in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-05-2011 2:59 PM by Beobuddy. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-05-2011 2:18 PM

    • Leo
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2011
    • Twente
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Type 6632 speakers

    Hallo,

    ben in het bezit gekomen van 2 mooie B&O speakers type 6632.

    Ik zou ze willen gaan gebruiken in een manege zaaltje.

    Nu is het zo dat het al een behoorlijk oudje is ze zijn van 1988 tenminste dat staat onderop de mooie speakersset.

    Uiteraard heb ik al op internet rondgekeken en ben daarom ook hiet bij dit mooie forum aangekomen.

    Wat heb en ben ik nodig om deze set aan te sluiten en waar kan ik eventueel een manual of handleiding hier over vinden of kopen? 

    Ik hou me aanbevolen voor reacties en of goede raad.

    Groetjes,

    Leo

  • 01-05-2011 2:59 PM In reply to

    Re: Type 6632 speakers

    Beste Leo,

     

    Welkom op dit forum Smile

    Je hebt een setje Penta mk3's in je bezit. Voor velen nog een grote wens om ze ooit te mogen bemachtigen.

    Hier vind je wat informatie: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=808

    Wat je nodig hebt is een Beomaster, Beosystem of Beocenter met het liefst een powerlinkaansluiting.

    Middels de powerlinkabel stuur je de versterkers aan die onderin de zuil zijn verwerkt. Je kan ze ook op een ander merk versterker aansluiten, maar dat geeft dat je er niet het maximale eruit zult halen.

    Het speakerdoek kan eraf en dat zou je eigenlijk moeten proberen om te controleren of de middentoners nog heel zijn. Meestal verdrogen de randen van de speakertjes en dan klinken ze niet  meer zoals het hoort. De middentoners zitten achter het onderste doek.

Page 1 of 1 (2 items)