in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-07-2010 3:53 PM by Bundy. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-01-2010 9:56 AM

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Højttalerledning

    Hej

    Er der nogen der ved om man stadig kan købe originale højttalerledninger til beovox højttalerne? Jeg mangler nemlig et sæt der er 8m.

     

    Mvh Mogens

  • 04-01-2010 11:52 AM In reply to

    • Kristian
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-14-2010
    • Danmark, Odense
    • Posts 10
    • Bronze Member

    Re: Højttalerledning

    Jeg ved ikke om man stadig kan få de helt originale kabler ved B&O men man kan sagtens lave kablerne selv. Du skal bare købe noget højtalerledning i den nærmeste hifi-butik, og så nogle af de her stik:

    http://global.ebay.com/10_Bang_Olufsen_BO_2-pin_DIN_Speaker_Connectors_Plugs/110513631147/item

  • 04-02-2010 2:05 AM In reply to

    • classic
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Venø - Struer / Denmark
    • Posts 224
    • Founder

    Re: Højttalerledning

    Jeg tror du kan finde de HT stik noget billigere andre steder.

    Prøv http://www.pc-elektronik.dk/shop/

    /Frede

    Beolab 5000 -  "If another amplifier sounds different then it needs repair!"

    Filed under:
  • 04-03-2010 12:43 PM In reply to

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Re: Højttalerledning

    Du kan også prøve her:

    http://www.av-connection.dk/

    De har både "normale" højtalerledninger og DIN-stik som benyttes på ældre B&O højtalere.

    B&O højtalerledninger var iøvrigt almindeligt 0,75 mm lysnetkabel.

  • 04-06-2010 4:14 AM In reply to

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Re: Højttalerledning

    Tak for jeres input.

    Det med selv at lave ledningerne kender jeg egentlig godt. Sagen er, at jeg har Martin "Dillen" igang med at istandsætte et beolab 8000 system. Vi snakkede om det store strømforbrug en beomaster 8000 har og han fortalte, at man ikke skulle pille ved højttalerledningerne når man spiller højt, da det kunne give et rap over fingerne. Jeg tænkte så, at jeg hellere måtte lade være med selv at rode med det og istedet købe "fabriksfremstillede" kabler der var støbte. Men det kan da godt være det er fjollet.  

  • 04-07-2010 3:20 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Højttalerledning

    Det er rigtigt, at en Beomaster 8000 potentielt kan lave 110V AC på højttaler-udgangene.
    Det er en kraftig forstærker der arbejder på +/- 55-60 Volt med en 700W transformator
    i ryggen og det kan man godt mærke hvis man er uheldig.
    De fleste vil nok heller ikke pille ved kablerne mens musikken spiller højt men den burde næsten
    have en mærkat med en advarsel bagpå for alle tilfældes skyld.

    Men du kan nu godt selv lave kabler med stik, der kommer jo ikke strøm på kablerne før
    du tilslutter dem.
    Hvis ikke du selv vil lave dem, kan jeg måske hjælpe dig med at lave nogle
    i passende længder.

    De originale kabler er faktisk rigtigt gode men jeg er ikke sikker på hvilke længder
    de findes i i dag.

    Martin

    PS: Jeg er i gang med dit Beolab 8000 men de nye ophæng (kanter) til dine Beovox MS150, jeg har fået fra min
    producent var ikke i den kvalitet, de plejer at være. De rigtige skulle nu være på vej og jeg vil foretrække at
    vente til de kommer, selvom det måske giver et par ugers ventetid, fremfor at montere noget tilpasset bras.
    Ventetiden udnyttes til at se lidt nærmere på de skjolder, kabinetterne har ovenpå.  Whistle

  • 04-07-2010 3:53 PM In reply to

    • Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

    Re: Højttalerledning

    Jeg synes det er fint, at du vælger at vente på bedre ophæng. Bliver de forresten af gummi eller skum? Skrider det ellers planmæssigt frem med resten af sættet? Jeg glæder meget til at se og høre det færdige resultat, men venter gerne på at det bliver helt rigtigt.

     

    Mogens

Page 1 of 1 (7 items)