in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-06-2009 12:55 PM by ligth011. 228 replies.
Page 7 of 10 (229 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 02-01-2009 11:31 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    oke dan denk ik te moeilijk,

    Ik heb een BS 3 een ouverture een BV 6 22 en een BV3 28

    en een bl 3500

    Als ik in de linkkamer de bs 5 wil bedienen kan dat dan of afluisteren

  • 02-01-2009 12:47 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Als je de BS5 in de plaats van de ouverture zet, dan zul je dus (en dat is wat ik gelezen heb) middels de NMusic instructie muziek krijgen.

    Ook in linkruimtes zal dit werken.

    De BS5 werkt in dat opzicht hetzelfde als wat de Beoport i.c.m. een pc nu doet.

  • 02-01-2009 2:04 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    maar de bs 5 kan er dan ook als extra bij hangen?

    maar ik las net iets over nmusic nl dit http://forum.beoworld.org/forums/t/10044.aspx in combi met de ouverture.

    denk dat ik maar eens naar Houten ga, kan ik gelijk de BS5 in het echt zien.

     

  • 02-01-2009 2:20 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Nog niet geweest?

    Het is een stuk groter geworden.

  • 02-02-2009 2:02 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    nee , nog niet geweest had in 1e instatie gehoopt dat ik ook met de ps3 in andere kamers naar voor namelijk muziek kon luisteren, maar dat gaat niet.

    Dus dat die groter is zal mij niet opvallen , wel vindt ik jammer dat de BS5 niet draadloos is

  • 02-02-2009 2:41 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Met groter bedoel ik de verbouwing bij fred b.

    Het is de moeite waard om te gaan kijken.

  • 02-02-2009 6:36 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoSound 5 topic

    Er is weer wat meer informatie beschikbaar, dit keer over de BeoMaster 5:

    BeoMaster 5 nu ook los leverbaar.

    BeoMaster 5 kan op de volgende televisies worden aangesloten

    en biedt dezelfde functionaliteit als BeoMedia 1;

    N.MUSIC, N.RADIO, Photo en Web favorieten.

          - BeoVision 3-32 MKIII
          - BeoVision Avant 32 DVD MKIII
          - BeoVision 5 MKIII/IV
          - BeoSystem 1 MKII/III
          - BeoSystem 2 MKII/III
          - BeoSystem 3
          - BeoCenter 6-23 MkII
          - BeoCenter 6-26
          - BeoVision 7-32 MKI/II/III
          - BeoVision 7-40 MKI/II/III
          - BeoVision 8-26/32/40
          - BeoVision 9-50 MKI/II/III

    Bediening op afstand van BeoMaster 5 alleen via het "PC"-commando wanneer via Masterlink verbonden,

    Het infraroodcommando moet van de televisie komen waarop BM5 is aangesloten,

    er kan (nog?) geen externe infraroodsensor worden gebruikt.

    De AV-aansluiting op de tv moet als "PC"worden toegewezen en een digitale aansluiting kan worden gebruikt (DVI).

    Indien de televisie niet over een digitale aansluiting beschikt kunnen de analoge aansluitingen worden gebruikt.

    Bijvoorbeeld: BV3-32 MkIII + BeoMaster 5: gebruik de CVBS en L/R audio outputs en sluit ze op de SCART aansluiting aan.

    De software van de tv moet versie 15.1 of hoger zijn om het "PC"-commando te kunnen gebruiken.

    Het is nog NIET mogelijk om de video-output via het RF-distributie systeem te verdelen,

    echter het is wel mogelijk om het audio-gedeelte te verdelen over elk Beolink-systeem.

    In tegenstelling tot BeoMedia 1 is BeoMaster wel geschikt om als zelfstandige audio-master te fungeren

    en daarom is er geen aparte audio-master nodig om de audio over een Beolink-systeem te verdelen.

  • 02-02-2009 6:56 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    oke , weer wat info

    maar nu in de woonkamer bs 3 met een BV4 kun je dus digitaal aansluiten (geen probleem), in de eetkamer (link) hangt een BC6 23 inch . hier kun je dan alleen audio horen toch?

    en in de tuinkamer (link) staat een bv 28 of een bv 22 inch  kan ik daar dan ook alleen mar geluid horen of niets.

    en kun je audio horen via de BL 3500?

    zoals ik het lees moet dat kunnen toch?

     

  • 02-02-2009 7:00 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoSound 5 topic

    ligth011:

    oke , weer wat info

    maar nu in de woonkamer bs 3 met een BV4 kun je dus digitaal aansluiten (geen probleem), in de eetkamer (link) hangt een BC6 23 inch . hier kun je dan alleen audio horen toch?

    Ja.

    en in de tuinkamer (link) staat een bv 28 of een bv 22 inch  kan ik daar dan ook alleen mar geluid horen of niets.

    Ja, alleen geluid (via Beolink)

    en kun je audio horen via de BL 3500?

    zoals ik het lees moet dat kunnen toch?

    Ja, BM5 is dan een audio-bron die je via Beolink kunt beluisteren.

     

     

  • 02-02-2009 7:03 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    dus als je de BS 5 koopt kun je alleen in de masterkamer Kijken en kunnen Luisteren naar de BS5.

    als ik in een linkkamer foto,s wil bekijken kan dat niet.

     

    erg jammer

  • 02-02-2009 9:53 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    ligth011:

    dus als je de BS 5 koopt kun je alleen in de masterkamer Kijken en kunnen Luisteren naar de BS5.

    als ik in een linkkamer foto,s wil bekijken kan dat niet.

     

    Als je eens de audio-uitgang van de ps3 nu eens op analoog uit zet?

     

    Dan heb je alles wat jij wil over het link gebeuren, muziek, video en foto's. Alles bestuurd d.m.v. dat Nyko dongeltje voor de ps3.

    De NAS server heb je ook al.

    Dus de optie om alleen de beomaster aan te schaffen is denk voor jou zelfs een stap terug...

  • 02-02-2009 9:53 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BeoSound 5 topic

    ligth011:

    dus als je de BS 5 koopt kun je alleen in de masterkamer Kijken en kunnen Luisteren naar de BS5.

    als ik in een linkkamer foto,s wil bekijken kan dat niet.

     

    erg jammer

    Volgens de info is het NOG niet mogelijk,

    dus ik neem aan dat het in de (nabije) toekomst wél mogelijk is om ook in Link-ruimte foto's e.d. te kunnen bekijken.

    (BeoMaster 5 --> RF distributie of wellicht via een nieuwe technologie --> hogere resolutie)

     

     

     

  • 02-02-2009 10:06 AM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Je moet hem in een link ruimte ook BLIND bedienen want je ziet niet welk nummer die er word afgespeeld.

    Dit is toch te gek voor woorden.

    Ze hebben iets Half uitgebracht!

    Het moet toch zo niet door gaan met B&O want dan ga ik kijken naar een ander merk!

     

  • 02-02-2009 12:50 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    als het in de nabije toekomst mogelijk is kan dat waarschijnlijk alleen als je de bekabeling veranderd, mag aannemen dat het niet via coax gaat.

    dus foto en video alleen maar af tespelen op 1 tc (uit het Lijstje)

    en muziek eerst uitzoeken op de BS 5 en dan aanzetten in de linkkamer.

    eigenlijk te gek voor woorden en dat voor 4825 euro.

    nu slaan ze de plank toch even mis, en ik maar pochen met mijn  link systeem

  • 02-02-2009 3:06 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Ignace:

    Volgens de info is het NOG niet mogelijk,

    dus ik neem aan dat het in de (nabije) toekomst wél mogelijk is om ook in Link-ruimte foto's e.d. te kunnen bekijken.

    (BeoMaster 5 --> RF distributie of wellicht via een nieuwe technologie --> hogere resolutie)

    RF distributie lijkt me niet toereikend om HD of fotos met hun originele resolutie te bekijken. Het wordt nu wel duidelijk hoe verouderd de combinatie ML/Coax aan het worden is. Ik denk eerder dat die (nog te introducerende) ML Gateway dat gat moet gaan opvangen.

    Maar tegen welke prijs? Moet er nog een netwerkspeler geplaatst worden in de linkruimte om je beeld op je TV te krijgen? Dat zou betekenen dat de BM5 als NAS zou fungeren. En wat betekent dat voor de infrastruktuur in je huis? Wellicht een CAT5/6 erbij, naar elke linkruimte.

     

  • 02-02-2009 3:20 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    maar ja, daar ben je als consument niet blij  mee.

    zeker niet in mijn geval, als je alles nieuw hebt met coax en ML.

    op sommige plekken krijg ik echt geen cat 6  oid meer bij.

    en dan moet je ook nog bepaalde tv hebben om te kunnen kijken.

    dan maar gewoon de ps3 behouden en ook alleen maar mp3 in de master ruimte.

    want om alleen maar in de master ruimte een BS5 te kopen vindt ik het net iets te duur.

     

  • 02-02-2009 3:21 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Maar waarom is die kabel er dan niet!!!!!!!

    Of moet iedereen maar omschakelen wanneer het hun uitkomt.

    Ik heb god..ver...d...e  net nieuwe masterlink kabel laten installeren.

    Dat kunnen ze niet maken.

  • 02-02-2009 3:27 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    niet vloeken koning, toen je bij Fred was heb je dat dan niet gevraagd.

    Ik ga deze week toch even bij hem langs, en als het allemaal klopt wat ik lees wordt ik niet echt vrolijk.

    want van dat geld wat ik nu geinvesteerd had, dacht ik in de toekomst klaars te zijn.

    wordt vervolgd.

    ps koning ik las dat je met groter de store bedoelde, las het net pas.

    maar ik blijf het allemaal raar vinden vam B&O

  • 02-02-2009 3:33 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Beobuddy:

    ligth011:

    dus als je de BS 5 koopt kun je alleen in de masterkamer Kijken en kunnen Luisteren naar de BS5.

    als ik in een linkkamer foto,s wil bekijken kan dat niet.

     

    Als je eens de audio-uitgang van de ps3 nu eens op analoog uit zet?

     

    Dan heb je alles wat jij wil over het link gebeuren, muziek, video en foto's. Alles bestuurd d.m.v. dat Nyko dongeltje voor de ps3.

    De NAS server heb je ook al.

    Dus de optie om alleen de beomaster aan te schaffen is denk voor jou zelfs een stap terug...

    Beobuddy:

     

    ligth011:

    dus als je de BS 5 koopt kun je alleen in de masterkamer Kijken en kunnen Luisteren naar de BS5.

    als ik in een linkkamer foto,s wil bekijken kan dat niet.

     

    Als je eens de audio-uitgang van de ps3 nu eens op analoog uit zet?

     

    Dan heb je alles wat jij wil over het link gebeuren, muziek, video en foto's. Alles bestuurd d.m.v. dat Nyko dongeltje voor de ps3.

    De NAS server heb je ook al.

    Dus de optie om alleen de beomaster aan te schaffen is denk voor jou zelfs een stap terug...

    maar dan moet ik steeds in de ps3 de instelling veranderen, als ik in een linkkamer wil luisteren of kijken. En daarna weer terug zetten.

    dan boeren we erg achter uit

     

  • 02-02-2009 3:34 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    hoe werkt dat dan met de beomedia?, mbt tot linkkamers.

  • 02-02-2009 3:35 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    Zelf heb ik niet zulke hoge eisen voor de linkvertrekken.

    In de keuken, bad - en slaapkamer kan ik het wel met minder af.

    Voor de bediening van de BS5 zou composiet over de RF kabel voldoende en handig zijn.

    Maar anderzijds, om elke keer een beeldscherm op te starten voor het selecteren en beluisteren van een willekeurige mp3 lijkt mij ook overdreven. Juist als er een audiobron wordt geselecteerd op de bijv. een MX in de slaapkamer is het handig dat de beeldbuis uit blijft.

    Verder verwacht ik dat de BS5 net zo zal werken als de beoport. Met behulp van de kleurtjes en de pijltjes kom je best een eind.

    Voor degene die geen beoport/pc2 hebben: als je een van de gekleurde toetsen gebruikt, geeft een vrouwelijke stem in de linkruimte aan dat je dan kiest voor een genre, album, playlist of artist. Vervolgens kun je met  de linker- en rechterpijltjes toets door de verschillende album, Artist etc heen. Met op en neer kies je dan een track voor of achteruit of rechtsstreeks met de nummerieke toetsen.

    Ik kan mij op dit redelijk behelpen met de beoport. Een beocenter 2 ipv de 3200 die ik nu heb zou een betere aanvulling zijn. Die geeft dan wel namen van artiesten en albums ed weer.

  • 02-02-2009 3:40 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    in de link ruimte is het toch ook wel fijn als je kan kuisteren naar je favorieten muziek,

    foto  en video vindt ik ook minder belangrijk.

    RF is dat coaxkabel?

  • 02-02-2009 3:45 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    ligth011:

    niet vloeken koning, toen je bij Fred was heb je dat dan niet gevraagd.

    Ik ga deze week toch even bij hem langs, en als het allemaal klopt wat ik lees wordt ik niet echt vrolijk.

    want van dat geld wat ik nu geinvesteerd had, dacht ik in de toekomst klaars te zijn.

    wordt vervolgd.

    ps koning ik las dat je met groter de store bedoelde, las het net pas.

    maar ik blijf het allemaal raar vinden vam B&O

    Ik ben naar Houten gegaan met de gedachte,ik ga de beosound 5 kopen en ik doe mijn beosound 9000 weg.

    Toen heeft fred zijn eerlijke mening gegeven over de beosound 5,en ben toen zonder beosound 5 terug naar volendam gegaan.

    Nieuwe Ml kabel was toen nog niet echt aan de orde.

    Ik heb nu voor de tweede keer nieuwe masterlink kabels laten leggen,dus ik ben een beetje kribbig!!!

    Excuses voor het vloeken..

  • 02-02-2009 3:49 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    ben ik ook een beetje(kribbig), volendam, das niet naast Houten (maar dat weet jezelf ook wel )

    Waarom voor de 2e keer nieuwe ML kabels.

    Ben benieuwd of die dat ook tegen mij zegt.

    Dat moet haast wel na al die vragen.

    wordt vervolgd

    ps  heeft ignace nog een meining

  • 02-02-2009 3:51 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 topic

    koning:

    Het moet toch zo niet door gaan met B&O want dan ga ik kijken naar een ander merk!

     

     

    Bluf  Big Smile

     

    Met zo'n kleine 900 postings zit het er gewoon in, denk ik toch...Surprise

Page 7 of 10 (229 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next > ... Last »