in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-27-2011 2:53 PM by Beobuddy. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-27-2011 7:36 AM

    Hallo,

    Weet iemand of je de BS 5 nodig hebt bij BM 5 en Beo6?

    Grt,

     

  • 11-27-2011 10:49 AM In reply to

    Re: Bo6

    Goeie vraag.

     

    Weet ik ook niet.

    Wat ik wel weet of vermoed is dat meerdere extra functies die onlangs zijn geïntroduceerd een BS5 vereisen.

    Zoals de server instelling die te maken is in de BS5, waarmee je een NAS kan benaderen. Daar heb je dus een BS5 voor nodig.

    Omdat de BS5 zelf geen software draait, zit die serverinstelling uiteindelijk in de BM5. Die wordt dus gewoon getriggerd op het moment dat de BS5 is aangesloten.

    Datzelfde is ook met de MOTS funktie. Als je alleen de BM5 hebt, dan werkt die niet., Sluit je daarop de BS5 aan, dan is de BM5 de eerstkomende dagen je collectie aan het scannen voor MOTS. Dus ook daar, de software zit in de BM5, maar wordt getriggerd door de aanwezigheid van de BS5.

    ALs je nu de BM5 dus voorziet van een wifi module. Dat kan redelijk makkelijk via het servicemenu. Dan is de BM5 te benaderen via de wifi. Blijft alleen het triggeren van de software voor het gebruik van de Beo6.

    Op het general/BS5 forum waren laatst ook al diverse topics over het kunnen benaderen van de BM/BS5 via een Android telefoon. Ook dat werkte alleen als je een BMBS5 combi hebt.  

  • 11-27-2011 2:11 PM In reply to

    Re: Bo6

    Bedankt!

    Dus BM5/BS5 blijft beste comb i.p.v. B.Encore met eventueel ex ap bijv. nas?

     

  • 11-27-2011 2:53 PM In reply to

    Re: Bo6

    Als je gebruik wilt maken van een NAS, dan heb je 2 mogelijkheden.

    De complete set BM/BS5 of de BS5Encore.

    Als ik het goed heb begrepen, is de Encore een standalone apparaat. Dus heeft hij geen linkmogelijkheden.

    De 2-weg communicatie middels de Beo6 schijnt nog niet te werken en vereist een wifi dongle in de BM5 of gaat via de wifi van je eigen netwerk.

    De complete set BM/BS5 heeft als voordeel de interne schijf (van nu 1 TB) en de link aansluiting.

    Maar ja, de encore is toch aanzienlijk goedkoper dan de complete set. Ik meen ongeveer €2700 t.o. €4850. 

Page 1 of 1 (4 items)