in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-22-2008 9:02 AM by Bingo. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-20-2008 6:47 PM

    • LEHE
    • Not Ranked
    • Joined on 06-23-2007
    • Posts 7
    • Bronze Member

    Wat is dit voor een printplaat

    In mijn AV9000 (type 7900) zit een printplaat (86) welke niet op het basis schema (service manual) vermeld- genoemd is.

    De printplaat heeft het B&O nummer 8010159 .

    Ik weet het, het is een zeer technische vraag, maar wie heeft toegang tot een B&O onderdelen catalogus en kan de functie ( en misschien meer ) van deze printplaat voor me achterhalen. Mijn drijfveer; is dit iets van een STB controller, daar achter op de TV naast de antenne plug ook een 3 mm contra steker gemonteerd is.( misschien voor het inpluggen van ????)

    Leon

  • 03-21-2008 8:24 AM In reply to

    Re: Wat is dit voor een printplaat

    Ik denk dat 1 telefoontje naar Naarden voldoende is en je weet het.
  • 03-22-2008 5:54 AM In reply to

    • Gerd
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-20-2007
    • Germany
    • Posts 523
    • Bronze Member

    Re: Wat is dit voor een printplaat

    8010159 is een STB-Controller!
  • 03-22-2008 6:19 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Wat is dit voor een printplaat

    Dan moet die extra aansluiting voor de infrarood-zender zijn.

     

  • 03-22-2008 7:53 AM In reply to

    • LEHE
    • Not Ranked
    • Joined on 06-23-2007
    • Posts 7
    • Bronze Member

    Re: Wat is dit voor een printplaat

    Bedankt alvast voor de replay. De hardware is dus blijkbaar toch een STB. En dan komen diverse vragen boven.

    In mijn optiek en zoals geleerd door het lezen van oudere forum discussies is een STB een interface tussen TV en decoder. Door tijdens TV modus bij de Beo4, via list, V-Aux te kiezen en Go te geven wordt de decoder inschakeld.  Daarna werkt de Beo4 op de programma nummers - funkties van de Decoder tot weer TV modus (of anders) gekozen wordt en de decoder weer uitgeschakeld wordt. Dit alles omdat het IR oog via de STB de decoder bediend. Is deze optiek juist.?

    Hoe kontroleer je de STB, om te testen of het uberhaupt werkt (zonder IR) oog en hoe weet ik of mijn decoder Samsung DCB door deze STB aanstuurbaar is. Ik lees in oudere forum dicussies ook over STB keuze menu`s en listings op het scherm van te kiezen decoders. Hoe roep je dit dan allemaal op. Of Is dit ergens te lezen, weet iemand een site of heeft een beschrijving.

    En als alles positief zou verlopen moet er een IR transmitter bij komen voor de daadwerkelijke verbinding met de Samsung. Is die IR transmitter met steker los te koop bij een dealer, of heeft iemand misschien een schema, met het type van de transmitter en opbouw van de eventuele externe schakeling, voor zelfbouw.

    Wie kan me hierin wijzer maken. 

    Leon 

     

  • 03-22-2008 9:02 AM In reply to

    Re: Wat is dit voor een printplaat

Page 1 of 1 (6 items)