in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-08-2011 4:25 PM by Beobuddy. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-06-2011 3:28 PM

    • mhjh
    • Not Ranked
    • Joined on 10-06-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Apple tv (2nd) met HDMI naar beovision 7-32 met Dvi, beeld en geluid / HDCP

    Ik heb een beovision 7-32 uit 2006 zonder een HDMI verbinding.

    DVI-I en diverse ander connecties zijn nog wel beschikbaar op de TV.

    Afgelopen week heb ik een Apple tv (2nd) gekregen.

    Ik wil deze graag met beeld en geluid aansluiten.

    Beeld gaat prima via een standaard kabel HDMI-DVI. Kan ik iets met de optische uitgang van de ATV of is er een mogelijkheid van hdmi uit en de combi van DVI en tulp in?

    Geluid lukt uiteraard niet met DVI, heeft iemand een idee om geluid via de B&O te krijgen?

     

    Een tweede vraag hieraan gerelateerd betreft de mogelijkheid om HDCP te tonen op de TV. Toen ik mijn iPad op AirPlay zette kwam een YouTube keurig in beeld, alleen afspelen lukte niet met de alert van HDCP niet aanwezig. Iemand een idee om dit op te lossen?

  • 10-07-2011 3:31 PM In reply to

    Re: Apple tv (2nd) met HDMI naar beovision 7-32 met Dvi, beeld en geluid / HDCP

    Die apple tv geeft dus alleen geluid via hdmi of optisch.

    Je zou een optisch naar coax converter kunnen gebruiken. Maar in dat geval ben je nog steeds beperkt tot het DD/DTS geluid.

    Gewoon stereo PCM wordt niet door de 7-32 geaccepteerd. Tenzij dat daar een update voor is geweest.

    Hier zo'n converter:

     

     


  • 10-08-2011 3:51 AM In reply to

    • mhjh
    • Not Ranked
    • Joined on 10-06-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: Apple tv (2nd) met HDMI naar beovision 7-32 met Dvi, beeld en geluid / HDCP

    Betekent deze oplossing dat het video signaal via de hdmi dvi kabel gaat en dat het audio signaal dan via de optische uitgang door de converter via coax de tv ingaat? Of gaan zowel audio als video via de converter?

     

    Is het jou bekend of in de eerste oplossing beeld en geluid nog synchroon blijven lopen? Of krijg ik een situatie waarin bv het geluid met vertraging het beeld volgt?

  • 10-08-2011 4:23 PM In reply to

    Re: Apple tv (2nd) met HDMI naar beovision 7-32 met Dvi, beeld en geluid / HDCP

    Alleen het geluid gaat door de converter.

    Het beeld gaat rechtstreeks naar de DVI aansluiting.

    Het synchroon lopen van beeld en geluid moet je proefondervindelijk proberen.

     

    Hier het aansluitschema:

     


  • 10-08-2011 4:25 PM In reply to

    Re: Apple tv (2nd) met HDMI naar beovision 7-32 met Dvi, beeld en geluid / HDCP

    Maar of de BV7-32 standaard over HDCP ondersteuning beschikt, weet ik niet...

Page 1 of 1 (5 items)