in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-16-2011 10:45 AM by BartS. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-09-2011 1:29 PM

    update UPC Mediabox / probleem STB-controller (opgelost)

    Hallo,

    Ik ben hier vrij lang niet op het forum actief geweest. Alles werkte probleemloos. Nu ineens heb ik toch een probleempje en daarom een vraag. Misschien weet iemand de oplossing.

    Ik heb een UPC-Mediabox op mijn BV 7-32 aangesloten. De Mediabox wordt via de de STB-controller van de BV bediend, waardoor ik de Beo4 kan blijven gebruiken. De STB-controller staat ingesteld op Motorola Dvi 5000. Nu lijkt het dat er vandaag een update van de Mediabox is geweest, waarna de Mediabox ineens niet meer reageert op de Beo4. Ook een andere Beo4 die ik in huis heb, doet het niet meer op de Mediabox. Zappen, kanaalkeuze en menukeuze reageren niet. Teletekst functioneert wel. De UPC AB heeft geen kuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zit er niets anders op dan de dealer benaderen?

  • 07-09-2011 2:16 PM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Ik zou eerst kijken of je oogje nog goed werkt.

    Gebruik de camera van je mobiele telefoon om te kijken of het ir-oogje daadwerkelijk ir uitzend bij een instructie van de Beo4.

    Maar gezien de teletext zal hij het wel doen....

  • 07-09-2011 2:27 PM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Ir-oogje werkt nog. DVD, TV, radio, alles functioneert. Ook met een tweede Beo4. Ik ben er bang voor dat er of een update is geweest (of een storing van vanmiddag) waardoor de Beo4 de Mediabox niet meer aanstuurt. Ik heb de TV en de Mediabox al beide een aantal keren ruim een minuut van de stroom gehaald. Mocht helaas niet baten. Ook het selecteren van een ander type ontvanger en daarna weer selecteren van de Motorola hielp niet.

  • 07-09-2011 2:35 PM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Maar de mediabox wordt door een ir-oogje bestuurd, toch? Die wordt aangestuurd via de BV. en dat maakt dat het niet uitmaakt welke Beo4 je neemt. Ook de bediening van de DVD staat er los van.

    M.a.w. zit het oogje nog op de goede plek op de mediabox, of hij is losgeraakt? 

  • 07-09-2011 3:27 PM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Het oogje zit er nog (en goed vast ook). Ik heb op advies van UPC de Mediabox ook nog teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit mocht helaas ook niet baten. Ik zal maandag de dealer wel eens bellen.

  • 07-13-2011 3:42 AM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Hoi, Ik lees al een tijdje mee op het forum en lees net het probleem bij de box van upc. Ik heb het zelfde probleem alleen bij mij is het geen beovision 7 maar nog een beovision avant rf. heb het oogje meerder keren los gehaald en opnieuw terug geplaats, dit allemaal werkt niet. alle andere functies op de tv werken wel correct.

     

    Ik hoop dat iemand een antwoord weet, want op deze manier is digitaal tv kijken wel erg vervelend.

     

    Groetjes pieter

  • 07-14-2011 1:17 AM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Ik heb een belafspraak staan met een monteur van de dealer (deze zit een drie kwartier rijden bij mij vandaan). De dealer was (nog) niet bekend met dit probleem. Ik neem aan dat we bij de belafspraak het servicemenu ingaan om te kijken of er iets raars aan de hand is. Wordt dus vervolgd.

    @Pieter: Heb jij het probleem ook sinds kort?

  • 07-14-2011 2:36 AM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    @ bartS, Ik heb de problemen een kleine 3 weken nu. Kwam terug van vakantie en sindsdien doet de kast moeilijk. Terwijl alle andere functies in mijn systeem het gewoon perfect doen. En als ik de upc ab gebruik dan doet de upc box het wel zonder problemen. dus ik denk eigenlijk dat het een update fout is van upc. Graag hoor ik wat de monteur denkt dat bij jou het probleem is.

  • 07-15-2011 2:55 PM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Ik ben vandaag met de monteur van de dealer o.a. door het servicemenu geweest. Alle foutcodes zijn uit het servicemenu verwijderd, alle instellingen zijn gecontroleerd, plug van de puc fysiek verwisseld naar uitgang 2, infrarood-oog schoongemaakt, het heeft helaas niet geholpen. De dealer gaat contact opnemen met B&O of er meer gelijke gevallen bekend zijn. Het lijkt er sterk op dat het probleem aan de UPC-kant van de keten zit, hoe vreemd het ook is. We wachten de reactie van B&O nog even af en daarna ga ik kijken of ik een nieuwe mediabox kan regelen.

  • 07-27-2011 3:37 AM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    Ik heb contact gehad met de dealer. Het probleem schijnt bekend te zijn bij B&O. Het moet te maken hebben met een UPC-update van de Mediabox. Na de vakantieperiode gaat de BV7 "geflashed" worden en zou het probleem verholpen moeten zijn.

  • 09-16-2011 10:45 AM In reply to

    Re: update UPC Mediabox / probleem STB-controller

    De BV7 is vanmiddag geflashed waarbij alle nieuwe softwarevarianten van UPC-mediaboxen zijn ingelezen. Op de instelling op de standaard UPC Mediabox functioneert alles weer als vanouds. De follow TV-functie voor de standby-stand van de Mediabox werkt nu ook. Voorheen werkte deze niet. 

    Enkel om te proberen is de instelling op Motorola DVi 5000 (zoals deze voorheen werd gebruikt) ook opnieuw ingelezen en deze instelling blijkt echt niet meer te werken. In een van de laatste UPC-updates zit dus iets dat de IR-aansturing van deze box frustreert.

    Tegelijk heb ik een Beo5, die ik gebruikt op de kop had weten te tikken, van aangepaste software laten voorzien. Een leuke gadget, met als prettige bijkomstigheid dat ik bij het zappen enkel de pijltjestoetsen kan gebruiken en dus geen combinatie pijltje/go meer hoef te gebruiken.

Page 1 of 1 (11 items)