in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-07-2011 3:06 PM by kronzilla. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-06-2011 4:55 PM

    Beolab 4 (pc)

    Beste leden, dit moet toch echt even van mijn hart....

    Ik heb net een paar Beolab 4's voor mijn Imac gekocht. Over de afwerking en geluidskwaliteit niets dan lof maar....

    toen ik de rechterkant van het luidsprekerpanneel verwijderde, waar dus het typeplaatje etc opgekleefd zit,

    naast dat er een icepower versterker etc inzit, was ik wel teleurgesteld, en dit door het volgende: country of origin: China!!!!!!!

    dusja het hek is al van de dam zeker? Het Deense merk maakt nu ook hun volledige producten in China....

    Wat vinden jullie ervan? Ik vind het een schok :-( en maybe cru, had ik het geweten had ik ze niet gekocht. Dat is erg principieel ik weet het...

    Filed under:
  • 05-07-2011 3:28 AM In reply to

    Re: Beolab 4 (pc)

    Kronzilla,

     

    Je hebt helemaal gelijk. Maar had je de speakers ook gekocht als ze €1500-€2000 per set waren? china is nou eenmaal iets goed koper als denemarken.

    Zelfde met de BeoSound 8. Als er een prijskaartje op stond van €1500 made in denmark was het lang niet zo'n succes geweest als €980 en made in china.

    Fijt blijft wel dat het zonde is dat zo'n mooi product in china word gemaakt maar de meeste Apple producten komen ook uit china en daar is op de kwaliteit ook niets aan te merken.

  • 05-07-2011 5:18 AM In reply to

    Re: Beolab 4 (pc)

    Met de kwaliteit van producten Made in China hoeft niets aan de hand te zijn, als de controle op de kwaliteit ter plekke maar goed is. En ook bijvoorbeeld Engelse merken als Quad en KEF komen grotendeels uit China, maar worden net zoals de producten van B&O wel in Europa ontwikkeld.

  • 05-07-2011 6:56 AM In reply to

    Re: Beolab 4 (pc)

    Open je iMac........

    Waar is deze gemaakt...... Ja meestal ook in China.

    Ik hoor zie nooit een opmerking hierover.

     

    De meeste mensen sluiten zelfs de ogen als de arbeidsomstandigheden bij de chinese apple leveranciers ter sprake komen, ondanks de miljarden winst.

    ik moet trouwens eerlijk erkennen dat als rechtgeaarde Nederlander de prijs nooit te laag kan zijnStick out tongue

     

    Trouwens kwalitatief hoeft dit totaal niet minderwaardig te zijn, als de kwaliteit van materialen, van het proces en productie maar aan de standaard die wij van B&o kennen voldoen


  • 05-07-2011 3:06 PM In reply to

    Re: Beolab 4 (pc)

    MJa, ma eigelijk is europa de schuld hiervan, de loonkost ligt hier heel hoog, en als ze meer winst kunne hale door het te laten produceren in een ander land... De trots van "made in denmark", als het zo doorgaat zullen alle B&O producten made in china worden wellicht.

    Ja Apple is idd made in china. Vroeger wilde ik dit merk niet omdat er veel giftige materialen inzaten,was dus puur principieel. Nu is het veel beter qua recyclable stoffen. Een ander iets, het merk Barco (high-end professionele projectoren) worden nog altijd in Kuurne (Kortrijk) in Belgie gemaakt. B&O heeft de modernste anodiseerfabriek van europa naar het schijnt. Qua afwerking zijn wij europeanen nog iets veeleisender dan de aziaten. (voor hun markt bvb,als het functioneert is dat al dik in orde, terwijl het hier qua veiligheid niet eens zou het land binnen mogen.)

Page 1 of 1 (5 items)