in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-19-2009 8:28 AM by koning. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-05-2009 2:04 AM

    Beovision 7 32" beperkingen

    Ik heb inmiddels al mijn 2e BV 7 32"  (maart 2008 MKIII???) maar er zijn toch een aantal dingen die me behoorlijk op beginnen te breken.

    In principe blijf ik erbij dat 32" groot zat is en mijn hele woonkamer hoeft geen bioscoop te worden.

    Waarom heb ik alleen 1 dvi aansluiting?

    Waarom worden er zo weinig digitale geluidsformaten ondersteund in de 32"versie?

    Waarom is er nog geen blu ray dvd speler?

    Waarom is ie nog niet full HD?

    Is er nog zicht op een nieuwe versie die bovenstaande zaken allemaal oplost of ben ik gedoemd tot een B 7-40?

    Een BV 10 is geen optie, mooie TV maar vindt een BV 7 "luchtiger"en oogt minder groot.

    Graag jullie reactie, ik zit nu echt te prutsen om zaken digitaal aan te sturen en buiten het geluid van de BV 7 wat subliem is,

    is een knappe LCD van pakweg 3 mile van elk ander merk qua beeld gewoon beter.

     

    Chucky

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-05-2009 3:32 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    1 dviBig Smile

    Dat is ook niet meer van deze tijd.

    Nu hebben ze 2 x Hdmi.

    WAAROM NIET GEWOON 4!! zoals elk ander merk.

    2 HDMI is gewoon tekort.

    Moet je weer met expanders gaan werken.

    Full hd op 32'', ik weet niet of je dat gaat zien.

    Ze hebben al eens een test gedaan met hd ready en full hd en de conclusie was dat je heel goed moest kijken om het verschil te zien.

    Voor 3 mille een andere lcd beter.....weet ik niet.....maar even goed denk ik wel zeker.

    Maar dan heb je natuurlijk niet de mooie afwerking,integratie,stb controllers etc etc..

  • 12-05-2009 5:38 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Je zit me gewoon uit te lachen Wink Ik heb inderdaad gezien dat er nu 2 keer HDMI op zit, ja leuk.

    Gaat nu al niet passen laat staan over 2 jaar. Ik blijf upgraden. Is er geen expander die zoals vroeger met scart ertussen kan?  

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-05-2009 8:20 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik lach je niet uit hoor integendeel.

    Het was voor mij ook altijd al een raadsel waarom ze niet meteen HDMI in plaats van dvi op hun platte tv uitvoerde.

  • 12-05-2009 9:55 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik heb hetzelfde type BV 7 staan. Het enige manco vind ik de snelheid van het beeld, voor het overige is het beeld prima. Inherent aan LCD is dat lage resoluties niet om aan te zien zijn. Dat ligt niet aan de BV 7. Full HD op 32" biedt geen winst.

    Ik overwoog ook om naar de 7 40" over te stappen vanwege de Blue Ray drive. Maar het bij te leggen bedrag was gigantisch. B&O biedt de mogelijkheid een externe Blue Ray dvd-speler aan te sturen op de BV 7. Mijn dealer raadde deze optie aan. Deze optie is veel goedkoper dan een eventuele BV 7 met ingebouwde Blue Ray speler. Met die ene DVI-aansluiting is het overigens wel karig. Als je een PS 3 koopt heb je een spelcomputer en Blu Ray speler in een apparaat, maar dan zit je nog met een probleem als je een HD-decoder wil aansluiten.

  • 12-05-2009 10:23 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ja ik dacht eerst al dat Fred mij een oud type had verkochtLaughing Nee gekheid maar goed ik heb een mini mac, ben toe aan een nieuwe digitale kabeltuner en wil ook de stap naar blu ray maken. Ik ben me rot aan het zoeken naar switches:

     

    4* HDMI in naar 1 * dvi uit met digitaal coaxiaal. Wellicht iemand een idee? 

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-05-2009 10:52 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    nou heb ik dit gevonden:

     

    http://shop.oneremote.dk/content/8281u2%20%20UK.pdf

    Bij oneremote zijn ze slim en springen gelijk in bij de missers die B&O maakt. Dit is gewoon een STB met 4 HDMI aansluitingen. Ik heb wel is eerder wat besteld en dat was eigenlijk prima, duur maar werkte wel feilloos.

    Bart hoe heb jij je PS3 eigenlijk het geluid aangesloten op je bv 7 er zit alleen optisch op, met een omvormer? 

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-05-2009 11:52 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik heb er zelf (nog) geen PS 3 op. Ik overweeg het als ik voor Blue Ray ga (of een Panasonic speler). Heb begrepen dat dit wel mogelijk is, en dat bediening via de Beo 4 ook kan. Op het general forum heb ik er meen ik ook wel eens iets over voorbij zien komen.

  • 12-06-2009 5:55 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik ga het deze keer goed doen eerst alles omderzoeken voor ik weer allerlei gadgets en snufjes aanschaf. Wellicht een BV 7- 40" met satelliet. Of doorborduren op de BV 7-32. Evengoed met een nieuwe dvd speler en een tuner kabel of sat ben je al gauw  een paar euro's kwijt dus wil nu alles eerst goed bekijken voor ik een beslissing neem. Met de ondersteuning van de geluidsformaten ben ik ook al is mis gegaan, denk je digitaal coaxiaal aansluiting werkt het nog niet.

    Dank je Chucky

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-08-2009 2:17 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Die ondersteuning van geluidsformaten is toch met de laatste software opgelost?

  • 12-16-2009 9:04 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Nee voor zover ik weet heet een 32" een ander chassis dan een 40" en krijg je niet dezelfde geluidsformaten zoals PCM. Dat is ook mijn grootste probleem. Ik wil toch digitaal kijken en luisteren maar er is geen enkele ontvanger die ik op digitale tv van casema kan aansluiten waarbij het geluid werkt. 

    Vandaar het onderzoek naar Sateliet maar ik kan gewoon niet zoveel draden kwijt en ik kan ook geen muren openbreken dan wordt het te kostbaar.

    Ik zit eigenlijk gewoon vast aan mijn BV7 met scart.  

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-17-2009 3:30 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    de DSM van de BV7-32 kan zeker PCM verwerken! Anders zou het onmogelijk zijn om naar CD's en vele DVD's te luisteren.

    Aangezien DVD's weergegeven kunnen worden moet de DSM ZEKER in staat zijn om 2 kanaals 24bit 48kHz te reproduceren. Volgens mij is 2 kanaals 24bit 96kHz ook mogelijk (standaard spec van DVD!)

    Verder heeft de BV-7 een decoder die DD en  DTS (de "standaard" versies) kan decoderen.

     

    Een tijd lang was het echter onmogelijk om AL deze signalen via SPDIF weergegeven te krijgen. DD en DTS werkte wel maar PCM niet. Nu is echter door een sw update dit wel weer mogelijk.

     

    Niet mogelijk bij de BV 7-32 zijn de audioformate:

    DTS HD

    DD TrueHD

    multichannel PCM

     


  • 12-17-2009 2:28 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Weet je welke SW ik zit op 7.7?

    Dank je.

     

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-17-2009 4:02 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    het gaat eigenlijk om de AC3 sw.

    echter indien je deze software wilt opwaarderen moet de sw van de BV7-32 minimaal 7.84 zijn.

     

    dus bij sw versie 7.7 zal pcm via SPDIF niet werken.


  • 12-18-2009 4:58 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Wat zou nou de rede wezen waarom ze wel de schermen updaten en zo nodig electronica aan passen maar NIET up-to-date blijven met de geluids formaten.

     

  • 12-18-2009 12:11 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    alleen het scherm wijzigen is eenvoudig.

    het platvorm die het scherm en met daarin de audiocomponenten aanstuurd wijzigen is ingrijpend.

    zoals ik begijp is b&o bezig platvormen te ontwikkelen waarbij ze minder van de hardware afhankelijk zijn.


  • 12-18-2009 2:03 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    koning:
    Wat zou nou de rede wezen waarom ze wel de schermen updaten en zo nodig electronica aan passen maar NIET up-to-date blijven met de geluids formaten.

    Hoezo dan? Met die laatste update zit de 7-32 MKI tot MKIV aan zijn plafond wat betreft geluidsformaten. Als je doelt op die laatste formaten als DTS-HD, zal het nooit gebeuren om die over spdif te krijgen. Daar is niet genoeg bandbreedte voor en kan alleen over hdmi.

  • 12-18-2009 3:05 PM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik doel niet zo zeer op de 7 serie maar op de 8/10.

    Dus dts-hd kan je op geen enkele manier krijgen,ook niet met een decoder in de blue-Ray speler?

    Als dat zo is vind ik dat B&O de plank weer mis slaat,net als de eerste BV7 met dvi aansluiting.

    2 hdmi aansluitingen bevoorbeeld op de bv8/10,moet je weer met een verdeelkasje werken....lekker hoor

    Gewoon 4 aansluitingen net als elk ander merk,daar hebben de meeste mensen genoeg aan.

    ik koop even goed een B&O tv hoor begrijp me goed maar dit vind ik gewoon een tekortkoming.

  • 12-19-2009 4:00 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    DoubleU het DTS HD signaal kan toch over de hdmi gaan,die kan die bandbreedte makkelijk aan.

    Zou het niet een software update wezen?

  • 12-19-2009 6:46 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Ik had het over de 7-32, en dan niet het allerlaatste MK5 model. Je kunt dan wel een hdmi-expander erop aansluiten. Hardwarematig moet je toch met dvi voor beeld, en spdif voor geluid naar binnen.

    Maar zou het ontbreken van dts-hd nou zo´n grote tekortkoming zijn? Voor audio toepassingen kan ik me er wel iets bij voorstellen en dat gaat nu prima met de eerdere modellen. Maar voor films, ik weet het zo net nog niet. Met een normaal dts-spoor ervaar ik toch wel een mooie bioscoop-beleving. Zo zwaar is die compressie toch niet, dat er een significant verschil is.

  • 12-19-2009 8:28 AM In reply to

    Re: Beovision 7 32" beperkingen

    Voor films voldoet dts absoluut,maar concerten op dts hd das toch wel genieten hoor.Smile

Page 1 of 1 (21 items)