in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-16-2009 3:32 AM by musicsound. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-07-2009 5:18 PM

    Creatieve technische kennis gevraagd Beo4 en MX6000 tv signaal

    Hallo heren, en dames?

    Jullie creatieve technische kennis is gevraagd bij 2 probleempjes:

    1. Beo4 doet het perfect, alleen de TV toets doet het niet. Heb hem al open gemaakt, en ook directe druk op het paneel van binnen werkt niet. Ik kan op het oog geen "kink in de kabel" ontdekken. Na het opnieuw inleggen van batterijen toont die tv in display en funktioneert het ook via GO. Maar na keuze van een andere funktie is tv dus niet meer op te roepen. Heeft iemand een oplossing, bijvoorbeeld iets onder list programmeren dat tv vervangt?

    2. MX6000 bij het inschakelen van de scart 1 of scart 2 toont die geen beeld, wel geluid. Als ik dan menu oproep toont die wel beeld, met menu erover. Als ik dan exit of weer de scart kies is het beeld weer weg. Als ik echter store kies en dan exit of de scart dan blijft het beeld. Wat is hier aan de hand, en wat is er aan te doen?

    Ik ben benieuwd.

     

     

  • 11-08-2009 6:59 AM In reply to

    Re: Creatieve technische kennis gevraagd Beo4 en MX6000 tv signaal

    Beo-4 probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte print. Als de Beo4 een oudje is en de TV toets veel gebruikt wil deze het wel eens opgeven.

    Probeer eens een volledig bedrade Scart kabel en druk deze echt stevig aan.

     

    Succes

    ernie

  • 11-08-2009 8:02 AM In reply to

    Re: Creatieve technische kennis gevraagd Beo4 en MX6000 tv signaal

    1. Om uit te sluiten dat de beo4 niet goed functioneert:

    Even de camera van je gsm activeren, de lens van je gsm richten op de IR-leds van de beo4, TV indrukken en kijken of er licht uit de IR-leds komt. Gebeurt er niks, is je beo4 defect.

    GO indrukken in TV-mode heeft weinig zin.

  • 11-18-2009 5:13 PM In reply to

    Re: Creatieve technische kennis gevraagd Beo4 en MX6000 tv signaal

    1. Ik neem ook aan dat het de print is. Hoewel het een vrij nieuwe is, met DVD toets en in perfekte staat. Misschien een produktiefoutje? Is dat nog iets dat een hobby electricien makkelijk zou kunnen verhelpen? Of wordt dat een kostbare reparatie?

    P.S. Als ik de batterijen er even uit heb. Dan komt er automatsch TV in het scherm. Dan funktioneert die dus wel, via GO springt de tv aan. Is er geen trucje om TV weer in het scherm op te roepen, via een omweg...

    2. Als via het menu oproepen meteen wel beeld erbij komt, kan het toch niet aan de kabel liggen? Ik heb verschillende inputs geprobeerd: B&O Video / Non-B&O / decoder etc. steeds hetzelfde.

    Dat is trouwens creatieve technische kennis, met de camera van een mobieltje de afstandbediening checken!

     

     

  • 12-16-2009 3:32 AM In reply to

    Re: Creatieve technische kennis gevraagd Beo4 en MX6000 tv signaal

    Misschien zijn er nog creatieve technische mensen bijgekomen?:

    Iemand nog een suggestie om TV op de Beo4 anders op te roepen?

    2. MX6000 bij het inschakelen van de scart 1 of scart 2 toont die geen beeld, wel geluid. Als ik dan menu oproep toont die wel beeld, met menu erover. Als ik dan exit of weer de scart kies is het beeld weer weg. Als ik echter store kies en dan exit of de scart dan blijft het beeld. Wat is hier aan de hand, en wat is er aan te doen? Dit is overigens met verschillende bronnen uitgeprobeerd.

     

Page 1 of 1 (5 items)