in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-18-2009 4:35 PM by Beobuddy. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-11-2009 2:35 PM

    Windows media center

    Is er iemand die mij kan vertellen of er ook software beschikbaar is om Windows Media Center met de beo 4 of Beo 5 te bedienen icm Beo system 3 ???
  • 01-13-2009 1:17 PM In reply to

    Re: Windows media center

    http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

     

    probeer eens op bovengenoemde site

  • 01-13-2009 1:33 PM In reply to

    Re: Windows media center

    en de software om de beo5 te programmeren dan?
  • 01-15-2009 2:06 PM In reply to

    Re: Windows media center

    Dus die software komt in de Beo 5 en niet in de Beo system 3 ???

     

  • 01-15-2009 4:43 PM In reply to

    Re: Windows media center

    er gaan nu wat zaken door elkaar heen.

    Als je de mediacenter aan wilt sturen via ir gaat dan via de BS3 en de controller, weet neit of deze erbijstaat , als je een merk en type geeft wil ik wel kijken bij mij.

    maar de link die erbij stond was ook voor de beo 5 die wil ik ook zelf kunnen programmeren, en niet afhankelijk zijn van Ed.

    dus zo is het 

     

  • 01-15-2009 4:46 PM In reply to

    Re: Windows media center

    maar als ik de site nog even bekijk, lijkt het ook dat je met de beo5 enkele toestellen kan bedienen.

    maar wat daar het voordeel mee is weet ik nog niet, want de bs3 moet toch aangaan etc

    maar misschein dat anderen dat weten. beobuddy bv

  • 01-18-2009 4:35 PM In reply to

    Re: Windows media center

    Ik weet het niet (zeker). Ik denk van niet.

    Als je kijkt naar bijvoorbeeld apple tv, die heeft een eigen afstandsbediening waar de codes door B&O zijn over te nemen in de tabel voor zowel de STB-C - als de PUC controller.

    Maar bij de Windows Media center is er geen zgn afstandsbediening met specifieke functies.

    Maar wat wel een optie is, is het gebruiken van een 3rd party programma met eigen ir-ontvanger.

    In dat geval gebruik een ingang van de bs3 en de bijbehorende ir-oogje en geef je deze ingang een willekeurige functie/naam. Bijvoorbeeld "DTV" i.c.m. met een willekeurige settopbox uit de lijst. Eentje waarvan de functies het meest overeen komt met wat je wilt.

    Met behulp van die 3rd party ir-ontvanger en de bijbehorende software kun je binnen windows de ir-instructie van de bs3 laten vertalen naar een specifieke windows instructie als bijvoorbeeld het starten van windows mediaplayer.

    Dit is wel een flinke en tijdrovende klus omdat je elke instructie moet inlezen en vertalen naar de juiste windows instructie. 

    Ik heb een tijd geleden eens geexperimenteerd met evation.com. Ook deze software liet diverse ir-instructies vertalen naar diverse windowsinstructies.

    De onderstaande links zijn niet meer zo recent, maar het geeft een beeld.

    Hier vindt je meer info:

    http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amhnaWpwZA/Evation_Irman_Test/

    of hier:

    http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Plugins/Evation-Infrared-Kit.shtml

Page 1 of 1 (7 items)