in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-20-2011 4:29 AM by DoubleU. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-16-2011 2:15 PM

    set-up probleem met de Beolab 8000 speakers

    Hey iedereen,


    ik heb net mijn eerste woonst gekocht en heb intussen al de nodige aankopen gedaan, meubilair en televisie, speakers, etc.

    Het enige waar ik nu nog mee in de knoop lig is het volgende:

    ik kocht me eerst deze schitterende set van Beolab 8000 (actieve) speakers:



    ik kocht me een ultradunne samsung 8000 televisie met de volgende aansluitingen:

     

    Uploaded with ImageShack.us


    en heb mijn digicorder voor digitale tv (uiteraard) met de volgende aansluitingen:





    Hèt probleem is echter dat ik de B&O boxen op mijn nieuwe televisie heb aangesloten maar dat deze geen geluid voortbrengen ten opzichte van de televisie waar ze al een aantal maanden wel op speelden(dat was een sony televisie). Nu heb ik echter de boxen aangesloten op de digibox en deze brengen op dit moment het geluid voort maar toch kan ik het volume niet iets lager niveau krijgen met mijn digitale box.

    Nu was ik dit weekende op een interieurbeurs en stond er een stand van B&O, de man raadde me aan om een beosound 3200 of een beosound 4 aan te schaffen om mijn speakers daar dan aan te linken(ik samen dan met een televisie en zo de speakers te bedienen via een remote control van B&O geloof ik dan, al kan ik verkeerd zijn in deze).

    Hier voel ik echter weinig voor, zodoende is mijn vraag naar jullie toe simpel, kan ik zonder verdere investering of met een eenvoudige oplossing geluid van mijn televisie naar mijn speakers krijgen?!

    Anderzijds vind ik de Beosound 5 dan weer heel mooi en knap en dacht ik om deze aan te schaffen, maar daarbij dient dan ook nog de Beomaster aangekocht te worden om geluid uit de speakers te krijgen... een plaatje van 4000+ Euro. Een investering dat op dit moment niet haalbaar is.


    Hopelijk spoedig een reddend antwoord op mijn prangende oproep naar een haalbare oplossing!

    Van harte dank bij voorbaat van een B&O liefhebber! 

    Filed under:
  • 10-17-2011 6:58 PM In reply to

    Re: set-up probleem met de Beolab 8000 speakers

    De tip van de interieurbeurs is wel het beste wat je kan doen. Alleen hoeft dat geen 3200 of BS4 te zijn. Een overjarig audioproduct (2300, 2500, Ouverture van marktplaats a 250 euro) geeft hetzelfde resultaat. Deze sluit je dan aan op de scartuitgang van de tv. Het volume-nivo van de scart is ook altijd hetzelfde level. Maximaal, ongeacht hoe hard/zacht ie staat. Volume van je beolabs worden geregeld door het audio-product.

    Via de settopbox kan ook maar dan heb je alleen het geluid van die bron. Zonde! Via de tv heb je alle bronnen die aangesloten zijn op je Samsung, inclusief de Samsung apps, internetradio en je eigen media, die via je ethernet en/of USB binnenkomen.

  • 11-19-2011 12:14 PM In reply to

    Re: set-up probleem met de Beolab 8000 speakers

    geen scart aanwezig op de televisie, mijn aansluitingen staan in mijn bovenvermelde post.

    Vandaag een Ouverture gekocht, tracht nu via dit toestel de boxen terug op mijn televisie te laten werken maar helaas nog geen eureka.... 

  • 11-20-2011 4:29 AM In reply to

    Re: set-up probleem met de Beolab 8000 speakers

    Audio Out Mini Jack (TV) naar Din (Ouverture)

    Deze kabel al geprobeerd? Ouverture moet wel in A.OPT 1 staan.

Page 1 of 1 (4 items)