in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-27-2010 5:19 PM by Leslie. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-27-2010 8:56 AM

    Beovision Avant STBC

    Beste forumleden,

    Kan iemand mij wegwijs maken met het volgende:

    Avant RF 8330 s/w6.4 met ingebouwde STBC controller en daarop aangesloten een IR kabel naar een kabeldecoder Samsung DCB-H360R.

    De Samsung heb ik aangesloten op de AV scart (middelste van de 3).

    Ik heb dacht ik wel de juiste volgorde gehanteerd en alle decoders (1 uur bezig) geprobeerd maar de samsung reageert niet op de Beo4.

    Mijn decoder komt niet voor in de lijst, wel eentje gevonden met het merk Samsung (9500), maar daar werkt het niet op!

    Heb ik de decoder misschien op de verkeerde scart (decoder) aangesloten?

    Hoop dat iemand mij advies kan geven....

     

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 03-27-2010 1:48 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Even kijken met digitale camera of gsm, of er licht uit het oogje komt als je een commando geeft. Dan weet je of de stb-controller werkt.

    Volgende stap is je software-ic vervangen, met een lijst waar je Samsung wel in voorkomt.

     

  • 03-27-2010 1:56 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Okay, dank je.

    IR oog licht op!

    Software IC vervangen? Is dat een kwestie van bij de dealer een IC kopen en laten of zelf plaatsen? Enig idee wat dat kost?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 03-27-2010 2:48 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Heb er wel eens eentje besteld. Prijs weet ik niet meer, maar ik dacht een paar tientjes.

    Het ic heb ik wel zelf geplaatst. Niet echt spannend met de juiste tool, maar als je niet echt wegwijs bent met deze, zou ik het de dealer even laten doen.Smile

  • 03-27-2010 3:15 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Dank je DoubleU,

    Zal mijn dealer eens een bezoekje brengen!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 03-27-2010 3:28 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Het lijkt eenvoudig, maar enig oppassen is toch wel gewenst.

    Zeker voor degene die nog nooit een tv hebben opengehad.

     

    Het STB-C printje bevindt zich bovenaan aan de binnenzijde van het chassis.

    Je moet het chassis dus naar achter halen en ben je waarschijnlijk geneigd om het chassis aan de zijkant/onderzijde naar achteren te trekken...en daar zit nu juist het hoogspanningsgedeelte. En het naar achteren halen kan niet onbeperkt en zal net te weinig zijn om er goed bij te kunnen.

    Verder het voetje van de STB-C IC  breekbaar, dus bij het gebruik van wat meer kracht omdat het IC-tje niet los wil,kan resulteren in een gebroken voetje. Dus voorzichtig om en om aan beide zijde het IC-tje omhoog wippen. Of zoals DoubleU al aangeeft, gebruik een speciaal ic-trekkertje daarvoor.

     

    ik wil je niet bang maken, maar alleen wel waarschuwen dat voorzichtigheid is geboden.  

  • 03-27-2010 5:19 PM In reply to

    Re: Beovision Avant STBC

    Ik was toch al niet van plan om het zelf te doen, alhoewel ik het wel zou kunnen!

    Alleen dat hoogspaningsgedeelteSuper Angry, daar pas ik voor!

    Dank voor de waarschuwing...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (7 items)