Bingo:Ik begrijp je reactie wel behalve het cynisme wat je toch weer niet kan laten. Maar ik leef wel degelijk in het heden. Ik krijg zo vaak naar mijn hoofd geslingerd, we leven nu met de euro dus hou op over de gulden. Maar mijn salaris is nog steeds tot op de dag van vandaag vanuit guldens door 2,2 gedeeld in euros .
Dat is nu nog steeds zo, dus ik vind het omrekenen naar guldens nog zeer actueel.
En ja, dan vind ik 3000 gulden voor een mobiel of 25000 gulden voor een Beovision 7-40 erg veel geld ja :-)
Het kan nog veel extremer hoor
(Vertu). De één vind een bepaald stuk design gewoon meer waard dan de ander. Mijn vriendin zou bijvoorbeeld zonder moeite 10k voor een paard uitgeven terwijl ik dat zelf nooit zou doen (paard is toch paard ?). Met design-hifi is dit hele idee weer omgedraaid (mijn vriendin zou zeggen: "tv is tv"), en ja zo blijft men bezig...
Bij mij vallen de meeste Bang & Olufsen producten in de categorie "Peace of Art+Hifi" en niet alleen in de categorie"Hifi".
In dit geval zijn de meeste mensen hier "Piece of Art+Hifi" liefhebbers en ben jij een "Hifi" liefhebber die gewoon goed beeld + geluid voor een daarbij behorende prijs wil hebben. Dat betekent dat de "Piece of Art+Hifi" liefhebbers meer geld over hebben voor het stukje "Piece of Art", terwijl jij daar veel minder waarde aan hecht waardoor je het niet zoveel geld waard vind. Ik wil overens niet zeggen dat ik de hoge prijzen hiermee wil goedpraten, want voor een deel gaat de prijsstrategie van B&O mij ook iets te ver...
Maargoed, ik raad je aan om gewoon lekker een hifi-forum te joinen, waar meer mensen zijn die een grotere waarde hechten aan het stuk "Hifi" inplaats van het stuk "Piece of Art" dat er op dit forum bij komt kijken. Ik kan me ook niet voorstellen dat je het hier naar je zin hebt, omdat je waarschijnlijk vast wel door hebt dat hier een ander soort mens rond loopt...
Rogér,
We Can't Get Enough B&O Stuff...