in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-22-2010 2:38 PM by Blackrix. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-22-2010 8:50 AM

    beolab 5 via digital audio out [S/PDIF]

    Hi,

    Heeft er iemand ervaring met Beolab 5 via S/PDIF? Dit maakt gebruik van de ingebouwde DACs van de speakers en is in het algemeen dus een betere kwaliteit dan via de B&O draadjes. Een beetje onhandig is het wel: je moet dan apart het volume regelen van de speakers via de Beo4 of Beo5 afstandsbediening. Ik ben erg nieuwsgierig of de speakers ook aan te sturen zijn de met de technologie van Logitech Harmony, omdat mijn droom set-up gaat bestaan uit de nieuwe Logitech Revue (remote IR blasters ingebouwd) met Beolab 5 - vooral om mijn digitale selectie (FLAC) optimaal te kunnen benutten. Een extra zapper alleen voor de speakers is dan een beetje stom.

    Kan iemand zijn ervaringen delen?

    Groet,

    Sander

     

     

    Filed under: ,
  • 10-22-2010 2:38 PM In reply to

    Re: beolab 5 via digital audio out [S/PDIF]

    Je kan een digitaal aangeboden signaal niet in volume regelen. Je zal dus altijd een extra afstandsbediening moeten gebruiken. Als je een B&O set hebt (bijvoorbeeld BeoSound 9000) wordt het volume van het digitaal aangeboden signaal ook door de BeoLab 5 geregeld, alleen wordt de volumeregeling dan gestuurd via het datasignaal van de powerlinkkabel. Va dat datasignaal wordt namelijk ook de volumestand meegestuurd, de BeoLab Penta eigenaren weten waar ik het over heb.

Page 1 of 1 (2 items)