in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-29-2007 4:14 PM by Jandyt. 34 replies.
Page 1 of 2 (35 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-30-2007 4:41 AM

    Beovision 5

    Nihil novi
  • 09-30-2007 7:29 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Heel belangrijk is voor jezelf uit te maken wat je er de komende jaren op wilt aansluiten.

    Denk je alleen maar SDTV te bekijken, dan is iedere versie van de Beovsion 5 geschikt. Als je echter ook verwacht naar HDTV te gaan kijken, dan moet je de laatste versie nemen. Deze heeft alleen een DVI ingang volgens mij. Is nog wel karig maar ala.

    De eerste versies hadden ook nog antieke panelen met resuluties van 600x800 pixels. Deze plasmaschermen bestaan al geeneens meer in 42 inch. De resolutie begint nu in die maat bij 1024x768 ofzoiets.

     

     

  • 10-20-2007 4:54 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Heb sinds gisteren een BV 5 in gebruik en had hiervoor de BV 7-40. Ik ga weer over naar de BV7-40 omdat deze veel meer aansluitmogelijkheden heeft (o.a. voor mijn beamer en PC).

    Wat betreft de beeldkwaliteit is de BV 5 de grote winnaar. Het plaatje is beduidend beter dan op het LCD scherm.

    De BV 7-40/7.4 wint het overigens weer op het gebied van geluid, want daar ben ik ronduit van onder de indruk.

    Mijn mening; gaat het om het plaatje, dan een BV5. Is het je te doen om aansluitmogelijkheden en/of geluid, kies dan een BV7.

    No better life than a Secondlife

  • 10-23-2007 2:09 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Ik kan me voorstellen dat plasma een stuk mooier is. Hoewel ik wel benieuwd ben naar het verschil tussen de nieuwe Beoviosn 7-40 en de Beovion 5. De Beovision 5 heeft namelijk ook niet meer bepaald de laatste techniek en schermen in zich.
  • 10-23-2007 2:41 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Bingo:
    Ik kan me voorstellen dat plasma een stuk mooier is. Hoewel ik wel benieuwd ben naar het verschil tussen de nieuwe Beoviosn 7-40 en de Beovion 5. De Beovision 5 heeft namelijk ook niet meer bepaald de laatste techniek en schermen in zich.

     Ben ook benieuwd naar dit verschil, alhoewel ik nog steeds niet "over" ben naar plat LCD of Plasma tov. CRT, maar wie weet.... wel vreemd dat "de laatste techniek en schermen" een criterium is; dan moet je jezelf tenminste elk jaar een nieuwe TV aanschaffen om dit bij te houden en het resultaat hoeft niet perse beter te zijn.......?!

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-23-2007 3:25 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beovision 5

    Wat was de maximale resolutie van de BeoVision 5 ?
    852 x 480, en dat op een 107 cm scherm ?
    Ik vond het beeld op de "vroege" LCD's en plasma's (BV5 incluis) tegenvallen,
    één van de belangrijkste redenen voor mij om pas relatief "laat" over te stappen. 
    Nog steeds vind ik het beeld van een Avant, of zelfs van mijn MX7000 bijzonder goed.
    De MX7000 staat nu bij vader op zijn werkkamer, en hij is er uitermate tevreden over ! 

    Hadden alle BeoVision 5 -modellen deze maximale resolutie ?  

     

  • 10-23-2007 3:37 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beovision 5

     Ben ook benieuwd naar dit verschil, alhoewel ik nog steeds niet "over" ben naar plat LCD of Plasma tov. CRT, maar wie weet.... wel vreemd dat "de laatste techniek en schermen" een criterium is; dan moet je jezelf tenminste elk jaar een nieuwe TV aanschaffen om dit bij te houden en het resultaat hoeft niet perse beter te zijn.......?!

    Deels ervaar ik dat nu ook.

    Ook al is er veel op vooruit gegaan, de vooruitgang gaat snel (althans, zo komt het op mij over)
    dat ik nu, na een paar maanden LCD (94 cm HD ready 1366x 768), toch alweer overweeg om
    over te stappen naar Full HD, misschien iets groter scherm.
    Deels omdat langzaam maar zeker de HD uitzendingen toenemen in aantal.
    (en ik merk bijv. bij de uitzendingen van National Geographic dat het HD beeld écht een vooruigang is,
    zelfs bij hun reguliere non-HD uitzendingen)
    Van de andere kant vraag ik me af  wat er daarna komt (als je eenmaal een full HD-tv hebt),
    staan er belangrijke verbeteringen / veranderingen op stapel waardoor je over een jaar alweer een
    (relatief gezien dan) verouderd toestel hebt?

     

  • 10-23-2007 2:03 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beovision 5

    Het is voor mij dan ook een reden om mijn Avant "af" te kijken. Ik vind dat de waarde van de avant (gezien de techniek en het beeld) toch hoger ligt als wat er nu voor gegeven wordt. Ik vind wel dat de beeld kwaliteit van een lcd er met sprongen op vooruit gegaan is de laaste jaren, maar om daar nu mijn avant voor in te ruilen. Nee ik wacht wel een tijdje tot de buis plof zegt.

     Gr.johan

  • 10-24-2007 6:36 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    De Beovision 5 heeft in de laatste versie een scherm gehad met resolutie 1024x720 volgens mij.

     

  • 10-24-2007 6:55 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Johan:

    Het is voor mij dan ook een reden om mijn Avant "af" te kijken. Ik vind dat de waarde van de avant (gezien de techniek en het beeld) toch hoger ligt als wat er nu voor gegeven wordt. Ik vind wel dat de beeld kwaliteit van een lcd er met sprongen op vooruit gegaan is de laaste jaren, maar om daar nu mijn avant voor in te ruilen. Nee ik wacht wel een tijdje tot de buis plof zegt.

     Gr.johan

    Ik behoor tot dezelfde groep waar jij bij hoort : wachten tot bij ons resp. onze avant alsook onze BV3 "ploft" ,maar dat kan [gelukkig] wel eens lang gaan duren...;-)

    De beeldkwalitieit van LCD is idd. sterk verbeterd, maar ik krijg nog steeds het gevoel naar mijn PC scherm te kijken en dat doe ik bijna de gehele dag al, waarbij mij de scherpte wel kan bekoren maar de kijkwaarde niet, ik mis de verzadiging.

    Bij plasma is dat een ander verhaal, maar toch is dit niet voldoende onze "oude" CRT eruit te doen en dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-24-2007 7:03 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beovision 5

    beologisch:
    Johan:

    Het is voor mij dan ook een reden om mijn Avant "af" te kijken. Ik vind dat de waarde van de avant (gezien de techniek en het beeld) toch hoger ligt als wat er nu voor gegeven wordt. Ik vind wel dat de beeld kwaliteit van een lcd er met sprongen op vooruit gegaan is de laaste jaren, maar om daar nu mijn avant voor in te ruilen. Nee ik wacht wel een tijdje tot de buis plof zegt.

     Gr.johan

    Ik behoor tot dezelfde groep waar jij bij hoort : wachten tot bij ons resp. onze avant alsook onze BV3 "ploft" ,maar dat kan [gelukkig] wel eens lang gaan duren...;-)

    De beeldkwalitieit van LCD is idd. sterk verbeterd, maar ik krijg nog steeds het gevoel naar mijn PC scherm te kijken en dat doe ik bijna de gehele dag al, waarbij mij de scherpte wel kan bekoren maar de kijkwaarde niet, ik mis de verzadiging.

    Bij plasma is dat een ander verhaal, maar toch is dit voldoende onze "oude" CRT eruit te doen en dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk.

    Een kennis van me heeft sinds kort een 50 inch LG plasma,
    en wat me opvalt is dat er regelmatig een "schim" te zien is, 
    bijv. wanneer je het OnScreenDisplay aan en uit zet, dan zie je kort een lichter gedeelte waar die tekst heeft gestaan.
    (een beetje vergelijkbaar met het inbranden uit de begintijd van lcd's en plasma's). 

    Is dat inherent aan plasma's  ?

     

  • 10-24-2007 11:07 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Nee beslist niet inherent aan Plasma. Ik weet nu niet of je met schimmen dubbelcontouren bedoelt, want dat ontstaat vaak door het filterscherm wat voor het plasmascherm is geplaatst. Vooral de Panasonics hebben daar last van. LG weet ik dus niet.

    Pioneer daarentegen heeft een direct color filter rechstreeks op het scherm en kent dus dezedubbelcontouren niet. Ik weet uiteraard niet of je dit verschijnsel bedoelt.

  • 10-24-2007 11:46 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beovision 5

    Bingo:

    Nee beslist niet inherent aan Plasma. Ik weet nu niet of je met schimmen dubbelcontouren bedoelt, want dat ontstaat vaak door het filterscherm wat voor het plasmascherm is geplaatst. Vooral de Panasonics hebben daar last van. LG weet ik dus niet.

    Pioneer daarentegen heeft een direct color filter rechstreeks op het scherm en kent dus dezedubbelcontouren niet. Ik weet uiteraard niet of je dit verschijnsel bedoelt.

    Ik bedoel dat als er bijv. witte tekst op zwarte achtergrond staat, en wanneer dan
    tekst weggaat en het beeld zwart wordt, dat je dan 1-2 seconden nog iets ziet staan (heel vaag). 

    Vanmiddag aan de verkoper gevraagd en volgens hem komt dat omdat
    het contrast op een te hoge waarde staat ingesteld.

    We zullen het contrast lager zetten en kijken of het verschil maakt.

     

  • 10-24-2007 1:17 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Naijlen. Tja het komt voor,maar ik denk wel dat de oudere vormen van fosfor meer last hebben van naijlen dan de nieuwe vormen.
  • 10-24-2007 5:24 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Bij "naijlen" moet ik aan eigenlijk aan iemand op het forum denken .....Big SmileLaughing
  • 10-26-2007 8:51 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Als het niet mag, ben je toch mans genoeg om die opmerking te verwijderen, Eduard?
  • 10-26-2007 12:27 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Bingo:
    Als het niet mag, ben je toch mans genoeg om die opmerking te verwijderen, Eduard?

    blijkt die nog een goede moderator te zijn ook ; deze verwijderd uitsluitend iets indien het ECHT niet mag, maar uiteraard niet indien zogenaamd iets foei niet mag, toch?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-26-2007 1:21 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Het was grappig bedoeld , niet om iemand te kwetsen .....zal het nooit meer doen Devil !
  • 10-26-2007 1:22 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Ligt maar net waar je grens ligt. Ik heb weleens rechtvaardigere moderators meegemaakt dan Eduard hoor.

     

  • 10-26-2007 7:32 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    eduard:

    Ten eerste is dat als een grapje bedoelt, want ik zie er niets fout in, alleen humor, maar ook hier blijkt dat ik bij Bingo niets goeds kan doen, en dan na een tijdje vertellen dat het aan mij ligt..... da's lekker!!! Hmm

     

    Grapje? Laat me niet lachen, want het cynisme druipt ervan af. Je bent deze week al herhaaldelijk offtopic gegaan en ook hier weer, om Bingo uit de tent te lokken. Bovendien verpest je het topic van diegene die het onderwerp gestart heeft.

    Die lap tekst wat hierboven staat getuigt er alleen van, hoe hoog het je zit. 

     

     

     

  • 10-27-2007 1:10 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    Ik zou het ook fijn vinden als je bij het heden blijft en niet steeds het verre verleden aanhaalt om je handelen goed te praten, Eduard. Zelfs de handelswijze in het verleden naar mij toe is discutabel geweest en dat weet je. En als je zo graag het verleden wilt aanhalen; Ik kan me jou en je hysteriebuien inzake een dealer in het hoge noorden ook nog goed herinneren hoor. Toen heb jij iedere fatsoenlijke grens met een zwarte waas voor je ogen ruimschoots overschreden. Als een ongericht projectiel ging je maar te keer zonder luisteren naar iedere wenk van redelijkheid. Als een kip zonder kop kakelde je maar door en trok je alle registers open zonder maar jezelf een moment af te vragen wie je daarmee allemaal kon beschadigen.

    En nee, ik lees zoveel op forums waar mensen bepaalde producten van andere merken koesteren maar toch kritisch zijn, dus ik zie het probleem niet. En ja, je cynisme naar mij toe druipt er van af. En het wordt tijd dat je daar als moderator eens mee op houdt.

  • 10-27-2007 2:47 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beovision 5

    PFFFFFFFFFFF daar gaan we weer laten we aub bij de topic blijven we zijn toch allemaal volwassen. Maak anders een topic of een seperaat hoofstuk over de producten van B&O waar volgens sommige mensen viden dat ze de plank mis geslagen. Of wat er aan verbeterd kan worden of wat er extra op moet. Ik denk als dat fatsoenlijk gedaan wordt ze misschien wel willen luisteren.

    Gr. Johan

Page 1 of 2 (35 items) 1 2 Next >