in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-21-2011 11:02 AM by Kasper89. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-27-2011 5:28 PM

    hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    Hej alle!

    Jeg har i mange år haft glæden af andre B&O produkter, men har endnu ikke et fladskærms tv fra B&O og kigger mest efter let brugte BV7 skærme. Vi har kabel tv fra YouSee og en lejet Samsung HDD optager tilkoblet en ældre billig Samsung(sorry) LCD skærm uden DVB T-C eller lign.

    På f.eks. dba.dk sælges mange forskellige slags beovision7, som går for omkring 20-25K, men nok fordi de mangler noget opdatering? eller ikke er fuld HD? osv.

    Så mit spørgsmål til alle Jer sagkyndige er: Kan jeg klare mig uden det nyeste software opdatering og MPEG 4, når jeg jo har kabel tv. Det fungerer jo fint med gamle billedrørs-tv og Koreaner-skærmen? Så hvad bør jeg gå efter når der ikke er finanser til et helt nyt BV7- uden at føle sig xxx-rendt om et år eller to? 

    Og et BV7 har to forskellige slags højttalere, er den beolab 7-4 med ALT bedre end beolab 7-1 eller 7-2?

    På forhånd tak!

      

  • 05-28-2011 5:37 PM In reply to

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    BL7-4 er designet til Surround eller ihvertfald også sidehøjt., jeg har selv 7-2, og den gør det fantastisk. 7-4 er kun en mono højttaler.
    Jeg bruger selv en ekstern DVB-C boks (Zaptor) til mit BV7, og det virker rigtig godt via PUC koder.
    Men jeg synes den er lidt svær for dig umiddelbart, man kunne også overveje en 8-40 (hvis man kan lide designet, jeg er selv rigtig glad for vores 8-32), 8-40 gengiver billedet rigtig godt og har en god højttaler, tjek evt. testen på flatpanels.dk.
    Alternativt, 10-40, de kan også snart fåes som brugte. Og den er også testet på flatpanels.dk. 8-40 og 10-40 har indbygget DVB-C, og mangler blot en Blueray afspiller, find en som kan betjenes via PUC koderne.

    There is something about B&O.....

  • 05-29-2011 5:46 PM In reply to

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    Hej MRpenta

    Jeg købte selv et BV7-40 brugt via dba.dk i sommer. Det er en MK3 og jeg vil ikke anbefale dig at købe tidligere versioner. De der sælges omkring 20-25K er MK2 eller endnu ældre.

    Jeg er meget tilfreds med mit TV og selv om der er kommet både en MK4, MK5 og der er noget nyt på vej til efteråret så synes jeg MK3 følger godt med. Men du skal nok regne med priser fra 35K og op efter. Med et DVB-HD modul indbygget kan du se YouSee via dets DVB-C Tuner. Det synes jeg er en rar ting, men det er ikke alle de udbudte TV der har det.

    Jeg har den lodrette 7.4 højttaler i en surroundopstilling. Den egner sig ikke til andet, så hvis du ikke skal have surround, så gå efter en 7.2. 7.4 er en fantastisk surround center, men virkelig skidt stand-alone TV-højtaler. 

    Mine anbefalinger tager udgangspunkt i BV7-40. Jeg kan se du ikke har skrevet om du kigger på 32 eller 40 tommer. Skriv endelig, hvis du der dukker flere spørgsmål op.

  • 05-30-2011 4:58 PM In reply to

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    Tak for svarene.

    Af svarene står det klart at jeg skal kigge efter et BV med 7-2 stereo højttaler, så der er jeg ikke i tvivl længere. Jeg har ikke planer om en surround opstilling.

    Jeg er ude efter et 40 tommers, fordi det skal hænge på væg i stuen og måske også gerne kunne tilkobles mine gamle Pentaer, som også står der. Så skal der vel være indbygget masterlink modul?

    Er der nogen, der kort kan forklare hvad PUC koder er for noget for en ignorant som mig og hvorfor det er svært med kabel tv og en yousee boks(den er kun lejet)?

    Jeg havde allerede læst anmeldelserne på flatpanels og kan godt se at BV8-40 har indmaden, som jeg skal bruge. Men er stadig lidt i tvivl om jeg kan lide designet på den.

    Så en brugt BV10-40 er måske nok mit bedste alternativ til BV7´eren. 

    Er det egentlig værd at betale de 5K ekstra for anti-refleks skærm, hvis det skulle ende med et BV10-40?

     

     

     

     

     

  • 05-30-2011 6:36 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    MRpenta:

    Er der nogen, der kort kan forklare hvad PUC koder er for noget for en ignorant som mig og hvorfor det er svært med kabel tv og en yousee boks(den er kun lejet)?

    PUC gjør at fjernsynet kan styre bokser (f.eks digitale tunere, YouSee, Blu-ray spillere osv.) fra andre produsenter. Dette gjør at du kan fjernstyre de med Beo4/Beo5 akkurat som du kan med den innebygde DVD-spilleren. Fjernsynet emulerer signalene fra fjernkontrollen til boksen, og derfor må den vite hvilken boks du har koblet til og hvilke koder den bruker. Så derfor må du ha de riktige PUC kodene til den boksen du bruker og dette lastes inn i fjernsynet av en servicetekniker.

    Vet ikke så mye om YouSee, da vi ikke har det her i Norge, men de aller fleste bokser er støttet så er ganske sikker på at det skal fungere fint.

     

    Hvis du skal koble til Pentaene dine, så kan du bruke de som fronthøyttalere og så bruke fjernsynets høyttaler som senterhøytaler (en surround oppsetning uten bakhøytalere), og da er det fordel med 7-4. Men dette avhenger jo av hvordan høyttalerne er plassert osv. Trenger ikke Masterlink for dette, kun Powerlink. Masterlink benyttes når du skal koble fjernsynet opp mot et stereoanlegg eller et BeoLink system.

     

    Flott TV - lykke til med jakten!

  • 06-01-2011 4:26 PM In reply to

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    Du skal lige være klar over at du ikke får Info i dine penta hvis du vælger et BV10 serien

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 10-21-2011 11:02 AM In reply to

    Re: hvilken fladskærm skal jeg vælge?

    Når du ser på BeoVision 7-40, vil jeg anbefale dig at kigge efter en Mk3 som det absolut ældste! Jo nyere jo bedre, og hvis du skulle være heldig at finde en mk4 med Blu-Ray i, ville det være endnu bedre.

    Ang. antirefleks til BeoVision 10, så afhænger det jo af placeringen af skærmen. Står den ikke et sted, hvor den er udsat for skarpt lys fra vinduer, lamper osv. jamen så spring antirefleks over. Men står den derimod på et lysudsat sted, er antirefleks altså en god ting at have.

    Men du kan evt. starte uden antirefleks, og så senere tilkøbe dette, hvis du skulle få gener af lyset.

Page 1 of 1 (7 items)