in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-08-2012 4:25 PM by Steffen. 0 replies.
Page 1 of 1 (1 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-08-2012 4:25 PM

    Beogram 8002 - arm sænkes ikke altid

    Jeg har lige fået fat på en Beogram 8002 meget billigt -med en velfungerende MMC4 pickup.

    Eneste problem er at armen ikke altid vil sænke sig. Altså jeg trykker Play -armen kører ind -og så vil den nogle gange ikke sænke ned på pladen. Når den endelig sænker sig 'falder' den nærmest i frit fald ned på pladen. Den spiller perfekt (når ellers armen har sænket sig) -ingen hastighedsafvigelser - ingen 'døde' punkter i armens horisontale bevægelser, som jeg ellers har læst at der kan være hvis snekkedrevet trænger til rensning.

    Jeg har læst på en anden tråd (fra 2008) om en Beogram 8000 som havde problemet. Der stod noget om en switch under dækslet ved armens parkeringsstilling -og så var der et billede postet af Martin (dillen). Desværre kan dette billede ikke åbnes mere. Har du mulighed for at poste det igen, Martin hvis du læser dette?

    Der må vel også være en form for dæmpning af armens lodrette bevægelse som er defekt? Er dette en form for mekanisk dæmpning?

    På forhånd tak.

Page 1 of 1 (1 items)