in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-24-2011 11:45 AM by JosB. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-21-2011 1:14 PM

    • JosB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-21-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Beovision MX4000 onthoudt kleurinstellingen niet

    Hoi,

    Vorige week een nette Beovision MX4000 aangeschaft. In eerste instantie leek alles te werken. Echter... de kleurinstelligen worden niet opgelsagen.

    Als ik het menu open ziet het beeld er uit zoals zou moeten, volgens de ingestelde kleuren, als ik het menu weer uit ga vallen de kleuren weer weg tot een lager niveau. De kleurinstellingen worden wel opgeslagen in het menu maar ze worden alleen toegepast als het menu geopend is. 

    Brightness en contrast worden gek genoeg wel gehandhaafd bij verlaten van het menu.

    Heb geprobeerd een en ander bij te stellen in het Service Menu, dit wordt echter ook wel opgeslagen maar bij verlaten van menu niet meer toegepast.

    Heeft iemand enig idee waaar dit aan kan liggen?

    Alvast bedankt!

  • 12-22-2011 7:16 AM In reply to

    Re: Beovision MX4000 onthoudt kleurinstellingen niet

    Het menu wordt volgens mij via RGB weergegeven. Probeer eens om een videobron met RGB aan te sluiten en kijk eens of dat wel werkt?

  • 12-22-2011 2:51 PM In reply to

    • JosB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-21-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Beovision MX4000 onthoudt kleurinstellingen niet

    Dank voor je reactie Blackrix,

    Had eerder alleen geprobeerd met dvd of digitale ontvanger via scart.

    Heb nu een videorecorder van zolder gevist en met coax aangesloten en hier is geen probleem, de kleurinstellingen blijven van kracht bij het verlaten an het menu.

    Via scart echter nog steeds het oude liedje.

    Enig idee hoe en of wat?

  • 12-22-2011 4:16 PM In reply to

    Re: Beovision MX4000 onthoudt kleurinstellingen niet

    Welk signaal heb je aangeboden via Scart? Als het RGB is kun je volgens mij inderdaad de kleuren niet instellen.....

  • 12-24-2011 11:45 AM In reply to

    • JosB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-21-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Beovision MX4000 onthoudt kleurinstellingen niet

    Je hebt gelijk, als ik dvd aansluit met scart, RGB, houdt ie de kleuren niet vast, sluit ik hem aan met een composietvideo kabel kan werkt het weer wel.

    Als ik je goed begrijp is dit dus hoe het zou moeten werken? Dan haal ik weer opgelucht adem, hartelijk dank voor je hulp.

     

Page 1 of 1 (5 items)