

     

    Ik heb gisteren een poging gewaagd om foamranden te plakken op mijn Penta 1 midrangers (eerste 4 stuks) en met veel geduld wonderwel gelukt. Ik had alle 8 midrangers reeds vervangen door nieuwe (350 euro) maar heb ze er weer uit gehaald en weer vervangen door de oude, dit maal dus voorzien van nieuwe foamringen.

    Als leek hoor ik geen verschil en een beetje uit het midden kan bijna niet want de foamringen vallen precies in de speakerring behuizing. Neem aan dat het bij de Beolab 6000 ook zo is? Mijn Penta's klinken weer als vanouds, prachtige bassen...

     

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-29-2009 5:27 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Moeten ze er aan de voorkant op geplakt worden. Of komt de binnen- of buitenrand aan de achterzijde tegen het speakermembraan / buitenrand?

    Speakerring? Ik weet niet wat dat is. Maar als ze er aan de voorkant bovenop geplakt moeten worden, dan is dat toch wel lastig om ze precies in het midden te mikken denk ik.

  • 11-29-2009 5:36 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Met speakering bedoel ik de ring van de speakerbehuizing.

    Ik weet niet of de Beolab 6000 speakers dezelfde vorm hebben als mijn Penta speakers maar ik zou gewoon een poging wagen en anders wordt op deze site alles duidelijk uitgelegd met foto's en een videoinstructie http://www.goodhifi.com/default.htm

    Succes! Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-29-2009 1:27 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Leslie:

      Mijn Penta's klinken weer als vanouds, prachtige bassen...

     

     

    Je hebt de randen van de middentoners toch vervangen? Hmm

  • 11-29-2009 1:58 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Ja ja, prachtige bassen was meer een algemene opmerking over de kwaliteit van de Penta's

    Maar slim opgemerkt!

    Controller al verkocht op marktplaats?Whistle

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-29-2009 2:03 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Nee, helaas heb ik die nog niet verkocht, interesse? Big Smile

  • 11-29-2009 2:28 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Bij mijn dealer 50 euro, is dat een hint?No - thumbs down

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-29-2009 2:53 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Bedankt voor de hint, dan weet ik dat ik niet het meeste kan verwachten.

    Je zal het maar net nodig hebben en geen dealer hebben die dat toevallig nog heeft liggen.

    Het is maar "wat de gek ervoor geeft" .Wink 

  • 11-29-2009 3:09 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Inderdaad, ben best geinteresseerd, alleen vroeg me af hoe zo'n ding nou precies werkt.

    Van mijn dealer had ik begrepen dat alleen bepaalde type DVD spelers er op kunnen werken ook afhankelijk van de software die er in zit?

    Kun jij er misschien iets meer over vertellen alhoewel dit onderwerp behoorlijk off topic is. Je mag me ook PB'en.

    Groet, Leslie 

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-16-2009 3:03 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Inmiddels de Woofers gereviseerd. Klinken weer goed Smile

    Toevallig nog iemand die dit in de hoek heeft liggen?:

    Ook zoek ik nog 1 speakerdoek. Heeft iemand nog een net doek liggen? Of minder net doek mag ook voor een zacht prijsje.

  • 12-16-2009 10:51 AM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    nieuwe woofers of heb je zelf de rubbers vervangen.

  • 12-16-2009 12:54 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Ik heb ze zelf gelijmd. En ben tevreden over het resultaat.

     

  • 12-16-2009 2:56 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    musicsound:

    Inmiddels de Woofers gereviseerd. Klinken weer goed Smile

    Toevallig nog iemand die dit in de hoek heeft liggen?:

    Ook zoek ik nog 1 speakerdoek. Heeft iemand nog een net doek liggen? Of minder net doek mag ook voor een zacht prijsje.

     

    Wat bedoel je met "Toevallig nog iemand die dit in de hoek heeft liggen?:", woofers met foamrot?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-16-2009 3:42 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Die natuurlijk ook Wink

    Nee ik bedoel:

    Ook zoek ik nog 1 speakerdoek. Heeft iemand nog een net doek liggen? Of minder net doek mag ook voor een zacht prijsje.

  • 12-16-2009 3:49 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Okay, mag ik vragen waar je de foamringen hebt gekocht en voor welke prijs?

    Kan ze nu krijgen voor 16 euro 4 stuks!

    Heb nl. nog 4 woofers liggen die gerefoamed moeten worden.

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-16-2009 4:02 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    kijk eens bij -good hifi-

  • 12-16-2009 4:07 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    koning:

    kijk eens bij -good hifi-

     

    Daar komt mijn prijs vandaan, toch bedankt..

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-16-2009 4:13 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    is niet duur hoor 16 euro.

    4 nieuwe woofers origineel 150 euro.

  • 12-16-2009 4:23 PM In reply to

    Re: Beolab 6000 project

    Ik weet het, heb een paar maanden terug voor mijn Penta's 8 nieuwe midrangers gekocht (was toen nog niet bekend met het fenomeen refoamen) en de 8 die eruit kwamen van de week opnieuw gerefoamed en weer teruggezet. Toen ik mijn Penta's met de nieuwe speakers te koop aanbood kon ik er bij wijze van spreke geen stuiver extra voor krijgen. Nu probeer ik het nog een keer en de nieuwe speakers apart te verkopen. Moet zeker meer opbrengen..

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (25 items)