in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-20-2012 4:41 PM by Blackrix. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-19-2012 4:36 PM

    BC9500 CD lade hapert

    Alweer een CD van een Beocenter 9500"gerepareert" dankzij de hulp van Blackrix.

    De BC9500 weigerde CD's te lezen waardoor de lade telkens weer openging.

    Ik heb een poging gewaagd om de CD unit er uit te nemen en de beruchte elco C2103 te vervangen door 33uF elco's die Blackrix mij ooit een keer heeft gegeven. Hiervoor moest de print eruit geschroefd worden om de elco te vervangen. Nu niet lachen maar tot m'n grote stommiteit plaatste ik een schroef terug op een plek waar een instelpotmeter  zat waardoor de potmeter helemaal verdraaid werd en de schroef er bijna niet meer uit te krijgen was.Embarrassed[:'(]Super Angry

    Nu las ik in andere threads dat juist niet aan deze potmeter gedraaid mocht worden en dan zul je mee maken dat ik er weer in slaag om daar een schroef in te fabrieken. Man, man, hoe stom kun je zijn! Met angst en beven toch maar de boel weer terug gezet en  wat denk je? Het werkt nog ook!

    Nu alleen nog een probleempje dat moet worden opgelost.

    Meerdere malen heb ik gemerkt dat juist de CD lade soms hapert met het open en dicht gaan. Ik ben er eindelijk achter gekomen dat in dit geval het kunststof armpje van de CD automatich wordt meebewogen met het open en dichtgaan van de lade. Het armpje valt als het ware in een sleuf aan de onderkant van de lade. Ik merk dan ook dat tijdens het open en dichtgaan de CD unit niet helemaal goed op z'n plek staat. De 4 schroeven van de unit vallen weliswaar in de verende ondersteuning (kan het niet anders verwoorden) maar toch zie je dat de CD unit lichtjes beweegt tijdens de open/dicht cyclus waardoor de lade weerstand ondervindt of soms zelfs wordt tegengehouden. Is hier een oplossing voor om de unit zodanig te verstellen dat de lade soepel open en dicht kan gaan?

    Oh ja, Blackrix, bedankt!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-20-2012 11:44 AM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    De potmeter die je hebt verdraaid, welke is dat? Als het degene is die vlak bij de condensator zit die je hebt vervangen kan het zijn dat de vreugde van korte duur is. Dit is namelijk de potmeter voor de laserstroom, als deze te hoog staat doet hij het wel, maar helaas maar even. Je blaast de laser op den duur op.

    De kleppen. Met een wattenstaafje de geleiding van de kleppen goed schoonmaken, dat scheelt vaak al een heel stuk. Ook de snaar vervangen geeft meestal wel verbetering. In sommige gevallen is de motor op en moet deze worden vervangen. Maar ik zou eerst beginnen met het schoonmaken en de snaar.

  • 02-20-2012 3:30 PM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    Blackrix:

    De potmeter die je hebt verdraaid, welke is dat? Als het degene is die vlak bij de condensator zit die je hebt vervangen kan het zijn dat de vreugde van korte duur is. Dit is namelijk de potmeter voor de laserstroom, als deze te hoog staat doet hij het wel, maar helaas maar even. Je blaast de laser op den duur op.

    Nee he! Volgens mij heb ik inderdaad de potmeter die vrijwel in het midden zit verdraaid.

    Kun je me dan vertellen hoe ik de optimale instelling dan weer terug krijg Blackrix?

    Blackrix:

    De kleppen. Met een wattenstaafje de geleiding van de kleppen goed schoonmaken, dat scheelt vaak al een heel stuk. Ook de snaar vervangen geeft meestal wel verbetering. In sommige gevallen is de motor op en moet deze worden vervangen. Maar ik zou eerst beginnen met het schoonmaken en de snaar.

     

    Ik ga je tips opvolgen, thanks!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-20-2012 3:45 PM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    Afstelgegevens zijn naar je onderweg!

    Blackrix

  • 02-20-2012 4:06 PM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    'T is wel een klusser he die Leslie Big Smile .

  • 02-20-2012 4:29 PM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    Beobuddy:

    'T is wel een klusser he die Leslie Big Smile .

    Was even bang dat je "prutser" wilde zeggen, alhoewel ik dat niet eens zo erg had gevonden!

    Beobuddy, 3 jaar geleden had ik helemaal geen hobby en was alleen maar met mijn werk bezig 12 uren per dag 30 jaren lang. Tot ik een psychische optater (burn-out) kreeg en besefte dat er meer is dan alleen maar werken, werken en werken! Nu heb ik eindelijk een leuke manier gevonden om me te ontspannen en mede dank zij jullie ongelooflijke kennis en bereidheid om mij en iedereen te woord te staan kan ik mijn hobbie blijven voortzetten. Sentimenteel? Nee hoor, gewoon een manier om dankjewel te zeggen!Yes -  thumbs up

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-20-2012 4:41 PM In reply to

    Re: BC9500 CD lade hapert

    Mooi gesproken door onze prutser......Stick out tongue Graag gedaan, ik denk dat ik dat ook wel mag zeggen namens Beobuddy (ik hoor wel als hij het er niet mee eens is). Ik zelf vind het gewoon ook leuk om deze liefhebberij van in mijn geval al meer dan 25 jaar te kunnen delen met andere liefhebbers. 

Page 1 of 1 (7 items)