in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-07-2008 7:56 AM by Beobird. 21 replies.
Page 1 of 1 (22 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-02-2008 12:08 PM

    BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

     

    Weet iemand al  'iets' van de nieuwe ontwerpen ? Laatselijk wisten enkelen wel  'wat' maar mochten nog niets zeggen...

    Persoonlijk wil ik best wachten..., maar een Non-B&O kan ook ? M.a.w. wil graag weten hoe lang en op wát ik wacht...

    ?

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-03-2008 6:23 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Die Beomaster kan nogwel even duren (als deze ooit komt). De Beosound 5 kom volgens mij in het 3e kwartaal, en tegen die tijd zal de Blu-ray speler ook wel zijn geintegreerd met de bv7.

     De Beosound 5 lijkt volgens mij op het type mediacenter dat B&W begin dit jaar liet zien op de CES (harddisc cd/dvd/blu-ray in één, en mischien een draadloos systeem).


     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 06-03-2008 11:27 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Ik hoop het níet.., Beobird... Smile

     Okay.., volgens jou waarschijnlijk dit jaar nog dus... Dat is te overzien...

    Hoop dat men weer een vintage master uitbrengen die zowel  'A'  als  'V' aanstuurt...?

     

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-03-2008 11:33 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    De cd is toch verledentijd met de beosound 5.
  • 06-03-2008 12:24 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Hey  'King'  Smile

    Hoop van niet. Ik heb nog zo'n 400 van die schijfjes liggen..., maakt toch niet uit...? Indien het 'Blu-Ray' kan lezen, kan het ook alle andere digitale formaten lezen...

    Het schrijven ligt anders, door de hoeveelheid aan data heb je veel meer ruimte nodig... Bijvoorbeeld, een film van twee uur kan op een DVD 4.7GB schijfje, voor een film in Blu-Ray heb je 4 tot 5 van deze schijfjes nodig. Blu-Ray r/w+ schijfjes zullen dus 4 tot 5 maal meer data kunnen bevatten..., de prijs zal navenant zijn vermoed ik. Want, niet iedereen heeft een Blu-Ray speler (voorlopig) en de passende AV set-up dit af te kunnen spelen, c.q. het eruit kunnen halen wat er in zit (1080p LCD/Plasma, digitale versterker c.q. 'SrS/DTS' set-up.

    Recorders wordt weer een heel ander verhaal, Blu-Ray (signaal)  uitzendingen zijn  'in een galaxy far, far away', men ploetert nu om 1080p signaal betaalbaar door te zenden....

    B&O loopt heus niet zover  'achter'  als wel beweert wordt..., vergeet ook niet dat het nu al weer een jaar terug is dat Philips en Panasonic hun eerste 3D televisies op een beurs presenteerden... The next generation...Surprise

    Beer

     

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-03-2008 3:53 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Ik heb ruim 1700 van die schijfjes liggen,weet niet meer waar ik ze laten moetHmm

    Voor mensen die veel cd's hebben of die veel naar muziek luisteren zou de bs-5 een perfecte oplossing zijn.

    Ik heb me laten vertellen dat de prijs tussen de 6 en 7 zit.

    Ik heb een stille hoop dat het minder word...maar b&o kennende!

  • 06-03-2008 4:19 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Jôh.... ! Smile

    B&O gaat dat niet voor je oplossen...!!   Da's  'close to'  1TB data....  

    Wat de prijs betreft; laten we eerst maar eens het ontwerp zien, wat de nieuwe BS5 in huis heeft én hoe overlappend   'ie' is...Een DVD/CD speler zit al op de Avant en Beocenter 2, Blu-Ray is enkel interessant als je HDTV hebt en streaming Audio/Video heb ik via mijn netwerk (zie ander topic)... Da's ook mijn Hmm... bij B&O... Veel meer modulaire ontwerpen..., is consument vriendelijker en bereikbaarder... Nú al heb ik tweemaal een DVD/CD speler van B&O..., zóveel idioten zijn er nu ook weer niet in NL...

    Dusss, moet écht uit mijn dak gaan van het ontwerp.., móet een  'must have'  zijn.... hoop ik trouwens op...    Smile

    Cheers..

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-05-2008 3:08 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    1TB data...

    Als de nieuwe beosound 5 overweg kan met flac bestanden dan moet dat toch wel lukken?

    De geluidskwaliteit van flac is zeer goed,en als ze de bs-5 ook nog eens uitrusten met een high-end DAC dan zie ik het helemaal zitten.

     

  • 06-05-2008 3:55 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Is het strafbaar om hier een tekening van het ontwerp te laten zien hier op internet?

    Ik wil het namelijk wel voorteken maar of dat mag weet ik niet.......

  • 06-05-2008 4:02 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Heb je iets moeten ondertekenen toen je het ontwerp zag ?
    (of iets vergelijkbaars)  

    Een "artist impression" lijkt me niet strafbaar Smile

     

  • 06-05-2008 4:48 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

     

    Hmm..., je raakt verstrikt in werelden waarvan ík niet begrijp dat deze niet méér van elkaars techniek of methodiek gebruiken maken. De IT hoek  (mijn stiel) en de 'consumenten AV produkten -B&O ook dus-'

    Je hebt mijn eerdere post gelezen over een thuisnetwerk. Bij mij is het  'wireless' > een combo IT vs 'AV' - en werkt prima... Waarom men in de  'AV'  hoek nog geen IEEE 1394b (Firewire = 800 Mbit) connectors/kabels gebruikt (Apple noemt iLink, dacht ik...)??? Je stuurt er óók nog 45 watt door (spanning dus...), net als USB, enkel veel beter c.q sneller !

    Je wilt nu dat B&O jouw muziekbestanden gaat comprimeren naar -flac- formaat (even kort door de bocht voor de lui die ons nu kwijt zijn...> -flac- bestanden zijn gecomprimeerde (kleiner) bestanden zonder kwaiteitsverlies, géén b.v. MP3 ! - deze hebben wél kwaliteitsverlies).. okay.. -flac- dus... Forget it King Wink  !  Trouwens, dan heb je nog  500GB nodig.., enkel voor je 1700 CD's... (-flac- = +/- 50% besparing).

    -flac- blijft (denk ik) aan de computerkant... -flac- ondersteunt zover ik weet 8 geluidsporen.... Blu-Ray vieréntwintig (!).., en dat wordt de norm, toch ? Een héél fatsoenlijke Digitaal >< Analoog Converter (DAC) is wel het minste wat je mag verwachten van B&O...

    Verder, uit eigen ervaring... MP3 -192-  wil je echt hebben... lager klinkt  'niet', geloof me... het minst van je problemen is de 1TB... geheugen wordt met de dag goedkoper..., 1700 CD's inlezen..., daar zou ik maar een Thais vrouwtje voor laten komen... Smile

    Een SD-card mogelijkheid, als bij de BS4, misschien... Eerder.. een Blu-Ray oplossing > deze schijfjes kunnen 50GB bevatten, de 'boys in Struer' komen hopelijk met een passende oplossing... Hopelijk beseft men wel dat HDD een  'bewegend' onderdeel is en dus níet fout-tolerant... Anders blijf je je 1700 CD's inlezen... Surprise  Koop toch een...

    http://www.informatique.nl/656007/belinea_ocenter.htm?gclid=COjslJjS0JMCFQyvQwodZzWvig

    ?

    [:'(]  Smile

    Beer 

     

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-05-2008 4:59 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Ik  word nou met de dag nieuwsgieriger hoe b&o dit gaat aanpakken in de nieuwe bs-5.

    Is er dan helemaal niemand die een tip van de sluier wil oplichten!

  • 06-06-2008 4:34 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Ik zou graag meer willen vertellen,
    maar er is voor zover ik weet nog geen informatie...

     

  • 06-06-2008 5:54 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Nou ik heb em al gezien maar durf eerlijk gezegt niet echt een schetsje van het ontwerp te geven.........Unsure

    Niet deze schets veel voorstelt maar je krijgt dan wel een indruk van het uiterlijk

  • 06-06-2008 6:05 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    maar hoe sluit je deze http://www.informatique.nl/656007/belinea_ocenter.htm?gclid=COjslJjS0JMCFQyvQwodZzWvig externe netwerkschijf aan in je B&O instalatie aan, en te bedienen met je Beo4 afstanbediening, want volgens het nieuws raak je gestressed van teveel afstandbediengen
  • 06-06-2008 6:16 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    De link die je hierboven geeft is niet van een harddisk.. maar van een complete Home Server... Home Server is een Microsoft concept waarbij dit toestel dient als centrale opslag voor muziek, geluid, foto's én als backup voor alle andere PC's in huis. Dit toestel is gewoon een complete (maar min of meer uitgeklede) server... voorlopig is zo'n toestel niet te bedienen met de Beo4... en nog aan toevoegen dat dit toestel eigelijk gerust een plaatsje kan krijgen in een of andere kast omdat het ook geen keyboard of scherm hoeft.. alles gebeurt remote vanaf je gewone PC

     

    Karel

     

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-06-2008 6:58 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    dunkalot:

     

    Hmm..., je raakt verstrikt in werelden waarvan ík niet begrijp dat deze niet méér van elkaars techniek of methodiek gebruiken maken. De IT hoek  (mijn stiel) en de 'consumenten AV produkten -B&O ook dus-'

    Je hebt mijn eerdere post gelezen over een thuisnetwerk. Bij mij is het  'wireless' > een combo IT vs 'AV' - en werkt prima... Waarom men in de  'AV'  hoek nog geen IEEE 1394b (Firewire = 800 Mbit) connectors/kabels gebruikt (Apple noemt iLink, dacht ik...)??? Je stuurt er óók nog 45 watt door (spanning dus...), net als USB, enkel veel beter c.q sneller !

    Je wilt nu dat B&O jouw muziekbestanden gaat comprimeren naar -flac- formaat (even kort door de bocht voor de lui die ons nu kwijt zijn...> -flac- bestanden zijn gecomprimeerde (kleiner) bestanden zonder kwaiteitsverlies, géén b.v. MP3 ! - deze hebben wél kwaliteitsverlies).. okay.. -flac- dus... Forget it King Wink  !  Trouwens, dan heb je nog  500GB nodig.., enkel voor je 1700 CD's... (-flac- = +/- 50% besparing).

    -flac- blijft (denk ik) aan de computerkant... -flac- ondersteunt zover ik weet 8 geluidsporen.... Blu-Ray vieréntwintig (!).., en dat wordt de norm, toch ? Een héél fatsoenlijke Digitaal >< Analoog Converter (DAC) is wel het minste wat je mag verwachten van B&O...

    Verder, uit eigen ervaring... MP3 -192-  wil je echt hebben... lager klinkt  'niet', geloof me... het minst van je problemen is de 1TB... geheugen wordt met de dag goedkoper..., 1700 CD's inlezen..., daar zou ik maar een Thais vrouwtje voor laten komen... Smile

    Een SD-card mogelijkheid, als bij de BS4, misschien... Eerder.. een Blu-Ray oplossing > deze schijfjes kunnen 50GB bevatten, de 'boys in Struer' komen hopelijk met een passende oplossing... Hopelijk beseft men wel dat HDD een  'bewegend' onderdeel is en dus níet fout-tolerant... Anders blijf je je 1700 CD's inlezen... Surprise  Koop toch een...

    http://www.informatique.nl/656007/belinea_ocenter.htm?gclid=COjslJjS0JMCFQyvQwodZzWvig

    ?

    [:'(]  Smile

    Beer 

     

     

     

    Leuk verhaal. Ik hoop dat het toestel gewoon aan deze eisen voldoet:

    - een mooi design (eens wat anders dan de geredesignde flashy troep van de laatste tijd (geef me gewoon iets in de BS9000 style))

    - een hele goede DAC die ook kan meekomen met hoogwaardige spelers van 2 of 3k

    - dvd/cd/blu-ray speler (alhoewel blu-ray ook weer niet persee hoeft aangezien ik gewoon een mooie geluidsoplossing wil, en ik voor de film eerder een Pioneer combi gebruik icm de tv en de losse (goedkope) @home tunerbox...)

    - 1TB harddisc (deze is overens ook optioneel omdat ik het toch wel leuker vind om er gewoon een schijfje in te drukken (Ik koop ook liever voor 20,- euro een cd dan dat ik voor 5,- euro dezelfde nummers digital heb))

    - een fatsoenlijke aansluiting voor een non B&O versterker 

     

     

    Dingen waarvan ik hoop dat ze wegblijven:

    - zo'n glimmende alumium rand

    - een spacy uiterlijk waardoor het lijkt alsof het apparaat kan meespelen in Starwars (Beolab 9) (het mag best tijdloos zijn, maar het is niet de bedoeling dat dat ding pas over 100 jaar bij de tijd past Big Smile)

    - een groot logo
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 06-06-2008 2:15 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Hey ligth011...,

     

    Zie topic  'Sonos'  daar heb ik het thuisnetwerk wat uitgebreider beschreven..., wat je nodig hebt, etc...

    Cheers !

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-06-2008 2:42 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    Beobird..,

    Het nadeel van een grote opslag (b.v. 1 TeraB = 1000 GB, voor wie dat nog niet duidelijk is) bij  'AV' is dat er geen fout-tolerantie bestaat. Als eerder aangehaald, een HDD is een  'bewegend' apparaat (b.v. 7200 rpm), dus het gaat  'ooit' stuk. Wanneer ik de cd collectie van  'Koning'  even mag aan halen (1700 stuks) of zelfs mijn verzameling (400+ stuks), éénmaal ingelezen en dan een diskcrash... (mét natuurlijk je zorgvuldig samengestelde afspeellijsten..) ... Oeps !! [:'(]  Níet leuk ! Zou dus een RAID oplossing moeten zijn, liefst 'hot swappable' (in een lopend (server) systeem één van de HDD kunnen wisselen). Maar goed.

    Verder, natúúrlijk hoop ik op een prachtig design. Echter, het B&O logo kan mij niet genoeg  'understated'  zijn, in tegenstelling tot jouw mening. Dat ook ik een voorstander ben van correlatie met ander merken moge duidelijk zijn en als de kwaliteit van het Audio gebeuren niet 'State of the Art' is, tsja... dan houdt het voor mij gewoon op.

    De LCD/Plasma schermen van B&O zijn schreeuwend duur, andere merken zitten soms met hun topline op 25 % van de B&O schermen (Panasonic of Samsung - eerlijk gezegd zie ik geen zevenénhalf mille verschil). Dan koop ik liever voor hetzelfde geld (!) vier BL9's en een 50" Pana-scherm, dat ik elke twee jaar vernieuw... Blijf ik up-to-date én in de fabrieksgarantie...Wink  Best of both world's.., toch...? Cool

    Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-06-2008 3:43 PM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    wat betreft de dac van de beosound 9000.

    Als je nou een cijfer kan geven tussen 1 en 10 wat voor cijfer krijgt hij dan volgens jullie.

  • 06-07-2008 7:14 AM In reply to

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    p.s daarmee bedoel ik het geluidsverschil tussen een non-b&o cd speler en de bs-9000.
  • 06-07-2008 7:56 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: BeoMaster & BeoSound 5 & Beo-Blu-Ray

    De DAC uit de Beosound 9000 komt volgens mij uit een instap Naim speler, en is daarom zeker niet slecht. Zou hem wel een 7 geven.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 1 of 1 (22 items)