in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-30-2007 4:21 AM by Ericvr6. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-29-2007 12:58 PM

    Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit (geen blurr meer)

    Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit

    augustus 29, 2007 12:48 Categorie: hdtv nieuws

    Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteitNXP, voorheen een dochterbedrijf van Philips, heeft chiptechnologie ontwikkeld waarmee de kwaliteit van HDTV aanzienlijk kan worden verbeterd.

    Tegen eind 2010 zullen 400 miljoen huishoudens over de hele wereld beschikken over High Definition-televisie. Al deze consumenten kunnen dan genieten van de uitzonderlijke beeldkwaliteit die deze technologie mogelijk maakt. Huidige HD-televisies hebben nu echter nog steeds last van ‘blurring’, oftewel vage, vlekkerige beelden, tijdens snelle actiescènes. Menig voetballiefhebber is dan ook verbaasd als de scheidsrechter voor buitenspel fluit omdat het beeld tijdens zo n actie vervaagd is. Met de door NXP ontwikkelde chiptechnologie is dit binnenkort verleden tijd.

    NXP Semiconductors heeft een nieuwe tv-techniek uitgevonden met de naam Motion Accurate Picture Processing (MAPP). Deze techniek zorgt ervoor dat ook wanneer delen van het beeld zeer snel bewegen, de perfecte beeldkwaliteit behouden blijft. Vanaf nu is het dus mogelijk de spanning van die nieuwe actiefilm nog realistischer te ervaren en kun je pas echt zien hoe goed de backhand van Federer eigenlijk is. Met de nieuwe techniek komt de flatscreen eindelijk op gelijke hoogte met de prima beeldkwaliteit van de grote beeldbuistelevisies.

    Jos Klippert, Senior Marketing Manager Digital TV Systems van NXP, vertelt: Deze ontwikkeling markeert de tweede generatie HD-televisie. Mensen die tot dusver weifelachtig tegenover de aanschaf van een nieuwe televisie stonden, kunnen nu zeker zijn van superieur kijkplezier. De chip resulteert in een opmerkelijk verschil in beeldkwaliteit op HD-tv’s die met deze techniek zijn uitgerust. Wij willen dan ook iedereen die een nieuwe tv overweegt aanraden om na te gaan of het toestel over MAPP beschikt.

    Naar verwachting zijn de eerste HD-tv’s met MAPP verkrijgbaar in het eerste kwartaal van 2008; mooi op tijd voor het EK voetbal in juni.

    Beschikbaarheid
    De eerste chip van NXP met Motion Accurate Picture Processing wordt gedemonstreerd in de stand van NXP op de IFA 2007 in Berlijn (hal 1.1, stand 213) van 31 augustus tot 5 september. De chip gaat in massaproductie in het eerste kwartaal van 2008.

    NXP Semiconductors maakt al meer dan twintig jaar chips voor televisies. Tot afgelopen jaar maakte NXP Semiconductors deel uit van Philips.

    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/nieuwe-nxp-technologie-verbetert-hdtv-kwaliteit/

  • 08-29-2007 3:35 PM In reply to

    Re: Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit (geen blurr meer)

    Stel de aankoop van jouw plasma dan nog maar een jaartje uit!!! En tegen dan is er wel terug een nieuw chipje op de markt... waar je dan terug een jaartje gaat moeten op wachten voor die ingebouwd zit.. enz enz enz

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 08-29-2007 4:58 PM In reply to

    Re: Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit (geen blurr meer)

    Ja, dat is zo. Een keer moet je de knoop gewoon doorhakken.
  • 08-30-2007 3:55 AM In reply to

    Re: Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit (geen blurr meer)

    Daarom juist dat ik aan die hype NIET meedoe en nog een paar jaar trouw blijf aan m'n BV3! Het duurt nog jaaaaaren voor minstens 50% van de uitzendingen in HD zijn. Zelfs nu in 2007, 20 jaar (of zo iets)  na introductie van het 16:9 formaat wordt er nog in 4:3 uitgezonden... of wordt er een 4:3 uitzending in 16:9 formaat geduuwd met als resultaat balken boven én onder in beeld...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 08-30-2007 4:21 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Nieuwe NXP technologie verbetert HDTV kwaliteit (geen blurr meer)

    kuyttendaele:
    Daarom juist dat ik aan die hype NIET meedoe en nog een paar jaar trouw blijf aan m'n BV3! Het duurt nog jaaaaaren voor minstens 50% van de uitzendingen in HD zijn. Zelfs nu in 2007, 20 jaar (of zo iets)  na introductie van het 16:9 formaat wordt er nog in 4:3 uitgezonden... of wordt er een 4:3 uitzending in 16:9 formaat geduuwd met als resultaat balken boven én onder in beeld...

     

    Dit is precies mijn ervaring ook mijn avant vind ik bij veel programma's het niet halen bij mijn oude mx . de mx heb ik aan een vriend uitgeleend omdat zijn platte tv gestolen is. Nu heeft hij een probleem ,de familie is gewend aan dit mooie grote beeld en zo scherp ondanks zijn leeftijd. Ik gloof dat hdtv aleen er door komt waneer meer toepassingen op de tv gaan komen.

    gr eric

Page 1 of 1 (5 items)