in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-25-2007 6:28 AM by eduard. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-23-2007 4:12 AM

    info over DVD2, van website B&O dealer in België. Met HDMI .. 1280 Euro

    Jawel, eindelijk info gevonden bij onze zuiderburen, info over DVD2, oordeel zelf over de functionaliteiten!

    Ook een verklaring over het verschil met HDR2. 

     

    Groet, Robert

     

    http://www.audiovisie-goethals.be/details.asp?language=nl&productID=242080

     

     

     

    Het produkt, 1280 euro in België


    De DVD 2 is een modulaire DVD speler met hetzelfde ontwerp als de HDR 2. De DVD 2 is Bang & Olufsen's oplossing voor het weergeven van DVD's, opnemen en permanent opslaan van lokale programma's. De DVD 2 ondersteunt een wijde variatie aan mediaformaten en heeft een beeldkwaliteit die behoort tot de beste op de markt.

    Design


    De DVD 2 is het derde lid van de BeoSystem 3 famile en is eveneens ontworpen door David Lewis. Het front, de boven- en zijkanten zijn gemaakt van geborsteld aluminium en het front wordt in tweeën gedeeld door een smalle strip waarin de statusindicator en de stand-by LED zijn ondergebracht. De DVD 2 kan geplaatst worden bovenop het BeoSystem 3 maar kan ook vrijstaand geplaatst worden. De DVD 2 past in de nieuwe cabinets.

    Beeld


    De DVD 2 biedt een excellente beeldkwaliteit. Via zijn HDMI uitgang biedt de speler een haarscherp beeld met natuurgetrouwe kleuren voor een optimale Home Cinema ervaring.

    Gebruiksgemak


    DVD weergave, archiveren, door de programmagids bladeren, alles wordt bediend met de Beo4 afstandsbediening. Het eenvoudig toegankelijke menu geeft een helder overzicht en snelle toegang tot de beschikbare functies zoals het disc menu of het signaal van een aangesloten camcorder. De DVD 2 kan voorgeprogrammeerd worden op de functionaliteit die u het meest gebruikt, als DVD speler of als videorecorder voor tijdelijke opslag. Schakel de DVD 2 in en hij start automatisch in de functie die u het meest gebruikt.

    Integratie


    De DVD 2 is meer als een gewone DVD speler. Het Guide Plus+* programma gids laat u de tv programma's zien voor de komende dagen. D.m.v. de Beo4 kunt u door de programma informatie bladeren en timer opnamen programmeren zonder dat u zelf het gewenste programmanummer en begin- en eindtijd hoeft in te geven. U kunt ook handmatig SHOWVIEW codes ingeven voor snel en eenvoudig programmeren van uw favoriete TV programma's. De ingebouwde harddisk recorder kan programma's opnemen vanaf de eveneens ingebouwde tuner, waardoor het mogelijk wordt om één programma op te nemen terwijl u naar een ander kijkt.
    De DVD 2 kan worden aangesloten op alle Bang & Olufsen flatscreen televisies. V.w.b. de oudere beeldbuis toestellen: De DVD 2 kan worden aangesloten op de navolgende toestellen:
    BeoVision 1, BeoCenter 1, BeoVision Avant DVD, BeoVision 3, BeoVision MX 4200, BeoVision MX8000 en BeoCenter AV5.

    Regiocodering


    De fabrieksinstelling voor de DVD2 is regiocode 2 (Europa),. Voor gebruik buiten Europa kan de regiocode eventueel worden aangepast. Zie hiervoor de informatie op BeoWise.

    Vergelijking met HDR2


    Omdat zowel de DVD 2 als de HDR 2 een ingebouwde 250Gb harddisk hebben, ligt het voor de hand beide toestellen te vergelijken. Dit geeft ons een indicatie van de verschillen.

    DVD 2


    De DVD 2 is hoofdzakelijk een DVD speler in het leveringsprogramma is het een belangrijke aanvulling op TV's zonder ingebouwde DVD speler. Naast het weergeven van DVD's kunt u via de ingebouwde tuner TV programma;s of beelden van uw camcorder opnemen op de ingebouwde harddisk voor tijdelijke opslag. U kunt tevens films van uw harddisk kopiëren naar een opneembare DVD schijf als u deze permanent wilt bewaren. Verder kunt u timeropnames maken vanaf de ingebouwde tuner of handmatig vanaf een aangesloten settop box.
    DVD 2 is vooral geschikt om opnames te bewerken, of ze nu vanaf de ingebouwde tuner zijn opgenomen of vanaf een camcorder. Zo kunt u bijvoorbeeld hoofdstukken markeren of reclames verwijderen d.m.v. de DIVIDE (DELEN) functie. Dit geeft de gebruiker de gelegenheid om eventuele ongerechtigheden uit de opname te verwijderen en een professioneel eindresultaat op DVD te zetten.
    De DVD 2 is primair bedoeld voor mensen die opnames permanent willen bewaren op een fysieke DVD schijf.

    HDR 2


    De HDR 2 wordt gebruikt voor tijdelijke opslag en REPLAY functionaliteit. Omdat het een compleet geïntegreerde oplossing is, heeft u meer bronnen tot uw beschikking om vanaf op te nemen. HDR 2 is vooral geschikt om dagelijkse en wekelijkse opnames te programmeren en die te bekijken wanneer het de gebruiker uitkomt. In veruit de meeste gevallen wordt het programma na het bekijken gewist. Gebruikers van de HDR 2 zijn minder geïnteresseerd in permanente opslag.

  • 06-23-2007 10:54 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: info over DVD2, van website B&O dealer in België. Met HDMI .. 1280 Euro

    Thanks Robert,

    da's weer aantrekkelijk leesvoer Smile 

     

  • 06-23-2007 5:00 PM In reply to

    Re: info over DVD2, van website B&O dealer in België. Met HDMI .. 1280 Euro

    Fantastisch dat je deze informatie gevonden hebt.

    Verder jammer dat ook deze alleen een antieke analoge tuner heeft. Showview..

    Guttegut, alles gaat over op digitaal en hier hebben ze het nog showview.

    Affijn, ik vind het uiterlijk prachtig, maar de prijs gewoon bezopen gezien het gebodene.

  • 06-24-2007 8:50 AM In reply to

    Re: info over DVD2, van website B&O dealer in België. Met HDMI .. 1280 Euro

    Bingo:

    Affijn, ik vind het uiterlijk prachtig, maar de prijs gewoon bezopen gezien het gebodene.

     

    Hebben ze de foto verwijderd of zo? Ik zie niets (ja, ik ben wel wakker), geen foto.

    Waarom komt het nu toch dat ik vermoed dat het om een omgebouwde Philips HDRW 720/730 etc zal gaan?

    Misschien omdat het codecboard van de HDR ook van Philips is?

    Ik ben benieuwd of het idd zo is. Ik heb ervaringen met de HDRW720 en dat vond ik niet echt een vlot te bedienen apparaat en daar zat ook dat showview/guideplus in. De HDRW730/5 is alweer de opvolger ervan met HDMI. Dus ik hoop dat ze met hun eigen software de bediening hebben kunnen vereenvoudigen.

    Verder ben ik benieuwd welk videoformaat uit de DVD-2 komt en of dat alles via HDMI gaat of toch weer via scart. Het zal wel beide zijn.

    Ik ben benieuwd.

  • 06-25-2007 5:16 AM In reply to

    Re: info over DVD2, van website B&O dealer in België. Met HDMI .. 1280 Euro

    We zien het gauw genoeg of er een Philips menu in zit.
Page 1 of 1 (6 items)