in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-22-2012 4:24 PM by Blackrix. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-21-2012 4:08 AM

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Masterlink omtoveren naar Datalink (DIN) ? Help

    Ik heb in onze nieuwe muur een Masterlink getrokken naar een linkroom. Jammergenoeg loopt de kabel "kaal" door de muur en kan ik daarom niet een nieuwe kabel trekken. (K'weet het, stom stom)

    Ik wil onze Beocenter 2300 via AUX naar een Beolink Passive linken in een linkroom. Ik heb een adaptor en wil die plaatsen in de linkroom direct naast de Beo passive. 

    Vraag: kan ik de Masterlink omtoveren naar Datalink? Een schema zou geweldig zijn.

     

    Bij voorbaat dank!

     

    Maurice

    Filed under:
  • 01-22-2012 2:38 AM In reply to

    Re: Masterlink omtoveren naar Datalink (DIN) ? Help

    Hoe wil je de Passive gaan gebuiken? Met zijn eigen oog? Dan is Masterlink de enige optie en moet je een T1611 converter aanschaffen. Als je de Passive wil aansluiten via Powerlink (niet Datalink) gebruik je de Passive als ML/MCL converter en zou je een MCL kit in de linkruimte moeten aansluiten.

    Ik zou een T1611 converter via Marktplaats op de kop proberen te tikken (kost vaak maar een paar tientjes) en dan heb je het zoals het moet en heb je het ook goed. En de volgende keer wel een buis gebruiken voor de kabel, hé??Wink

  • 01-22-2012 2:38 AM In reply to

    Re: Masterlink omtoveren naar Datalink (DIN) ? Help

    Schema's mbt ML/DL kun je hier vinden toch?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-22-2012 2:55 PM In reply to

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Re: Masterlink omtoveren naar Datalink (DIN) ? Help

    Dank beiden. Ik ben er achter. Gewoon 8 willekeurige kables uit de Masterlink kabel aan een 8 pin din solderen en aan het andere eind in dezelfde kleur volgorde weer aan een din solderen. 

    @Blacktrix, 

    met adaptor bedoelde ik eigenlijk converter. Ik weet even niet waar ik hem heb maar volgens mij is het een T1611 converter. Eerder had ik deze tussen een Beocenter 9500 en onze Avant. Dat is toch een 1611?

    Groet

  • 01-22-2012 4:24 PM In reply to

    Re: Masterlink omtoveren naar Datalink (DIN) ? Help

    Dat is waarschijnlijk inderdaad een T1611. En daar moet datalink aan. 

Page 1 of 1 (5 items)