Ik heb de Beolab 11 nog steeds staan en dat blijft 'ie ook.
Juist na een paar maanden gebruik wordt het een gewenning en valt de sub bijna niet meer op. De eerste instelling van "3" is iets teruggezet naar "2".
Nog steeds is er die warme extra aanvulling bij laag volume. Het juist onafhankelijk kunnen instellen van de sub t.o.v. de penta s is anders dan het bass niveau te verhogen en is bij een laag volume de 1e winst.
Maar bij het verhogen van het volume bij menig concert geeft dat de beolab 11 aardig zijn steentje bijdraagt. En dat blijft letterlijk een prettig gevoel geven. De bassen zijn strak en lopen mooi in de pas met de muziek. Geen slappe boembas er achteraan, maar dat is mijn persoonlijke ervaring met de lab2 en zal voor een ander anders zijn. Die concerten hebben toch meer body met de lab 11 dan zonder. Ondanks het volume.
Ook bij films geeft de lab 11 prima de bassen weer en dreunt lekker door. Maar ik denk dat het voor een ieder een andere ervaring is. Bij mij rammelen de deuren van de servies kast al regelmatig en ik denk dat de lab 2 dat nog veel beter kan. Maar ikzelf wil dat niet.
Als ik nu zo lees dat je het volume vaak op een hoog niveau hebt staan, twijfel ik wel of de lab 11 aan jou wensen voldoet. Ik zou toch adviseren om de dealer te vragen om beide subs thuis te mogen uitproberen. Want een winkel is toch een andere situatie dan thuis.
Ik ben nog steeds content met de Beolab 11, ik heb er nog steeds veel plezier van en het enthousiasme van het begin is zeker niet minder geworden.