in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-19-2007 10:29 AM by Beobuddy. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-17-2007 9:13 AM

    Beolab speakers achter

    Nihil novi
  • 04-17-2007 9:41 AM In reply to

    Re: Beolab speakers achter

    Hi Alain,

    Zelf heb ik gekozen voor een design en tijd gepaste oplossing welke een heel goed geluid geeft in surround setup aan mijn avant icm. beosystem7000 nl. een setje beolab4500 mondriaans, als voorspeakers heb ik zowel de pentalab III als de Beolabs5000 staan/hangen. Persoonlijk vind ik de visuele combinatie van penta met 2500 of 4000 minder geslaagd, de beolab4 zijn zowiezo minder geslaagd als hifi speaker, meer iets voor de PC of hele kleine ruimte imho.

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-17-2007 4:38 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 04-18-2007 3:34 AM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beolab speakers achter

    Beolabs 4 zijn meer bedoeld als PC-luidsprekers, voor achterluidsprekers zou je inderdaad beter Beolabs 4000/6000 kunnen gebruiken.

    Of misschien nog een setje Penta's? Wink

     

    groet, 

    Paul

  • 04-18-2007 6:32 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beolab speakers achter

    Westlander:

    Beolabs 4 zijn meer bedoeld als PC-luidsprekers, voor achterluidsprekers zou je inderdaad beter Beolabs 4000/6000 kunnen gebruiken.

    Of misschien nog een setje Penta's? Wink

     

    groet, 

    Paul

     

    Hoi Paul,

    heb je al eens 4 x Penta in een opzet gebruikt ?

    Dat moet een belevenis zijn !

    Op de laatste BeoWorld Meeting Linne had Lee een zwart Beosystem 7000 met een paar Penta III aangesloten,

    geplaatst in een vrij grote ruimte, en een geluidsdruk dat er uit die Penta's kwam was enorm Smile

    Het was bijna niet voor te stellen dat dat uit die 2 speakers kwam Smile 

  • 04-18-2007 6:45 AM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beolab speakers achter

    Hee Ignace,

    ik heb inderdaad wel 'ns 4 Penta's opgesteld gehad en dat klonk heel goed. Vorige week had ik 4 Beolabs 1 en een setje Beolabs 3000 (doorgelust van de achter-Beolabs1) aangesloten op een BV3-32, nou dat klinkt ook heftig. Beetje overdone natuurlijk, maar ja, als je het kan doen, waarom dan ook niet? Afgelopen weekend de zilveren set Beolabs 1 verkocht, dus moet ik weer een nieuwe opzet gaan verzinnen. Denk zelf aan Beolabs 1 voor, en achter de Penta's III samen met de Beolabs 3000, i.c.m. een Avant 32" deze keer.

    groet,

    Paul.

     

     

  • 04-18-2007 6:50 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beolab speakers achter

    Westlander:

    Hee Ignace,

    ik heb inderdaad wel 'ns 4 Penta's opgesteld gehad en dat klonk heel goed. Vorige week had ik 4 Beolabs 1 en een setje Beolabs 3000 (doorgelust van de achter-Beolabs1) aangesloten op een BV3-32, nou dat klinkt ook heftig. Beetje overdone natuurlijk, maar ja, als je het kan doen, waarom dan ook niet? Afgelopen weekend de zilveren set Beolabs 1 verkocht, dus moet ik weer een nieuwe opzet gaan verzinnen. Denk zelf aan Beolabs 1 voor, en achter de Penta's III samen met de Beolabs 3000, i.c.m. een Avant 32" deze keer.

    groet,

    Paul.

     

     

     

    Hoi Paul, dat zouden dan 6 speakers zijn, hoe verdeel je het geheel ? 

    Bedoel je de Penta's en Beolab3000's samen als Rear ?

    Dat moet wel mooie combinatie zijn, de Penta's zijn mooi krachtig, maar missen beetje helderheid

    t.o.v. Beolab 3000, die op hun beurt weer zeer helder geluid hebben, maar beetje diepte missen Smile

    Hoezeer ben jij te spreken over de Beolab 1 ?

    Ik hoor daar zo'n verschillende, tegenstrijdige meningen over.

     

  • 04-18-2007 8:54 AM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Beolab speakers achter

    Ignace,

    de Beolabs 1 klinken erg helder, maar ook een beetje "koud" zeg maar. En je hebt een Beolab2 nodig vind ik. Dat heb je bij de Penta's niet, die klinken warmer en hebben meer bass volgens mij. Beide Penta's staan naast de zitbank, en tussen de zitbank en de Penta's in staan dan weer de Beolabs 3000 op de grond. De penta's overvleugelen de 3000's wel, maar ik vond het gewoon leuk om dit 'ns zo op te stellen.

    Ik heb ook nog een setje Beolabs 4000 en 6000 staan, misschien ga ik die er ook eens tussen zetten en ervaren hoe dat dan weer klinkt. Dat is het mooie van powerlink, je kan eenvoudig doorlussen. Zo zou ik natuurlijk ook nog de Beolabs 5000 ertussen kunnen plaatsen...daar komt vergeleken met de Beolabs 3000 een veel zwaarder geluid uit.

    Paul

     

  • 04-18-2007 11:03 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi


  • 04-19-2007 3:40 AM In reply to

    Re: Beolab speakers achter

    Alain Vandam:
    Het zou toch de bedoeling moeten zijn om de achter speakers te kunnen ophangen.
    Enkel de Beolab 4 en de Beolab 4000 zijn daar voor voorzien.
    Iets wat dan weer niet kan met de Mondriaans die ook binnen dat budget liggen.
    Spijtig want het zijn ook prachtige speakers.

    Aangezien de Beolab 4 hier meermaals krachtig wordt en werd afgeschoten zal het dus een setje 4000's worden.
    Het fijne is dat ze niet enkel tegen de muur kunnen hangen maar ook nog eens in een hoek gericht kunnen worden.
    En buitenal ook nog gewoon goed zijn.



    Hallo Alain,

     

    de mondriaans zijn uitsluitend bedoeld als ophangspeakers en derhalve uitermate geschikt als achterspeakers [heb deze zelf ook zowel voor{naast Penta} als ook achter "hangen"] niet alleen mooi om te zien maar klinken ook erg goed, waarbij de prijs m.i. vaak alleszins meevalt.

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-19-2007 6:43 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 04-19-2007 7:16 AM In reply to

    Re: Beolab speakers achter

    Ik ging er ook wel van uit dat je weet dat de mondriaans uitsluiten opgehangen moeten cq. kunnen worden, maar het was mij niet duidelijk dat je ze op plafondhoogte wilde monteren.Zelf heb ik ze op oorhoogte hangen aan de voorzijde [licht afhangend aan de bovenzijde] en op 1.50 mtr. aan de achterzijde [iets meer afhangend]

    De beolab4 klinken niet "volwassen" genoeg voor deze opstelling imho. en dat is los van het erg grote verschil in design-stijl tussen de pentalab/4500lab periode en de beolab4000/beolab4 periode, dit alles icm. een prachtige Avant.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-19-2007 8:31 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi


  • 04-19-2007 10:29 AM In reply to

    Re: Beolab speakers achter

    De beolab 2500 zijn inderdaad niet in eerste instantie geschikt om ze op te hangen.

    Maar zelf heb ik 2 LCD ophangsteunen gekocht en deze gebruikt om de 2500's aan de muur in kantoo te hangen.

    Door met een aluminium tussenplaatje te werken kun je 2500 aan de beugels bevestigingen. Alles zonder de 2500's te beschadigen door de originele boutjes/gaten in de 2500's te gebruiken.

    Verder heb ik (van een nederlands merk met een V) de LCD ophangsteunen te gebruiken die je kan kantelen en draaien zodat je speakers in de juiste richting kan plaatsen.

    Ik heb dit gedaan omdat ik de 2500's al had en een investering in de 4000's geen meerwaarde heeft ten opzichte van het geluid.

    Wat ik wel weet, is dat als je de 2500's gebruikt voor de dolby prologic kaart, dat er een modificatie (op de print) is om het uitgangssignaal op te krikken. Ik heb dat destijds (ergens in '95/96) zelf gedaan.

    Dus het kan voor niet al te veel geld.

Page 1 of 1 (16 items)