in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-16-2009 2:08 PM by pentalex. 0 replies.
Page 1 of 1 (1 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-16-2009 2:08 PM

    Instelling Beolab 4

    Als liefhebber van ouder B&O materiaal (eind 80 begin 90) ben ik niet zo te spreken over het nieuwe B&O. Beolab 6000 en 8000 heb ik nooit kunnen waarderen. Ik vond de Beolab 3000 en 5000 altijd veel mooier klinken.

    Bij de dealer de Beolabs 9 en 3 beluisterd en die vond ik wel erg mooi klinken. De satelieten zijn een echte verbetering.

    Nu hoorde ik de Beolabs 4 bij de dealer en die vond ik ook niet echt bijzonder. Totdat ik een setje thuis kreeg. Ik heb de voorkeursinstelling van de bas naar eigen smaak veranderd en het geluid was compleet veranderd. Wat een volle bas! Haast ongelofelijk en het mid-hoog is ook erg goed.

    Ik weer terug naar de dealer en zijn Beolabs 4 weer beluisterd en daar klonken ze weer weinig indrukwekkend!

    Zonde dat door een verkeerde instelling speakers in de zaak niet tot hun recht komen. Daar is toch waar de klant zijn keuze maakt.

    Ik heb de Beolabs 4 nu thuis naast mijn Penta's aangesloten. Het volume van de Beolab 4 gaat mooi mee met de Penta's en ze worden dus niet overstemd. Wel zit de beolab 4 eerder aan zijn plafond.

    Voordeel is dat de Beolab 4 de Penta mooi aanvult. Het mid-hoog is niet het sterkste punt van de Penta's en de Beolab 4 vult dat mooi aan.

    Mijn referentie is altijd mijn vriendin die niet nog meer audio in de huiskamer wilt. Zij hoorde de aanvulling met de BL 4 en vond dat ze aangesloten moesten blijven.

    Dus dan is het een echte verbetering!

Page 1 of 1 (1 items)