in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-26-2007 4:47 AM by beologisch. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-23-2007 2:51 AM

    motorplate Beovision 3

    Ik heb zojuist een mooie zgan. motorvoet [plaat] gekocht voor mijn BV3-32 type 8800, bij het plaatsen van deze plaat onder de BV3 bemerkte ik dat dit niet geheel vlotjes verloopt en ben er voorzichtigheidshalve mee gestopt; weet iemand of er verschil in motorplaten is voor de BV3-32 of is het gewoon een kwestie van doorduwen bij de montage ervan ?
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-23-2007 1:12 PM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Dat past idd niet. Deze motor is bedoeld voor het nieuwere type.
  • 10-24-2007 2:39 AM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    DoubleU:
    Dat past idd niet. Deze motor is bedoeld voor het nieuwere type.

    Bedankt Double U, je hebt volkomen gelijk want ook de stekker is niet passend ontdekte ik gisterenavond; een langwerpige stekker is er nodig ipv een ronde welke aan deze base zit en de uitstulping van het motortje op de plaat past niet in de uitsparing onder de BV3.

    Ik neem aan dat er wel een motorbase leverbaar is [geweest] voor dit type BV3, weet iemand dit wellicht ?

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-24-2007 6:29 AM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Ik denk een telefoontje naar B&O nederland en je weet het.

    Krijg je trouwens wel je geld terug van deze motorvoet?  Toch zonde zo.

  • 10-24-2007 6:48 AM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Bingo:

    Ik denk een telefoontje naar B&O nederland en je weet het.

    Krijg je trouwens wel je geld terug van deze motorvoet?  Toch zonde zo.

    Inmiddels via de dealer vernomen dat de base leverbaar is [geweest] jammer [vooral voor mij dus] dat men bij B&O zowel de base als de aansluitstekker na het eerste type heeft gewijzigd.

    Had de base second life gekocht, dus geen refund...........zal deze weer gaan verkopen aan iemand met een nieuwer type BV3-32 ga ik van uit, er zal tenslotte toch nog wel iemand zijn die zijn/haar BV3 op een motorvoet[stuk:-] wilt plaatsen.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-24-2007 3:34 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: motorplate Beovision 3

    beologisch:
    Ik heb zojuist een mooie zgan. motorvoet [plaat] gekocht voor mijn BV3-32 type 8800, bij het plaatsen van deze plaat onder de BV3 bemerkte ik dat dit niet ...

    Graag had ik ook een motorbase onder mijn type 8800 gehad, dus toen een technieker in het voorjaar langs kwam om de dolby module bij mij te plaatsen heb ik het even nagevraagd, langs de neus weg.

    Er was een mogelijkheid om een nieuw model motorbase onder de 8800 te plaatsen en er is (was) een verloopstekkertje te verkrijgen. De technieker monteerde toendertijd speciale latjes rondom de base zodat de tv wat hoger kwam te staan en er voldoende ruimte was voor de motor. Daarna werd de motorbase aangesloten met dit verloopstekkertje (van plat naar rond). volgens hem een mooie, en propere montage (zal wel).

    Deze verloopstukken zijn nu als sparepart denkelijk niet meer te verkrijgen vertelde hij, maar indien gewenst kon hij wel even zien in het magazijn van de winkel of er nog iets rondslingerde (had het idee van, ja). Ik heb gezegd, doe geen moeite, 'k had geen zin om de tv nog hoger geplaatst te zien bij mij.
     

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 10-24-2007 5:06 PM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Bedankt voor de info Chris,

     ikzelf zou geen moeite hebben met een verhoogde voet en het verloopstekkertje [dit is immers niet echt meer te zien] heb er uiteraard geen idee van hoe de genoemde latjes er uitzien in het totaalbeeld; ben toch wel benieuwd.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-25-2007 3:42 AM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Soms loopt alles toch vooruit wanneer je veronderstelt dat het tegenzit : komt mijn dealer met dezelfde oplossing als jij en heeft het verloopstekkertje nog in zijn magazijn liggen ook ! maar tevens weet hij te vertellen dat de zgn. latjes niet perse nodig zijn indien men met een stanley-mes de "koelribben" aan de onderzijde wegsnijdt op de plaats maar het motortje op de plaat zit; dat moet zelfs voor mij nog wel te doen zijn en ga het in ieder geval proberen............Party!!!
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-25-2007 2:07 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: motorplate Beovision 3

    Zo zie je maar dat dit forum dienstig kan zijn.

    Je hebt in elk geval terug mijn belangstelling gewekt voor de base. Maar na het nog es hier te overdenken zie ik toch wel een probleem met al die draden achter de tv. Ten slotte draaien die ook mee... moet het eens grondig bekijken op een zondagnamiddag en we zien wel.

    Zou je nu echt wel snijden in de onderkant? Weet wel dat je eigenlijk je tv beschadigd, in het zicht of uit het zicht, het blijft een beschadiging toebrengen, wat ik zelf heel jammer vind bij zo'n toestel.

    Uiteraard het is jouw eigendom en daar doe je mee wat je wil, ik opteer wel voor de latjes. Zoals vermeld heb ik deze niet gezien, maar het is wel afwerking volgens de technieker (twijfel ik ook niet aan bij B&O).

    Sukses, Chris

     

     

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 10-26-2007 4:47 AM In reply to

    Re: motorplate Beovision 3

    Dat het forum dienstig kan zijn heb ik nooit in twijfel getrokken omdat dit tenslotte ook een van de doelstellingen is van ons forum toch? Yes -  thumbs up

    Ik heb de draden nu "weggewerkt" in een soort "hoes" waar ze allen inpassen en er [hoop ik] nog ruimte zal zijn voor de verloopstekker en het geheel draait keurig mee [deze methode ook gebruikt bij onze vorige TV's [Avant en daarvoor bij de MS6000]

    Het snijden in de onderkant [uiteindelijk slechts de zgn. "koelribben"] heb ik niet zoveel moeite mee omdat de dealer aangeeft dat alles dan past zoals het orgineel zou zijn bij het type 881x en omdat de TV bij een eventuele verkoop met motorvoet verkocht gaat worden en wie gaat er dan kijken tussen de TV en motorvoet ? alles werk en past tenslotte naar behoren nietwaar ?

    Ik ga er [hoop ik] a.s. weekend mee aan de slag en ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (10 items)