in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-30-2007 4:01 AM by Karel Uyttendaele. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-29-2007 6:02 AM

    Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    Ik zag gisteren op het engelse forum een dolblije nieuwe eigenaar van de Beovsion 9. Hij was zo trots en blij op zijn nieuwe televisie dat hij een aantal foto 's bijvoegde van de opbouw en verplaatsing van zijn oude en nieuwe televise.

    Maar toen ik de foto 's zag, schrok ik me werkelijk een hoedje. Ik wilde echter zijn plezier niet bederven dus ik heb mijn vraag niet op het engelse forum geplaatst. Het gaat om het volgende; tot mijn grote verbijstering was de ingebouwde HDR2 verbonden met de televisie d.m.v een interne scartkabel!! Onnodig te zeggen dat ik dat niet begrijp voor zon duur toestel en ik vraag me dan gelijk af hoe je op die HDR HDTV programma's kan opnemen en weergeven in HD kwaliteit vanaf de ingebouwde HDR2.

    Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu werkt bij die Beovsion 9?

     

  • 08-29-2007 2:36 PM In reply to

    Re: Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    De (optionele) dvb-s/t van de BS3/BV9 kan geen HD decoderen. Verder is de HDR2 idd analoog.

    De BS3 doet wel het signaal upscalen. 

  • 08-29-2007 4:55 PM In reply to

    Re: Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    Ok, maar dat ding heeft toch niet voor niks vier HDMI ingangen? Daar kan je dus een HDTV sateliet, kabel, blueray  etc op aansluiten. Het is toch jammer dat je een HDTV programma wat je bekijkt via je HDTV ontvanger niet in dezelfde kwaliteit en resolutie kan opnemen als de originele uitzending?
  • 08-29-2007 5:17 PM In reply to

    Re: Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    Dat kun je wel zeggen, ja.
  • 08-30-2007 3:58 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    Moet je die HDMI ingangen dan puur zien als "met het oog op de toekomst" ?
    Bij de aanschaf van mijn LCD heb ik ook naar een andere digitale ontvanger (huidige Samsung DCB 9401R)
    gekeken om erachter te komen dat er slechts 1 HD model (Samsung) beschikbaar is voor DVB-C.

     

     

  • 08-30-2007 4:01 AM In reply to

    Re: Kan je ook HDTV programma s opnemen in HD kwaliteit met BV9?

    Bingo:
    Ok, maar dat ding heeft toch niet voor niks vier HDMI ingangen? Daar kan je dus een HDTV sateliet, kabel, blueray  etc op aansluiten. Het is toch jammer dat je een HDTV programma wat je bekijkt via je HDTV ontvanger niet in dezelfde kwaliteit en resolutie kan opnemen als de originele uitzending?

    Hier kan ik verkeerd in zijn... maar ik denk dat we hier te maken hebben met een beperking die opgelegd wordt ivm copyrights en met licenties die extra moeten betaald worden om een HD content te mogen (niet kunnen) opslaan..

    Dit is ook de reden waarom (voor de sat. liefhebbers) er nog altijd geen Dreambox 8000 is. Dreambox krijgt geen licentie (is een van de vereisten als een fabrikant HDMI toestellen wil uitbrengen) omdat het via zo'n Linux OS zou toelaten om HD content rechtstreeks naar de harddisk te schrijven en van daaruit op je eigen netwerkje te bekijken op alle andere schermen in je huis.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

Page 1 of 1 (6 items)