in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-25-2007 2:50 AM by beologisch. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-21-2007 2:04 AM

    rear speakers in audio mode

    Hallo,

     Ik heb de volgende configuratie:

    BeoSound 2300, BeoVision Avant met dolby digital, BeoLab 8000(front), BeoLab 4(rear). De speakers zijn aangesloten op de avant m.b.v. splitters en de 2300 is d.m.v. een converter aangesloten op de avant.

    Als ik nu radio/CD selecteer op de beo4 gaan alleen de frontspeakers (l/r) werken, niet de surround opstelling. op TV dito. Alleen wanneer ik de rear speakers bewust selecteer in het setup menu van de avant, werken deze. wanneer ik het geheel op standby zet en vervolgens weer aanzet is het weer als boven beschreven.

     

    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt

  • 07-21-2007 4:00 AM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    In het menu van het laatste jaar heeft b&o dit pas aangepast, bij de huidige schermen. In video-mode, kun je dan kiezen voor 1, 3 of 5 speakers, bij het opstarten. In audio-mode, voor 2 of 4 speakers.

    Bij je huidige opstelling is dit dus niet mogelijk. 

  • 07-21-2007 6:08 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi
  • 07-22-2007 4:58 AM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    Nou, als ik een audio opstelling maak (labs aan de 2300), dan heb je een mooi vol kamervullend geluid bij audio, dit mis ik nu wanneer ik een video set up maak (labs aan de avant).

    Om een compromis te maken heb ik nu de 8000's op de avant en de 4's op de 2300. wanneer ik nu av-tv of av-cd selecteer op de beo4 heb ik deels het gewenste geluid, alleen geen surround.

  • 07-22-2007 5:01 AM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    Hallo Alain,

     

    Ik was eerst niet erg tevreden over de 4's. alleen vind ik ze niet zo sterk klinken.

    Samen met de 8000's op de 2300 klinken ze echter geweldig! alleen dus weer niet zo in een surround opstelling. Het geluid wordt dan weer door de avant geregeld, en dat is net wat minder vol dan wanneer het gelijk wordt verdeeld door de 2300.

  • 07-23-2007 7:10 AM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    Hallo Gerben,

    In mijn opstelling zijnde avant icm. BS4 met 4 front [penta III plus BL5000] en 2 rear speakers [BL4500] is dit idem dito het geval. oplossing? bij opstarten audio bron via list knop beo4 "speaker" selecteren [heb ik nu met opzet als 1e keuze staan] en gewoon de 4 indrukken of bij video surround de 5 [de avant start nu eenmaal altijd op in speakerstandje 3]

    ff wennen, maar is inmiddels al gewoon geworden.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-24-2007 12:48 PM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    Hallo Leon,

     Het werkt! geweldig bedankt.

     

    Groet, Gerben

  • 07-25-2007 2:50 AM In reply to

    Re: rear speakers in audio mode

    graag gedaan en heel veel plezier gewenst met jouw geweldige B&O opstelling !

    imho geen betere beeld en geluidsweergave mogelijk, dan met de Avant; ihb de RF versie !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (9 items)