in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-25-2008 4:16 PM by DoubleU. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-23-2008 3:15 PM

    Is 't wat, een Beolink Wireless?

    In de keuken heb ik geen B&O. Lijkt mij wel leuk om toch te hebben.

    Ik sjouw wel eens de Beosound 1 naar de keuken, maar dat is ook niet alles. Het aanrecht staat dan snel vol.

    Nu dacht ik aan een (nog second life aan te schaffen) Beolab 2000. Maar.......

    Heb eigenlijk geen zin om de ML kabel van de speaker naar dichtstbijzijnde ML punt te leggen. Dat vergt nl. het nodige hak en breek-werk.

     

    Omdat ik al een BS3200 en Beoport heb zijn mijn audio kanalen meer dan goed vertegenwoordigd. (radio, n.radio, n.music, cd, itunes, a.mem)

    Nu zit ik te denken aan een Beolink Wireless.

     

    Wat vinden jullie?

    Of zijn er alternatieven... 

  • 02-24-2008 4:21 AM In reply to

    Re: Is 't wat, een Beolink Wireless?

    Ik wou ze ook graag gebruiken voor in de keuken ca een jaar geleden dus weet niet of nu ze technisch zijn veranderd.

    Bij mij in de buurt zijn veel te veel draadloze netwerken zo dat het totaal niet werkte, mijn dealer en ik hebben van alles geprobeerd maar om de haverklap viel het geluid eventjes of totaal weg.  

    's Nachts was het meestal goed, maar ja dan sta ik niet zoveel in de keuken :-)

    Kortom alles is weer retour gegaan en toch maar een masterlink kabel naar de keuken getrokken.

     

     

     

     

  • 02-25-2008 4:45 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Is 't wat, een Beolink Wireless?

    Ik begin ook nooit meer aan iets wireless met audio/video. Ik begon ooit met een HighEnd ?? draadloze Koptelefoon, gelukkig kon mijn collega hem uiteindelijk wel gebruiken, ik had alleen maar last van storing, ruis en uitval van het signaal. Draadloze audio (zo'n Philips geval) gehad en gebruikt, zelfde verhaal. Ook WireLess LAN is ondertussen bij mij in huis verbannen, dan maar een extra kabeltje trekken. De DECT telefoon gaat er binnenkort ook uit, dit de grootste stralingsbron in huis, en er ligt al een kabeltje voor een vast toestel.

    Ik zal niet zeggen dat de BeoLink Wireless slecht is ik heb het gehoort en gezien bij de dealer, daar werkte zij perfect en goed.

    Maar al die extra en eigenlijk onnodige Electro Magnetische Velden kunnen gewoonweg niet goed voor je (lichaam en geest) zijn. Misschien ben ik een purist hierin, maar mensen in mijn directe omgeving hebben ernstig last van deze EM Smog. En geloof mij het is niet wat alleen maar tussen de oren zit van mensen.

    Mijn mening: Laat dat WireLess gewoon weg en trek een kabeltje. Ook al ben je hier uren mee bezig en kost het je verschrikkelijk veel frustraties tijdens het trekken, boren, slopen en monteren. Uiteindelijk zal de kwaliteit van leven winnen. 

    Muzies, Hans Kroon
  • 02-25-2008 4:16 PM In reply to

    Re: Is 't wat, een Beolink Wireless?

    Trek even een kabeltje is natuurlijk makkelijk gezegd, maar soms gaat het gewoon niet anders, dan draadloos te gaan. Maar wat ik begrepen heb, gebruikt de Beolink Wireless, 1/3 van de beschikbare bandbreedte in de 2,4 Ghz band. Dat wil dus zeggen dat je in je huis maximaal 3 apparaten, tegelijk kunt laten werken in die band. WLAN, DECT (telefoon), magnetron, vergeet de buren niet, en de kans dat er iets gaat storen, wordt steeds meer aanwezig.

     

    Ik ben het wel met Hans eens om dat hele wireless gedoe zoveel mogelijk te vermijden. Of het ongezond is, is nog niet bewezen, maar gezonder wordt je er in ieder geval niet van. WLAN is bij mij ondertussen ook verbannen, en heb voor de toekomst ook al een UTP-kabel van de meterkast naar mijn tv getrokken, omdat ik laatst de coax vervangen heb. Toen heb ik er maar gelijk een CAT6-kabel bijgedaan. Die gaat in de toekomst zeker nog van pas komen. Voor B&O apparatuur zou dit alleen van toepassing zijn voor de Beomedia, maar er zullen in de toekomst vast wel meer apparaten bijkomen.

Page 1 of 1 (4 items)