in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-12-2011 1:39 AM by kingdom. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-30-2011 2:45 AM

    HDR1 infrarood probleem

    Mijn HDR1 is aangesloten (via Scart) op mijn Beovision 5. Een STB (strong 6850) heb ik aangesloten via Scart op mijn HDR1.

    Ik kan met mijn afstandbediening (BEO4) niet de STB aansturen. De infraroodkabel die op de HDR1 is aangesloten, is een originele BEO IR kabel, en is goed gepositioneerd.

    Zit dit probleem in software, of is mijn IR uitgang van de HDR1 niet goed?

    Filed under:
  • 03-30-2011 9:03 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    Waar is de STB (Strong) als STB benoemd?

    In de BV5 of in de HDR1?

    Als de STB is benoemd in de BV5, dan moet ook de STB direct op de BV5 worden aangesloten. Bijvoorbeeld: STB-DTV op AV scart, dan moet de ir-oog vanuit de BV5 komen.

    Heb je de AV scart van de HDR1 gebruikt, dan moet je de AV van de HDR1 als STB benoemen en komt het oogje vanuit de HDR1.

    Dat benoemen van de STB gebeurt in het setup menu van de HDR1.

    De bediening gaat dan vanuit het hoofdmenu van de HDR1. In dat hoofdmenu wordt dan een kleurtje( dacht groen) toegewezen om de STB aan te spreken.

  • 03-31-2011 1:32 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    De STB die aan de HDR1 hangt is benoemd in de HDR1. Ik heb inderdaad een tweede STB (Philips) die aan de BV5 hangt, en die in het BV5 menu is benoemd (onder aansluitingen).

  • 03-31-2011 2:53 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    De bediening gaat dan dus via het hoofdmenu van de HDR1.

    Je kiest dus VMem en direct daarna een kleurtje (meen groen). Dan moet de STB opstarten.

    Mocht hij dat niet doen, dan kun je werking van de ir controleren door gebruik te maken van de camera in een mobiele telefoon.

    De ir-instructies worden dan zichtbaar en weet je gelijk of de ir het überhaupt doet.

     

    Ik neem verder aan dat je ir kabel in de data aansluiting van de HDR1 hebt?

  • 04-01-2011 1:51 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    Het probleem is nu opgelost, door met mijn mobiele camera te controleren zag ik inderdaad dat de instructie via de Beo4 correct wordt doorgegeven aan het IR oog. In mijn HDR1 kan ik alleen de Strong 3500 specificeren, terwijl mijn STB die aan de HDR1 hangt een strong6850 is. Ik heb een 'oude' philips DSR STB aan mijn HDR1 gehangen, en die Philips STB is wel gedinieerd in de lijst van STB's in mijn HDR1 set-up menu, en dan werkt het ook.

    Dus mijn probleem is opgelost. Dank voor de snelle reacties !!

  • 04-12-2011 1:39 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    Test even of er een ir-signaal uit je stb kabeltje komt.

    Door het stb kabeltje even op de camera van je telefoon te plakken - zie dan rood licht op je schermpje. Zoja dan heb je idd IR singaal.

    www.beolink.nl
  • 04-12-2011 1:39 AM In reply to

    Re: HDR1 infrarood probleem

    (Probleem

    was al verholpen las ik later)
Page 1 of 1 (7 items)