in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-22-2011 3:03 PM by jahur. 46 replies.
Page 2 of 2 (47 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 05-01-2010 2:47 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Ik heb die BV10-46 al gezien.

    In het wit.....Geweldig!

  • 05-02-2010 8:33 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Klinkt allemaal erg interessant!

    Iemand interesse in een prachtige Beolab 2 van nog geen 3 jaar oud?!

    Altijd binnen gestaan, en nooit in gerookt..... Van oud vrouwtje geweest.

     

  • 05-02-2010 9:11 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    En weinig muzikalen kilometers!!

    Big SmileBig Smile hij is goed.

  • 05-03-2010 10:12 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Fijn om te horen dat de ervaringen positief bevonden zijn. Ik ga binnekort bij de dealer eens luisteren wat deze subwoofer te bieden heeft in combinatie met BeoLabs. Ik vind het design van de BeoLab 11 beduidend mooier als de BeoLab 2 ,  vooral in combinatie met de BeoVision 5. 

  • 09-21-2010 5:03 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    @beobuddy

    moet de subwoofer met de open kant naar je toe wijzen?

     

  • 09-22-2010 2:21 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Nou moeten, moeten is een groot woord.

    Maar nee, het hoeft niet.

    Het is wel zo dat de uitsparing voor de kabels aan de onderzijde aan 1 zijde zitten. En als je de kabels naar achteren wilt laten weglopen, dan staat de BL11 dus zoals op de foto's.

    Als je de montage handleiding bekijkt van de BL11, ook dan is de montageplaat zo geplaatst dat de "spleet" a.h.w. in het zicht zit.

     

    Ik heb eigenlijk met het oog op de review de BL11 zo neergezet om te benadrukken dat het 2 losse helften zijn die tegenover elkaar zitten.

    Anders was het wat lastiger fotograferen Big Smile

  • 09-22-2010 2:52 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Anders was het wat lastiger fotograferen Big Smile

     

    ja das waar.

    ik heb hem gehoord bij F.B en ik moet zeggen dat ik hem beter vind klinken dan die Beoboemer 2

    geen geboem en gedreun meer.

    Wat ik ook apart vind is als je er boven gaat luisteren je geen bas hoort....ga je een meter ervan af en er is bas.

     

  • 09-27-2010 2:25 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Is een subwoofer trouwens niet beter af te regelen als hij is aan gesloten op een tv/lcd dan op een (noem maar wat) bs2300.

    Aangesloten op een tv kan je hem af zonderlijk regelen zonder dat de hoofdluidsprekers mee gaan.

  • 09-27-2010 2:39 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Als die tv over een subwooferuitgang beschikt, dan kun je de BL11 inderdaad apart regelen t.o.v. de andere speakers.

    Maar je kan hem natuurlijk ook aansluiten op een stereo powerlink van zowel een bs2300 als een MX7000 of zo.

     

    Ikzelf heb die laatste variant niet uitgeprobeerd, maar heb ik hem direct op de sub uitgang aangesloten.

  • 10-20-2010 4:18 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Beobuddy, ik zou graag nog eens je opinie horen nu je de Beolab 11 een aantal maanden hebt gebruikt en 'getest'.

    Ik heb zelf penta's die ik nu gebruik voor home cinema en Beolab 1's die ik gebruik voor muziek te beluisteren. Binnenkort plan ik de aankoop van een subwoofer en dat zal een van het 'huismerk' zijn, vandaar mijn twijfel tussen de Beolab 11 en de Beolab 2.

    In tegenstelling tot de meeste forumleden zou ik de sub echter voornamelijk gebruiken voor home cinema. De sub komt dus onder mijn scherm te staan ofwel ter aanvulling van de penta, ofwel in combinatie met de Lab 1. De penta gebruik ik dan als muziekspeaker in een andere kamer.

    Jullie logische vraag is dan: ga je ook naar muziek luisteren met de sub aan? Ja, dat is wel de bedoeling maar niet in de eerste plaats. Wat ik wel verwacht, is dat mijn huiskamer als het ware 'ontploft' bij het kijken naar een actiefilm. De penta geven nu ook behoorlijk wat, want ik kijk naar films op volume 65. Dus de sub moet een toegevoegde waarde hebben. Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat de Beolab 11 wat licht zal uitvallen. Dat kan je enkel na een voldoende lange tijd beoordelen. Ik heb enkel de Beolab 2 al gehoord (destijds in de winkel) en ik vond die nou niet erg dreunen bij een normaal luistervolume. Maar misschien vergis ik me in de Beolab 11?

    Wat denken jullie - bedankt voor jullie advies!

     

     

    BC2 DAB, Lab 1, Lab Penta, beo4, beocord 1101.

  • 10-20-2010 5:02 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Ik heb de Beolab 11 nog steeds staan en dat blijft 'ie ook.

     

    Juist na een paar maanden gebruik wordt het een gewenning en valt de sub bijna niet meer op. De eerste instelling van "3" is iets teruggezet naar "2".

    Nog steeds is er die warme extra aanvulling bij laag volume. Het juist onafhankelijk kunnen instellen van de sub t.o.v. de penta s is anders dan het bass niveau te verhogen en is bij een laag volume de 1e winst.

    Maar bij het verhogen van het volume bij menig concert geeft dat de beolab 11 aardig zijn steentje bijdraagt. En dat blijft letterlijk een prettig gevoel geven. De bassen zijn strak en lopen mooi in de pas met de muziek. Geen slappe boembas er achteraan, maar dat is mijn persoonlijke ervaring met de lab2 en zal voor een ander anders zijn. Die concerten hebben toch meer body met de lab 11 dan zonder. Ondanks het volume.

    Ook bij films geeft de lab 11 prima de bassen weer en dreunt lekker door. Maar ik denk dat het voor een ieder een andere ervaring is. Bij mij rammelen de deuren van de servies kast al regelmatig en ik denk dat de lab 2 dat nog veel beter kan. Maar ikzelf wil dat niet.

     

    Als ik nu zo lees dat je het volume vaak op een hoog niveau hebt staan, twijfel ik wel of de lab 11 aan jou wensen voldoet. Ik zou toch adviseren om de dealer te vragen om beide subs thuis te mogen uitproberen. Want een winkel is toch een andere situatie dan thuis.

     

    Ik ben nog steeds content met de Beolab 11, ik heb er nog steeds veel plezier van en het enthousiasme van het begin is zeker niet minder geworden.

  • 10-21-2010 6:44 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Pauliander:

    Beobuddy, ik zou graag nog eens je opinie horen nu je de Beolab 11 een aantal maanden hebt gebruikt en 'getest'.

    Ik heb zelf penta's die ik nu gebruik voor home cinema en Beolab 1's die ik gebruik voor muziek te beluisteren. Binnenkort plan ik de aankoop van een subwoofer en dat zal een van het 'huismerk' zijn, vandaar mijn twijfel tussen de Beolab 11 en de Beolab 2.

    Als je Penta's en BL1's hebt.. dan zou ik de BL11 niet aanraden maar naar de BL2 gaan. De BL11 gaat echt te licht uitvallen tov jouw speakers. En de BL2 gaat je huiskamer doen "ontploffen" :-)

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-21-2010 11:10 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Karel Uyttendaele:

     En de BL2 gaat je huiskamer doen "ontploffen" :-)

     

    En dat is bij ieder nu de vraag of hij/zij dat wil.

    Mijn ervaring is dat je juist in het begin zoekt naar de sub en hem zelfs wat harder zet daarvoor.

    Maar op een gegeven moment schroef je hem toch terug omdat je niet bij ieder commercial o.i.d. op de tv iedere keer een overweldige bass wilt hebben.

     

     

  • 10-24-2010 2:35 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Beste Beobuddy en Karel, bedankt voor jullie reacties.

    Het is alleszins interessant te horen dat de Beolab 11 mooi in de pas loopt met de penta's en dat je na een aantal maanden gebruik nog altijd zeer content bent met deze sub. Mijn twijfel is nog niet weg en ik denk dat ik de Beolab 11 eens moet gaan beluisteren in de winkel en vergelijken met de Beolab 2. Ik zou vooral graag uitsluitsel willen krijgen bij het afspelen van enkele films op wat ik toch een "home cinema volume" zou noemen Wink.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Paul 

    BC2 DAB, Lab 1, Lab Penta, beo4, beocord 1101.

  • 10-24-2010 2:52 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Het hangt natuurlijk ook van de afmeting af van je woonkamer.

    Deze sub is speciaal gemaakt voor de kleinere luidsprekers/woonkamers.

    Niet bij de dealer gaan luisteren maar een test/proef opstelling thuis!

    Als hij tekort schiet zou ik trouwens niet voor de beolab 2 gaan maar voor een ander merk sub imho

  • 12-06-2010 8:31 AM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Ik heb inmiddels de beolab 11 vanaf vrijdag op proef staan. Ik had eigenlijk al een (positief) oordeel over dit apparaat dat er heel wat moest gebeuren om 'm niet te nemen. de 11 moet samen met 4x 6000 en bv 8-40 zijn werk gaan doen. Ik heb een redelijke kamer (6x5 mtr). Testen en vergelijken vind ik erg lastig. Soms heb ik het idee dat je het verschil WILT horen. Anderzijds zijn er muziekfragmenten waarbij z'n grootste winst is dat hij de 6000 voller en rustiger laat klinken. Niet onbelangrijk. Bij blueray Batman is over het algemeen het geluid voller zonder dat ik weggeblazen word. Enerzijds wil ik dat wel, anderzijds rekeninghoudend met de buren is het natuurlijk wel voldoende. Al met al een aanwinst. Maar zoals ik al aangaf: mijn keuze stond al redelijk vast.

    Aansluiting is rechtstreeks op de bv 8-40. Makkelijk is het hierdoor om de bas aan te passen. Vanuit de fabriek staat hij standaard op de helft van aantal strepen. Ik heb 'm naar drie kwart gezet. Met optie 3 (staat een meter uit een hoek).

    De dealer laat ik nog even zweten!!!! Maar mijn keuze staat vast.

    Als de kabels zijn weggewerkt zal ik het totaalplaatje maar eens op internet zetten.

     

  • 12-06-2010 12:09 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Het verschil hoor je duidelijk.

    de beolab 11 neemt een groot deel van het laag over van de beolab 6000 meen tot 300 Hz.

    Geen geboem meer.

    Welke stand heb je trouwens de subwoofer gegeven?

     

  • 12-07-2010 2:56 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Ik heb 'm op stand 3 staan. dit heb ik overgenomen vanuit handleiding. BL11 staat een meter uit de hoek.

    Ben nu aan het experimenteren hoe ik de subwoofer neerzet. (of de opening in het zicht of juist niet). Volgens dealer is het het mooist als je 'm een beetje scheef zet.

    Vandaag genoten van het laag van Batman en van Toy Story (blijft mooi qua beeld en geluid).

    Nu op naar het volgende.

     

    gr.

  • 12-12-2010 3:48 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Of muziek, probeer eens Bruno Mars. Je moet erwel van houden, ok.

  • 02-22-2011 10:39 AM In reply to

    • jahur
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 02-07-2011
    • planet zonk
    • Posts 161
    • Bronze Member

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    das ist gut, danke.

    (formerly nokinnikon from the old site)

  • 02-22-2011 12:50 PM In reply to

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Confused

     

  • 02-22-2011 3:03 PM In reply to

    • jahur
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 02-07-2011
    • planet zonk
    • Posts 161
    • Bronze Member

    Re: Eerste Review: De nieuwe BeoLab 11.

    Ihr Fernseher ist sehr gut, thanks for sharing

    uw televisie is zeer goed, bedankt voor het delen.

    (formerly nokinnikon from the old site)

Page 2 of 2 (47 items) < Previous 1 2