in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-04-2010 7:15 AM by Blackrix. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-22-2010 7:41 AM

    • Solex
    • Not Ranked
    • Joined on 11-22-2010
    • Posts 26
    • Bronze Member

    Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Ik heb een Beovision10 welke met Beolab8000 speakers is verbonden. De output van die speakers is perfect.

    Ik heb ook een Beosound Ouverture welke via masterlink is aangesloten op de Beovision. Het geluid uit de linker speaker is zwak, dus hoor ik eigenlijk geen stereo. De masterlink kabel heb ik vernieuwd en dit loste niets op.

    Is dit een intern probleem in de radio???? Wie heeft voor mij een schema van de audio output, zodat ik het kan nameten. Op dit forum heb ik een manual gevonden, maar het electrisch schema is niet te lezen.

  • 11-22-2010 4:04 PM In reply to

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Welkom op BeoWorld! Heb je het probleem ook als je een hoofdtelefoon aansluit op de Ouverture? En heb je misschien een linksysteem? Zo ja, heb je het probleem daar ook bij audiobronnen?

  • 11-23-2010 3:35 PM In reply to

    • Solex
    • Not Ranked
    • Joined on 11-22-2010
    • Posts 26
    • Bronze Member

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Als ik een hoofdtelefoon aansluit op de headphone aansluiting is geluid wel goed verdeeld over L en R kanaal in de headset.

    Zoals gezegd is de Ouverture aangesloten via masterlink op de Beovision en verder niet.

  • 11-29-2010 3:55 AM In reply to

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Waarschijnlijk maakt een van de draadjes in de Master Link verbinding geen contact, het linker en rechter kanaal van de Master Link zijn gebalanceerd als een van de draden geen contact maakt of een kortsluiting naar massa heeft wordt de geluidsterkte met 50% gereduceeerd.

     

  • 11-29-2010 1:46 PM In reply to

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Met het bovenstaande idd in het achterhoofd, is het wellicht een idee om de ML stekker(s) eens na te lopen, of een paar keer los te halen en weer vast te zetten. Een ietwat scheef zittende stekker kan dit ook veroorzaken.

    Het audiosignaal zit namelijk aan een van de buitenzijde van de ML stekker.

  • 11-29-2010 2:30 PM In reply to

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat de contacten in de ML-aansluiting in de Ouverture of in de BeoVision iets willen verbuigen, waardoor er zich gekke dingen gaan voordoen. Je kan dit zelf bekijken als de ML-stekker er uit is. Kijk dan achter in de aansluiting in de Ouverture en de TV. Je ziet dan de contacten van de ML-connector. Deze moeten netjes op een rij zitten. Als er 1 lager zit, dan kon dat wel eens het probleem zijn. 

  • 12-04-2010 6:55 AM In reply to

    • Solex
    • Not Ranked
    • Joined on 11-22-2010
    • Posts 26
    • Bronze Member

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Bedankt Blackrix voor jou oplossing. Inderdaad zaten er 2 pennetjes aan de rechterkant in de ML van de Beosound iets naar binnen( voorlaatste pin en de pin daarvoor). Deze wat naar buiten (in rij) gezet en het probleem is gefixed.

    Super!!!!!!

  • 12-04-2010 7:15 AM In reply to

    Re: Beosound Ouverture linker speaker zwak geluid

    Blij dat ik je heb kunnen helpen. Veel luisterplezier!

Page 1 of 1 (8 items)