in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-02-2008 3:02 PM by Bingo. 59 replies.
Page 1 of 3 (60 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-16-2008 3:47 AM

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Er is een mooi topic aan de gang, sinds enkele dagen op het Duitse forum. Wat wel duidelijk maakt dat de Duitsers aan het omzwaaien zijn naar Loewe.

    Gaan we dit hier binnenkort ook kennen? Uit goede bron weet ik dat er sinds een tijdje bij ons in Belgie hetzelfde gebeurt. Oude klanten van B&O in het bezit van een Avant of Mx, kiezen expliciet voor een Loewe, die hun schijnbaar meer bekoord dan de nieuwe B&O platte schermen.

    Loewe heeft dan ook een gamma tv voor ieders beurs, van mindere kwaliteit tot (mits je genoeg betaald) uitstekende kwaliteit. En bovenop een goed design.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 02-16-2008 3:53 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Loewe biedt niet de geluidskwaliteit die B&O biedt, maar hun meest topmodellen LCD televisies geven een zeer goed beeld. Het verstandige wat Loewe wel heeft gedaan is regelmatig de prijzen mee laten dalen met de markt.

    Tevens geen absurde prijzen vragen voor een rechttoe rechtaan dvd speler zoals B&O wel deed. Jammer dat ze in Struer zo eigenwijs zijn. De prijs die ze daar nu voor betalen is wel erg hoog.

  • 02-16-2008 4:00 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Op het Duitstalige forum las ik dat Loewe niet zo lang geleden nog op het randje van faillisement stond

    en dat Sharp er toen een meerderheidsbelang in heeft genomen.

     

  • 02-16-2008 5:02 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Loewe heeft opzich wel mooie schermen zoals de Connect en de Individual met die fraaie houten rand. De instappers vind ik persoonlijk een stuk minder...

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-16-2008 6:14 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Ignace:

    Op het Duitstalige forum las ik dat Loewe niet zo lang geleden nog op het randje van faillisement stond

    en dat Sharp er toen een meerderheidsbelang in heeft genomen.

     

    Idd, en het is duidelijk te merken dat er een frisse wind aan het waaien is binnen Loewe. Nu hoop ik niet dat hetzelfde gebeurt met B&O (bv: Samsung). Maar dat de frisse wind binnenshuis waait.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 02-16-2008 7:01 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Ik denk als ze naar wat normalere prijsstellingen toegaan, dat de wind wel weer goed gaat waaien daar in Struer. Maar zolang je 15000 euro voor een 50 inch plasma vraagt, ben je niet meer geloofwaardig.

     

  • 02-16-2008 7:46 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Bingo:

    Ik denk als ze naar wat normalere prijsstellingen toegaan, dat de wind wel weer goed gaat waaien daar in Struer. Maar zolang je 15000 euro voor een 50 inch plasma vraagt, ben je niet meer geloofwaardig.

     

     

    Zucht ...........

  • 02-16-2008 2:59 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Beobird:

    Loewe heeft opzich wel mooie schermen zoals de Connect en de Individual met die fraaie houten rand. De instappers vind ik persoonlijk een stuk minder...

     

    Ik vind het design drie keer niks....sorry!

  • 02-16-2008 5:33 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Vind Loewe best mooi .....maar net geen B&O .
  • 02-17-2008 4:12 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Het materiaalgebruik van Loewe is minder in vergelijking tot B&O, maar het zijn prima toestellen.
  • 02-17-2008 4:45 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Loewe maakt best aardige TV toestellen, maar qua vormgeving en materiaalgebruik wint B&O het mijns inziens met gemak.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-17-2008 8:52 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Ik vind dat Loewe eigenlijk het gat opvult , wat tussen de doorsnee merken en B&O bestaat .

     

  • 02-17-2008 9:02 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Het merk nad maakt ook l.c.d tv's.

  • 02-17-2008 9:12 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Corrigeer: volgens mij zijn ze(jammer genoeg) alweer gestopt met produceren.
  • 02-17-2008 10:20 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Er was toch ook nog een Zwitsers merk dat fraaie design-tv's produceerde ? (ben de naam alleen even kwijt Sad)

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-17-2008 10:26 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    koning:

    Het merk nad maakt ook l.c.d tv's.

    Jazeker ....en deze hadden ook nog eens een MasterLink aansluiting .....

  • 02-17-2008 1:26 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Op de internet site van nad zag ik geen lcd's meer staan dus ik denk dat ze daar mee gestopt zijn,overigens NAD is een top merk!
  • 02-17-2008 2:32 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    De lcd-televisies van NAD zijn overigens een design en productie van de Deense firma Viewnet.(bron:www.elektrozine.be) met prijzen anno 2005:

    • DV58HD alu < 2800 €
    • DV58HDB alu black < 3000 €
    • DV66HD alu < 3300 €
    • DV66HDB alu black < 3500 €
    • DV81HD alu < 4000 €
    • DV81HDB alu black < 4200 €

     

    http://www.viewnet.dk/

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 02-17-2008 3:33 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    volgens mij zijn ze na de eerste serie gestopt oid, want ze worden vrijwel nergens meer aangeboden Sad

    In een eerdere post kwam ik even niet op de naam van de fabrikant Revox, maar deze maakt ook exclusieve audio/video producten met aluminium behuizingen. En het is natuurlijk Swiss made Big Smile

     
    http://www.revox.com/

     


     

     

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 02-17-2008 3:44 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Woorden schieten tekort!

    Mooi spul

  • 02-17-2008 4:04 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Nee, loewe verovert niet de high Quality markt en als ze deze al zou veroveren dan niet van B&O daar B&Oniet opereert in de high Quality markt maar meer in de design markt. De high Quality markt wordt gedomineerd door merken die versterkers maken voor de prijs van een woonkamer  gevuld met b&o apparatuur.

    Niet dat dat wat uit maakt maar er zijn ook mensen die lachen om die "goedkope spotprijs apparatuur van B&O" die leggen zo 30.000 euro neer voor een top kwaliteit versterker en 8000 euro voor een platen spelertje om gezellig dat oude spul nog een keer te draaien.

    Overigens denk ik dat ook in de design markt B&O niets te vrezen heeft van Loewe, B&O is nu eenmaal een uniek produkt met al zijn voor maar ook nadelen.

    Groet Roel

     

  • 02-19-2008 3:43 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Loewe heeft anders toch een heel goed jaar gedraaid. Bovendien zijn er veel B2-dealers die ook Loewe verkopen. Het kan toch niet anders zijn, dat dit B&O pijn gedaan heeft.

    Vandaag de Loewe Connect 37 inch full-hd zien werken. Alle tuners dubbel uitgevoerd, dvb-c/t en s en geschikt voor HD, harddisk aan boord. Niks bijzonders, want dit hebben ze al 2 jaar.

    Wat nieuw is, is een UTP en WLAN (draadloos dus), waarmee je vanaf je PC, muziek en films rechtstreeks naar je tv kan streamen. Prijs met alles erop en aan 3400 euro.

     

    Wat beeldkwaliteit betreft, vind ik dat alleen de BV4 en de BV9, de nieuwe Loewe modellen nog bij kunnen houden. Design kun je over discussieren, maar ze laten de doorsnee merken als JVC, Sony en Philips ver achter zich.

     

    Wie vind dat Loewe geen bedreiging voor B&O is, is blind of wil het niet zien!!! 

  • 02-19-2008 4:21 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Ik denk dat B&O steeds minder noten op hun zang kunnen hebben met het B1 verhaal. Hoe kan je nu nog met droge ogen vragen van dealers om alleen nogmaar B&O te verkopen? Dat maakt die dealers toch onverantwoord kwetsbaar? Kunnen ze geen enkel betaalbaar alternatief bieden. Ik denk dat het roer drastisch om moet, willen er niet nog heel veel meer dealers sneuvelen. En ja, in de hoge middenklasse is Loewe zeker een bedreiging voor B&O. Heb ook al diverse keren naar hun 52 inch lcd gekeken in een winkel. Het is dat is LCD nog niet goed genoeg vind technisch. Maar 11000 euro voor een 40 inchje LCD, tja, je bent een eenling met grote afstand als je dat blijft handhaven en je zadelt dealers met een gigantisch probleem op.

  • 02-19-2008 4:43 PM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Kunnen ze de prijs aanpassen in struer? Denk eigenlijk niet dat ze dat gaan doen.

    Ik denk eerder nog dat ze een nieuwe lcd/plasma op de markt brengen met een aangepast kaartje dan dat ze de huidige beovision lijn gaan verlagen in prijs.

  • 02-20-2008 3:41 AM In reply to

    Re: Verovert LOEWE de High Quality markt?

    Als bij B&O de huidige prijs sterk verlaagd wordt betekent dat mijn inziens de doodsteek voor B&O. Dat zou marketingtechnisch zeer dom zijn zal ook absoluut niet gebeuren. Het duur zijn is juist een van de steunpilaren van het merk.

    Weet zeker dat B&O last heeft van de belastingmaatregelen die hier in nederland zijn veranderd (leningen, tweede hypotheken alleen aftrekbaar besteed aan eigen woning)

    Reken er maar op dat met dat geld veel luxe artikelen werden gekocht waardoor deze in principe goedkoop met geleend geld gekocht konden worden. Dat is volgens mij de grote malaise in nederland.

    Maar de prijs nu verlagen zou de hele geloofwaardigheid van het eindprodukt aantasten ed zou pas echt dom zijn.  Gewoon bij de kerntaken blijven en geen nep ipodjes op de markt brengen en dat soort flauwekul. zorg dat je voor dat geld dat je daar investeert weer tv's maakt die weer het beste beeld op de markt geven, dan kun je ook je prijsbeleid rechtvaardigen.

     

    Groet Roel.

     

Page 1 of 3 (60 items) 1 2 3 Next >