in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-15-2008 4:07 AM by Spencer. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-02-2008 8:51 AM

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    B&O speakers op niet B&O versterker

    Heeft iemand ervaringen met het aansluiten van B&O speakers op niet B&O versterkers?

    Het liefst zou ik niet werken via line in omdat die vooral bij achter speakers vaak vervelend werkt (klikken bij aan/uit schakelen tijdens films indien er langere periodes zonder achter geluid zijn).

    De Toma had vroeger een aardige oplossing. Zijn er handige mensen die zelf iets gebouwd hebben met een 9V schakelsignaal voor de speakers? 

    Bedankt voor jullie hulp!

    Groeten,

    Bieele 

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 11-03-2008 11:17 AM In reply to

    Re: B&O speakers op niet B&O versterker

    Hey Bieele,

     Zou je kunnen uitleggen wat je precies op wat aan wilt sluiten?

    Een B&O speaker in welke niet-B&O-eindversterker dan ook moet namelijk altijd kunnen, mits je let op de impedanties/wattages.

    Of heb je het nu over een voorversterker aansluiten op actieve B&O-speakers (beolabs)? En wil je kunnen schakelen tussen verschillende speakersets? Afstandsbediend of hoeft dat niet per sé?

    Groeten!

     ChieljanLaughing

     

  • 11-03-2008 11:56 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: B&O speakers op niet B&O versterker

    Ik wil mijn Front speakers (BL1), Subwoofer (BL2), Achter speakers (BL4000) en een nog aan te schaffen center speaker aansluiten op 'een' versterker. Hierop wil ik ook de BS9000, niet B&O DVD spealer en een tv aansluiten. Ik zit hierover te denken omdat ik ter vervanging van mijn vant geen nieuwe B&O tv wil gaan kopen (sorry). Ik krijg de aankoopkosten niet goedgepraat voor mezelf (en laat staan voor mijn vrouw).

    Vandaar de gedachte om een ander merk surround versterker te kopen en hierop de speakers aan te sluiten. Ik weet echter niet welke nadelige gevolgen dit precies gaat hebben. Ik heb een lintronic, dus mbt afstandbediening kan ik wel het 1 en ander regelen, maar ik ben benieuwd of anderen ook zo een soort setup hebben en hoe dit bevalt.

    Groeten,

    Bieele 

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 11-09-2008 6:50 PM In reply to

    Re: B&O speakers op niet B&O versterker

    Een alternatief kan zijn om een Beosystem 3 te kopen. Je bent daarna vrij om elk type plasma of LCD scherm daar op aan te sluiten. Qua prijs kom je dan meestal lager uit aangezien je een goedkoper scherm kan kopen of, bij gelijk blijvende kosten, b.v een Pioneer plasma scherm kan kopen.
  • 11-10-2008 5:27 AM In reply to

    Re: B&O speakers op niet B&O versterker

    Of koop een secondlife B&O scherm
  • 11-15-2008 4:07 AM In reply to

    Re: B&O speakers op niet B&O versterker

    Je zal je actieve luidpreker enkel kunnen aansluiten op een voorversterker, en niet op een versterker.

    Maar dan moet je ook op zoek gaan naar een actieve center, en die zal je waarschijnlijk bij B&O moeten halen.

    Is de komende 8-40" ook te duur ?

Page 1 of 1 (6 items)