in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-17-2009 4:24 AM by Toubro. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-12-2009 4:49 PM

    Spørgsmål til beovision 6 og 7

    Hej..

    Jeg har lige 2 spørgsmål.

    Jeg har lige købt et beovision7 (uden højtaler) - forhandleren siger at jeg skal bruge et "Y-powerlink split" for at tilslutte mine 2 stk 8000 højtalere
    Jeg kender flere som bare tilsluttere højtallerene uden brug af eksta kabel.

    Er der nogle der ved hvad forskæl det gør, og man tilslutter højtalerne direkte, frem for at bruge et Ysplit kabel?

     

    Derudover har jeg et beovision 6 som er blevet sat op i mit sove værelse. jeg har et appel media center, som er tilsluttet DVI indgangen. jeg aktivere DVI indgangen ved at trykke "list" indtil der står "PC"

    Jeg vil gerne kunne bruge IR kablet, så jeg kan styre mit mediacenter fra min beo4, men jeg har kun "AV1" og "AV2" under tilslutninger i menuen. nogle der ved om en firmware opdatering vil give mig flere muligheder?

    Håber at nogle kan hjælpe

     

    Mvh

     

    Lars

  • 09-12-2009 5:32 PM In reply to

    Re: Spørgsmål til beovision 6 og 7

    Jeg vil gå utifra at det ikke er noen forskjell på å sette begge kablene i tven, bare sett bryterne på baksiden av høytalerne til riktig side. Når det gjelder styring av Apple TV, du må få en BO-forhandler til å legge inn riktige PUC-koder. De må koble BV6 til en PC og legge inn de du trenger.

  • 09-13-2009 4:19 AM In reply to

    Re: Spørgsmål til beovision 6 og 7

    Hej, og tak for dit svar!

    men hvordan kan jeg vælge at jeg vil bruge IR porten til DVI indgangen.

    Min ofrhandler kan nemt ligge "appel remote" ind, men kan jeg bruge den til DVI porten?

  • 09-15-2009 1:51 PM In reply to

    Re: Spørgsmål til beovision 6 og 7

    Jeg mener ikke man kan styre IR-signaler via DVI og for så vidt heller ikke via HDMI.

    Kun via SCART.

    Det bruger jeg til min DVB-T-settopboks som er B&O-kompatibel. Dvs. SCART-kablet bruges til at transmittere IR-signaler fra BEO4 til fjernsynet, og derfra videre til DVB-t-boksen.

    Selve billedet kører via et HDMI -> DVI-I-kabel. (har Bv7-40 mkII) - den med kun én DVI-indgang, og ingen HDMI)

  • 09-15-2009 3:40 PM In reply to

    Re: Spørgsmål til beovision 6 og 7

    For at vælge PUC kræves det at du opgradere dit BV 6 med et HD modul. Du vil så kunne vælge DTV og tilslutte IR...

    Det var i alt fald hvad der var påkrævet før det virkede med mit gamle BV 7-32 non HD

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 09-17-2009 4:24 AM In reply to

    • Toubro
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 263
    • Founder

    Re: Spørgsmål til beovision 6 og 7

    larsthobiasen:

    Jeg har lige købt et beovision7 (uden højtaler) - forhandleren siger at jeg skal bruge et "Y-powerlink split" for at tilslutte mine 2 stk 8000 højtalere
    Jeg kender flere som bare tilsluttere højtallerene uden brug af eksta kabel.

    Er der nogle der ved hvad forskæl det gør, og man tilslutter højtalerne direkte, frem for at bruge et Ysplit kabel?

    Kan det ikke være fordi forhandleren regner med at du vil bruge 8000'erne på centerindgangen?? Jeg har ikke så meget erfaring med B&Os fladskærme, men jeg mener at de kun har én centerudgang, og han derfor foreslår splitkablet.

    Hvis du vil bruge dem til venstre og højre front, kan du bare tilslutte dem direkte i powerlink stikkene til fronthøjtalerne, men jeg tror at det vil lyde underligt uden en center, når du ser fjernsyn.

Page 1 of 1 (6 items)