in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-03-2009 2:23 PM by Beobuddy. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-03-2009 1:23 PM

    Beolab Avant Project

    Beste,

    Ik ben nu met een projectje bezig voor mijn AV9000.

    Ik heb 4 Avant speakers met de versterkers en ga deze nu zo ombouwen zodat ik ze kan gebruiken als front en rear speakers voor mijn AV9000.

    Zijn er mensen die dit ook al eens gedaan hebben of is aan mij de eer om de eerste te zijn?

    Alles werkt al, maar moet het nu nog in elkaar zetten.

  • 10-03-2009 2:21 PM In reply to

    Re: Beolab Avant Project

    Waarschijnlijk heb je de eer om het als eerste i.c.m. een AV9000 te doen, maar ik weet het niet zeker.

    Wel weet ik zeker dat je niet de eerste bent , die de speakers daarvoor wil gebruiken.

    Als je beschikt over de schema's van de avant, dan heb je de aansluitingen van de connectoren op de versterkerprint.

    Je hebt eigenlijk alleen een + en - 20V nodig en eventueel een mutecircuit om plopjes etc te vermijden.

     

    Maar voor het gebruik i.c.m. een AV9000 weet ik niet of de speakers zo zullen werken op de rearaansluitingen.

    De AV9000 meet aan de rear-powerlinkuitgangen of er speakers zijn aangesloten. Dit zal ongetwijfeld te maken met een bepaalde ingangsweerstand van de versterker.

    Pas dan laat de AV9000 het volume regelen.

     

    Overigens zijn er meerdere (o.a. op het general forum) die een projectje gestart zijn met de versterkers van de avant.

    Er is er zelfs een die de beeldbuis van een avant eraf gehaald heeft en een plasmascherm erop gebouwd heeft en toch gebruikt maakt van de speakers/versterkers van de avant zelf.

  • 10-03-2009 2:23 PM In reply to

    Re: Beolab Avant Project

    Zie hier het project van de avant i.c.m. plasma 50inch etc:

    http://forum.beoworld.org/forums/p/25169/191588.aspx#191588

Page 1 of 1 (3 items)