in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-12-2009 5:06 PM by Beobuddy. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-12-2009 8:03 AM

    Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    Waarschijnlijk voor sommige al bekend, maar bij deze.

    Na wat uitzoeken blijkt dat de Dreambox serie 7000, 7025(+), 800 en de 8000 dezelfde ir-codes hebben.

    In de STB-C lijst 4.11 komt namelijk de DM7000 voor.

     

    Deze settopbox voor satelliet heb ik onlangs gekocht.

    Voor degene die willen weten waarom.

    Ik heb een aantal topfields in mijn bezit en ben daar altijd goed over te spreken geweest.

    Maar recent hebben C(anal)D(igitaal) en TVV(laanderen) hun coderingen veranderd. Ze maken nu, of gaan , gebruik maken van de nieuwe Merlin codering. En dat heeft tot een kaartwissel geleid voor degene die een abonnement op CD of TVV hebben.

    Nu schijnt die codering op dit moment vaker te veranderen dan de oude, enige tijd terug zelfs om de paar uur. De oude coderingen werden elke maand veranderd en dat maakte dat opnames minimaal een maand waren te bekijken, mits ze niet waren gekopieerd(gedecodeerd).

    Nu met de nieuwe codering en zelfs met een automatische decodeerfunktie 'snachts, is er nog steeds kans dat de opnames een paar dagen later niet meer zijn te bekijken.

    Dus vandaar deze nieuwe box bij wijze van experiment.

    De 7025(+) is een twin tuner (dus een dubbele tuner voor het kunnen bekijken van een kanaal terwijl er wordt opgenomen op een ander) die direct gedecodeerd opneemt en dus dat maakt dat de opnames altijd zijn terug te kijken.

    En dat is voor degene die dagelijks een serie opnemen toch wel van belang om het kunnen blijven volgen.

    Daar had ik overigens een HDR voor, maar die inmiddels inclusief de avant verkocht.

    De DM8000 had overigens wel mijn voorkeur, maar daar is een wachtlijst voor en kost bijna €1000,- Beetje teveel vond ik naar mijn idee.

    En overigens een te groot risico voor als hij niet zou reageren op de DM7000 commando's.

     

  • 04-12-2009 2:53 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    heeft de dm 7000 nog meer voordelen tegenover de tf.

    ik heb ook een TF 7710, maat nog geen nieuwe CDkaart gehad.

    dus ik krijg ook problemen vrees ik

  • 04-12-2009 3:11 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    De TF77x0 is een hd-machine die op zich prima funktioneert.

    Alleen ik heb 2 kaartjes tegelijkertijd erin zitten en dat geeft problemen bij deze ontvanger, ondanks de hardwareupdate via de importeur.

    Op zich hoeft de 77x0 geen problemen te geven met de nieuwe kaart. Voorwaarde is dat je een Ci module gebruikt die ook de codering ondersteund.

    Op dit moment werken de Aston 1.07 (zwart Cam) met software 2.17 of hoger en de PowerCamPro goed met de nieuwe smartcard.

    Ik heb ook een T-Rex met predasaur erop die prima lijkt te werken.

     

    Dus jouw topfield doet het prima mits je opnames tijdig kopieert.

     

    Verder vind ik op dit moment dat de 7025+ die ik heb niet echt gebruiksvriendelijker dan de topfield.

    Alleen al het apparaat aan de gang krijgen vergt veel lezen door talloze pagina's. Out of the box zou hij direct moeten werken, maar op het jou bekende satellietforum wordt je toch geprikkeld om de machine anders te configureren.

    Voordeel lijkt op dit moment dat het bewerken van de machine je ook meer mogelijkheden geeft. Bijvoorbeeld opnamefunkties worden uitgebreider en handiger.

    Maar nog steeds wordt de machine volledig bestuurd door de STB-C.

    Enig minpunt is wel het zappen...gebeurt met pijltje links en rechts ipv boven en onder. Het is ff wennen.

  • 04-12-2009 3:38 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    waarom heb jij 2 kaarten in de tf zitten

  • 04-12-2009 3:47 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    Beobuddy: Ik druk altijd op GO en scroll dan naar boven of naar beneden. Zie je gelijk wat er op is.

    De "0" indrukken om te schakelen tussen de 2 laatst gekozen zenders werkt ook niet meer met de beo4. Wel met de originele. Jammer.

     

    2 kaarten zou volgens mij niet hoeven als je er een Aston Dual CAM in stopt.

     

    ligth011:

    heeft de dm 7000 nog meer voordelen tegenover de tf.

    ik heb ook een TF 7710, maat nog geen nieuwe CDkaart gehad.

    dus ik krijg ook problemen vrees ik

    Card-sharen! Je kunt dat buitenshuis doen, met iemand die wel "netjes" zijn abo betaalt en daar een kleine vergoeding voor ontvangt. Daardoor is het mogelijk om niet alleen toegang te hebben tot het CD-pakket, maar ook oa Premiere, Sky UK. Is natuurlijk zo illegaal als wat.

    De Dreambox maakt het ook mogelijk om binnenshuis, 1 legale kaart te delen met meerdere droomdozen, doordat iedere doos een eigen IP-adres heeft. Moeten ze uiteraard wel in een netwerk hangen.

    Maar ik denk dat de meeste dreambox-bezitters stoute jongens zijn.Whistle

     

  • 04-12-2009 4:08 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    Idd. Bij mij werkt het zonder de GO vooraf de lijst. Is misschien een kwestie van wennen.

    Ik draai nu op de Milo image van 10-4-2009  en dat lijkt prima te werken. Allleen een zenderlijst gelijkmaken aan de topfield gaat me niet makkelijk af.

    Maar ja wat wil je met 4 koppen op Astra1-2-3 en HB.

     

    Maar ik heb 2 (officiele) kaartjes. 1 van CD en 1 van TVV. Via een bevriende belg heb ik een officiele kaart tegen betaling die inderdaad veel meer kost.

    Maar ik wist en merk het al. Het vergt veel energie om te zien wat de mogelijkheden zijn. Al die begrippen van verschillende funkties, het duizelt. Netcast? Pli? en ga zo maar door.

    Bij dit soort machines lijkt play and play meer op plug and pray van toepassing.

  • 04-12-2009 4:20 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    Het zijn inderdaad een hoop termen die nieuw zijn. Maar je moet gewoon meerdere images gaan proberen om uit te maken welke je het fijnste vind.

    Voor de zenderlijst en bouquetten te maken en te downloaden, gebruik je toch wel dreamboxedit hoop ik.Smile

    http://dreamboxedit.digsat.net/index.html

  • 04-12-2009 5:06 PM In reply to

    Re: Dreambox 7025+ wordt ook ondersteund door de STB-C lijst.

    Ik heb deze inderdaad gedownload. Maar om een lijst te sorteren zoals ik gewend ben is een hoop werk.

    Bij de topfield had ik een opgeschoonde lijst waar alle overtollige zenders die je toch niet kunt zien gewist zijn.

    Toch blijven er dan zo'n kleine 1000 FTA zenders over (incl CD + TVV gescramblede).

    Dus ik heb net een lijst gevonden met alle satellieten die ik aan het opschonen en aan het indelen ben zoals de topfieldlijst.

    Want ja, je wil natuurlijk dat als je van de ene ontvanger op nr 60 (BBC1) naar de andere ook op BBC 1 uitkomen. 

     

    Maar ik moet wel zeggen dat de interface mogelijkheden via het netwerk ideaal zijn. Ook qua mogelijkheden.

    Je kan via de webinterface realtime kijken wat er op tv is doordat bij elke zender gelijk wordt weergegeven wat er speelt.

     

    Nu de (P)icoontjes nog....

Page 1 of 1 (8 items)