in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-09-2011 7:00 PM by animar. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-28-2011 3:04 PM

    Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    We staan op het punt om een nieuwe beovision aan te schaffen ter vervanging van onze 4-42".Zijn gisteren dan bij de dealer eens op ronde gegaan en het staat al vast dat het een 40" zal worden,de 46"is te groot voor onze ruimte en valt dus al af.We vertrokken met het idee te gaan kijken voor een beovision 10 welke daar dan ook fantastisch aan het spelen was maar toen viel die 8-40"mij ook op en die speelde verassend goed naar mijn mening waardoor we aan het  twijfelen zijn geraakt.Uiterlijk vinden we de 10 wel wat leuker en knapper,maar anderzijds heeft de 8 toch ook wel wat.Als je enkel naar de fin.kant kijkt is het snel opgelost,de beovision-8 is 1800 euro goedkoper.Het enige wat me wel wat stoort aan dat toestel is dat er geen glasplaat voor het beeldscherm zit en nogal mat in zijn geheel oogt.Spijtig genoeg vond de dealer dan ook zo direkt niet een duidelijke foto hoe de beovision-8 er uit zou zien hangend aan een wand(komt bij ons aan de wand te hangen).Nu is mijn vraag,is de 10 nu technisch zoveel beter dan een 8 of is dat vrij grote prijsverschil enkel te wijten aan het design,het zijn uiteindelijk toch beide 40"toestellen?De 10 heeft nu wel dat led scherm,maar is dat nu buiten het verbruik gezien zoveel beter dan een normaal scherm?

  • 08-28-2011 5:01 PM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Binnenkant weet ik niet al te veel vanaf. Maar je zit in ieder geval met een (beperkt) verschil in aansluitingen, verschil in backlight systeem (backlight vs. edge led), 

    Wat mij verder opviel is:

    • wel/niet een glasplaat. Beeld met glasplaat geeft, naar mijn mening, diepere kleuren waardoor het beeld beter wordt
    • beter geluid uit de BV10
    • en wat je zelf al aangeeft design/plaatsing (subjectief)

    Ik denk dat m.n. de glasplaat en het design het grootste deel van het prijsverschil verklaren, en de de technische verschillen daar slechts beperkt in bijdragen. M.a.w. als je de 1800 euro belangrijker vind, kies de BV-8, je hoort er veel positieve verhalen over en als je wilt kan je later altijd nog "opwaarderen".

    Ik heb overigens een BV10.

  • 08-29-2011 10:15 AM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Beter geluid zijn de meningen over verdeeld hoor Harry.

    Met edge led heb je weer last van clouding.

  • 08-29-2011 5:33 PM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Wel,persoonlijk vond ik dan wel de bv-8 beter klinken,maar dat vinden we dan weer niet zo belangrijk daar onze pentas toch steeds mee aanslaan bij het inschakelen van de tv.Eerst een bv-8 kopen om later wat op te waarderen....vind ik maar niks en is dus ook geen optie voor ons.Die 1800 euro is natuurlijk al wel een aardig bedragje(een beolabje-11 b.v) maar geeft uiteindelijk in de keuze geen doorslag voor ons omdat we met het idee van een bv-10 vertrokken waar,maar met toen de bv-8 te zien en horen spelen denk je wel al is na natuurlijk.

    Welke van de 2 heeft dan de edge led of hebben beide dat?En is die clouding dan echt zo vervelend?Heb er geen ervaring mee.toch al bedankt voor de raad en reacties.

  • 08-30-2011 10:33 AM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    BV10 heeft edge led,de BV8 niet.

    BV8-40 krijg je geen spijt van hoorYes -  thumbs up

  • 08-30-2011 4:55 PM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Het is dan toch maar de bv-10 40" geworden dankzij een mooie korting.Hij wordt donderdag 8/9 geleverd en geinstaleerd door de dealer.Hopelijk krijgen we er nu geen spijt van.

  • 08-31-2011 10:45 AM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Denk het niet hoor.

    Als ik de plaatsing er voor had ging ik ook voor de 10.

    Veel plezier

  • 09-03-2011 4:42 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    animar:

    Het is dan toch maar de bv-10 40" geworden dankzij een mooie korting.Hij wordt donderdag 8/9 geleverd en geinstaleerd door de dealer.Hopelijk krijgen we er nu geen spijt van.

    Gefeliciteerd. Denk niet dat je er spijt van krijgt. De 10 is al een schilderij als hij uit staat :). Welke kleuren combinatie heb je genomen?

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-03-2011 6:40 PM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    koning:

    Beter geluid zijn de meningen over verdeeld hoor Harry.

    Met edge led heb je weer last van clouding.

    Laat ik het anders zeggen: ik vond het geluid uit de BV10 prettiger dan bij de BV8. Waarbij ik wel wil aantekenen dat de BV8 een goed geluid heeft. Smile

    Wat clouding betreft kan ik het (helaas) alleen maar met je eens zijn en er is weinig aan te doen (echt storend vind ik het inmiddels niet meer).

    @Animar

    Gefeliciteerd met je aanschaf!

  • 09-04-2011 7:19 AM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    Wel beobird,laat me zeggen dat we nogal de klasieke weg op gegaan zijn en gewoon zwart met zwarte doek genomen hebben.We kunnen daarna eventueel nog een ander kleurtje bijkopen:+/-180 euro,vrij veel voor een doek met enkele magneten,niet?Nu is het nog afwachten tot a.s.donderdag.

    Niemand interesse voor een 4-42" uit '05 met beosystem 2 zonder speaker?

  • 09-09-2011 7:00 PM In reply to

    Re: Weet niet goed wat kiezen vison 8 of 10?

    De beovision-10 is gisteren geleverd en geplaatst,echt een prachtig hangend ding aan onze wand.Qua beeld was het toch wel eventjes aanpassen,is dus echt wel wat anders dan onze plasma 4-42"!Het enige echte jammerlijke is dat nu de displays van de pentas en beolabs-5000 tegen de wand niets meer doorgeven,volgens de dealer zou de beovision-10 geen data signaal meer doorsturen?Vind het dan wel vreemd dat je in het keuze menu voor de speaker instellingen nog "wel"kan kiezen voor aansluiting voor de pentalabs,waarom dan geen data signaal meer?Zou hier nog iets kunnen aan gedaan worden,iemand hetzelfde probleem of toch gehad?

Page 1 of 1 (11 items)