in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-29-2007 7:57 AM by d709117. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-10-2007 7:50 AM

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Har funderat på att sätta in en CA-modul i min BV7-40 för 5700:- plus montering utav Beoservice...

    Måste man gå in i tv:n och ladda in en ny SW version i tv:n för att det ska fungera, eller kan man i praktiken plugga in en vanlig boxergodkänd CA-modul och låta min handlare komma hem och ladda in den ny SW versionen för modulen..?

     Jag tänker då alla MPEG-2 boxar/CA-moduler idag inte kommer fungera när Mpeg 4 standarden kommer... Ett billigare sätt..

    Har sätt att det kommer komma CA-moduler som stödjer både Mpeg-2 och Mpeg-4 så går det att sätta in en sådan modul själv??

     "Vill inte ha någon extra ful box när det går att integrera" 

    Mvh Fredrik L.

    BL8000 MkII Black

  • 12-10-2007 6:23 PM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Mitt tips är att köra en extern STB tills dess att det lugnat sig lite och de tagit fram en mottagare som fixar mpeg4

    Köp en PVR P850 från Samsung och häng den på baksidan av stativet eller fäst den i en av de nya STB-hållarna från B&o (de som du hänger på väggen)

    De är faktiskt rätt snygga. Tycker det är vansinne att lägga så mycket pengar på B&Os halvkassa och halvfärdiga mottagare. 

     /Ola 

  • 12-11-2007 1:59 AM In reply to

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    B&Ola:

    Mitt tips är att köra en extern STB tills dess att det lugnat sig lite och de tagit fram en mottagare som fixar mpeg4

    Köp en PVR P850 från Samsung och häng den på baksidan av stativet eller fäst den i en av de nya STB-hållarna från B&o (de som du hänger på väggen)

    De är faktiskt rätt snygga. Tycker det är vansinne att lägga så mycket pengar på B&Os halvkassa och halvfärdiga mottagare. 

     /Ola 

     

    Har tänkt i dom banorna.. Tänkte ifall det gick att sätta in Mpeg2 ca-modulen nu, och sedan upgradera till Mpeg4.. Jag menar att det borde i praktiken bara vara att dra ut och trycka in den nya ca-modulen (Mpeg4) när själva kortplatsen är dit satt på moderkortet som inte finns idag, om man tittar in genom luckan..

     

    Mvh Fredrik

    BL8000 MkII Black

  • 12-11-2007 7:50 AM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Jag tror inte att det kommer räcka med det.

    Jag skulle vänta till att man VET att den är HD-klar för de svenska standarden.

    Jag kör själv bara den lilla Samsung boxen för ComHem och det funkar kanonbra.

    Jag har arbetat med marknadsföringen för Samsungs PVR P850 och måste säga att den är kanon.

    Testa den!

     

    /Ola 

  • 12-19-2007 11:02 PM In reply to

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Någon som vet om det går att sätta i denna Viaccess Mpeg-4 ca-modul i BV7-40 MKIII och kunna se SVT HD-kanalen i Boxer utbudet?

    http://www.teknikkedjan.com/mpeg-viaccess-modul-p-1097647.html?osCsid=jejuafspl3asa2oc84qu3uas66 

    http://www.sat-module.de/mpeg4_viaccess.php

     

    Mvh Fredrik L.

    BL8000 MkII Black

  • 12-23-2007 4:55 AM In reply to

    • hebo
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Sweden
    • Posts 305
    • Founder

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej Fredrik & Ola

    Har testat PVR850 och tyckte den var super, men den gick inte att styra med Beo4.

    Går det nu? Isåfall vilken stb-lista har ni eller styr ni den med någon annan modell i listan.

    Jag har iof BV6, men stb-listorna borde ju vara samma.

    God Jul

    Hebo

     BV10

  • 12-23-2007 5:37 AM In reply to

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    hebo:

    Hej Fredrik & Ola

    Har testat PVR850 och tyckte den var super, men den gick inte att styra med Beo4.

    Går det nu? Isåfall vilken stb-lista har ni eller styr ni den med någon annan modell i listan.

    Jag har iof BV6, men stb-listorna borde ju vara samma.

    God Jul

    Hebo

    Hej! Bang & Olufsen kommer släppa en ny updatering med nya STB listor efter nyår som din handlare kan installera antingen på plats eller att du tar med dig tv:n till butik. Där kommer flertalet samsung, humax, topfield och Dilog boxar att finnas med enl Beo..

     Jag äger ingen PVR850 box, men funderar på att bygga in B&O:s egna DVB-T modul (5800:-) eller köpa Diolog´s nya HD-435      (box2600:-) med HDMI utgång och Mpeg 4 stöd för HD och framtida DVB-T2 som kommer bli standard om ca 1,5-2 års tid..

    Så vänta till efter nyår så kan du sedan med största sannolikhet styra din box via Beo4.

     

    Mvh Fredrik L

    BL8000 MkII Black

  • 12-27-2007 12:55 PM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej, på er & god fortsättning!

    Jag har en Samsung DCB-P850ZS som går via kabel-nät (com-hem kallar den PVR 850) min BV3 har jag uppgr. stb-SW, På nr 66 finns SAMS. DCB-H360R som styr din Beo4 men man får inte ALLA funktioner ,det går även på link-tv BV6 att titta på inspelat i hårddisken o "spola" men som sagt ALLA funktioner får du inte !! En reflektion om dessa digitalboxar är väl att man är alltid 2:a, framtida bredbands-tv !,framtida HD-tv !,m.m.Nya olika boxar till allt!!!!!!!!!

    US

  • 12-27-2007 9:29 PM In reply to

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Köpte mig en svart Dilog 435 HD box till jul, och den funkar kanon, med mkt snygga svart/silver "Beostyle" menyer och HDMI utgång..

    Denna Set top box kommer att kunna styras när den nya stb upgraderingen kommer i januari... 

    http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=216155  pris: 2498:-

    Bild SD: 4,5 / 5

    Bild HD: 5 / 5

    Ljud: 4 / 5 bra ljud via HDMI men låg volym tyvärr..

    Rekommenderas =) 

     

     

    BL8000 MkII Black

  • 12-28-2007 3:03 AM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Beolab:

    Köpte mig en svart Dilog 435 HD box till jul, och den funkar kanon, med mkt snygga svart/silver "Beostyle" menyer och HDMI utgång..

    Denna Set top box kommer att kunna styras när den nya stb upgraderingen kommer i januari... 

    http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=216155  pris: 2498:-

    Bild SD: 4,5 / 5

    Bild HD: 5 / 5

    Ljud: 4 / 5 bra ljud via HDMI men låg volym tyvärr..

    Rekommenderas =) 

     

     

     

    Kanon, men det här med låg volym via HDMI är konstigt. Samma gäller min Playstation 3. Man får dra upp volymen rejält om man jämför med andra "källor"

     

    Varför? 

  • 12-28-2007 3:28 AM In reply to

    • Rolf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 63
    • Founder

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej !

     HDMI/DolbyDigital standarden anger att ljudet ifrån källan ska vara ostört/"oberörd" fram till sista avkodningen/avspelningen dvs i de flesta fall en TV eller förstärkare. Detta gör att exempelvis STBer inte får, enligt standard ha någon form av volym eller annan påverkan på HDMI utgången utan skall sända signalen transparent igenom enheten. Detta orskar i sin tur att HDMI audiosignaler sätts lågt redan ifrån utsändningen (dvs tom lägre än vanligt analogt stereo audio). Detta gäller iallafall för kabel-TV bolag som Get (www.get.no) i Norge där jag jobbar. Jag antar att samma regelverk även gäller enheter som PS3 mm.

     Mvh Rolf   

  • 12-28-2007 6:02 PM In reply to

    • Emil
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 05-18-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 98
    • Bronze Member

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej,

     

    En fråga som kanske inte riktigt hör hemma under den här diskussionen men eftersom vi diskuterar digitaltv och boxar passar jag på ändå. Är det någon som har erfarenhet av link-tv och digitaltv? Har f.n. tre olika tv - bv5, bv6 och en gammal av9000. Bv5 och 6 är linkade. Bor i en comhem-fastighet och eftersom flera av uttagen är riktigt risiga funderar jag på att gå över till digitalt. Går det att ha box till alla tre och ändå ha möjligheten att t.ex linka från dvd:n? Det finns ju bara en antenningång på linktv:n och där sitter ju idag redan antennkabeln från huvudteven.

     

    Ett alternativ annars är ju att kanske försöka ha kvar analoga nätet parallellt med det digitala för att spara lite utgifter till comhem. De verkar vilja ha 99 kr per extra tv vilket känns lite saftigt jämfört med idag... Då borde det väl inte vara några större problem att linka även digitaltv:n de gånger man vill se den även på linktv:n?

    Hälsningar

    Emil

    Inflagrante

  • 12-29-2007 6:38 AM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej !

    Du har inte funderat på att köra en kordelare och en digitalbox vid varje Tv mottagare ?

    Med en kortdelare så räcker det med ett abonemang .

    En bra kortdelare är följande : Smartwi Cardsplitter

    http://www.teknikkedjan.com/smartwi-cardsplitter-p-994319.html?osCsid=u3eqf8ierub12q7i2n93lbv5i1

    /*Michael L

    BeoVision 4 - 50 HD -  Beo5 - Beolab 5 - Beolab 7-1 - Beolab 6000 .

  • 12-29-2007 7:57 AM In reply to

    Re: Funderar på att sätta in en DVB-T/S CA-Boxer modul Mpeg2 i min BV7-40 MK III

    Hej,

    Vi i sverige är som bekant långt före eller väldigt tidigt ute med digital-tv, på sätt att det analolga-systemet skall vara släckt nu,om inte när som helst!  Ska vi se något i våra B&O-tevear,måste det till olika lösningar, B&O har en modul som man kan sätta in i vissa tevear,jag tror att det var för satelit-tv och det skulle komma en för marksändt&satelit-tv.På fråga om kabel-tv nät,svarar de vi jobbar på det!! (troligt långt borta om inte alls) En B&O-tv som är "linkad"med en eller flera TV-ar blir det inte som förut.. med digital-box, om din box har en "tuner" så ser du samma program i "linksystemt"och har den två "tuner" kan du spela-in ett under tiden eller med "PIP"kan du se två program samtidigt i "linksystemet, jag har inte sett någon D-box som har ett programkort där du kan se på olika program i ett "linksystem".Den D-box jag använder mig av har 2 "tuner" och en hårddisk,programkortet är till ett Com-hem kabel-nät och där kommer det analoga-nätet vara kvar och då går det att se ett digitalt-program och flera analoga-program samtidigt (antal link-TV-ar ) Här finns det mycket att arbeta för B&O

Page 1 of 1 (14 items)